Bestellen bij Rockauto

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Bestellen bij Rockauto

Post by LeonW »

Ik heb inmiddels een waslijst aan spullen om te bestellen bij Rockauto, wordt de eerste keer.

-Wat zijn de betaalmogelijkheden?

-Gisteren eens begonnen, maar kreeg na 2x remschijven in het winkelmandje gelijk verzendkosten te zien van 162 euro.
Klopt dit, want na een 10-tal onderdelen zullen de verzendkosten nog wel stukken hoger komen te liggen.

Gegroet Leon
mikus
Posts: 211
Joined: Thu May 10, 2012 11:14 am

Re: Bestellen bij Rockauto

Post by mikus »

Betaal altijd met credit card, voor schijven zijn de verzendkosten inderdaad hoog maar zijn ook lomp en zwaar. Als je zoveel andere dingen moet bestellen is de kans aanwezig dat het vanuit verschillende magazijnen moet komen en dus ook de verzendkosten opkrikt.

Bij rockauto is het vaak de kunst om zoveel mogelijk te puzzelen zodat je uiteindelijk het spul maar vanuit 1 of 2 magazijnen laat komen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Bestellen bij Rockauto

Post by sjak_brak »

Betalen kan met creditcard en paypal.

Met verzenden soms best een gepuzzel. Zwaar spul is niet altijd gunstiger via rockauto ivm de verzendkosten, maar als je het snel moet hebben is het wel de meest betrouwbare aanbieder. Let op dat je niet EMS of zo als verzendoptie neemt, is duurder een trager (post), maar Fedex economy of priority.

Je kan ook vooraf de invoerkosten betalen, dat is ook gunstiger dan achteraf in NL aftikken.
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: Bestellen bij Rockauto

Post by M@ikel »

dat wist ik niet sjak, hoe?

M@ik

(als je de duurste optie neemt voor verzenden is het er sneller dan nl leveranciers uit voorraad via de post leveren :) )
yellowsub
Posts: 641
Joined: Mon Mar 01, 2004 12:32 am

Re: Bestellen bij Rockauto

Post by yellowsub »

Mmm

Ervaring nu met Slager Automaterialen en Hageman in Driebergen leert me dat zeker bij keuze of onduidelijkheid dat 10tje meer het waard is om in Nederland te shoppen: Zeker bij deze 2 winkel!

Top service bij Hageman! UItzoeken, offerte etc.

Slager doet bij en met Pietersen hun ding. Met Slager doe ik mijn ding voor alle gebakjes, ook USA gedoe en kost af en toe een 10tje meer.

Tijd om uit te zoeken bespaar ik zo. Kan ik gebruiken om te werken wat dan weer meer oplevert dan dat 10tje.

Ieder zijn ding: site van Rockauto is mij te moeilijk ook: Hang liever aan de balie!

Tuut tuut
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Bestellen bij Rockauto

Post by capricelimburg »

Vooruit betalen van btw kan als je het via fedex laat versturen (ik pak altijd international economy) en dan kun je onderaan ergens "prepay duty and tax" aanvinken. Doe je dit niet dan krijg je de boel via fedex net zo snel geleverd maar krijg je een paar weken later een factuur voor hetzelfde bedrag + tientje extra.

Verzendkosten zijn gebaseerd op omvang en gewicht dus remschijven voor een amerikaan hakken er nogal in, maar vaak bespaar je de helft of meer tov nederlandse leveranciers op de prijzen. Ik vind het ook wel fijn dat je kunt kiezen uit meerdere fabrikanten en dus niet met de goedkoopst mogelijke toei wordt opgescheept.
desperado
Posts: 111
Joined: Wed Oct 19, 2011 12:57 pm

Re: Bestellen bij Rockauto

Post by desperado »

Mee eens, ben zelf in de markt voor een stuurhuis. Momenteel inclusief verzending 240 euro. Revisie in NL 350 euro, gereviseerde in NL ook ongeveer 350 euro en levertijd 3 weken. Waar zouden ze die halen?.... :)
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Bestellen bij Rockauto

Post by Crash »

Rockauto altijd leuk ff puzzelen.
Of andere mensen zoeken die ook spulletjes nodig hebben en de kosten splitsen.

Laatst via Jegs.com besteld en die zamelen alles eerst in en versturen het maar goed je prijs vergelijken met rockauto

En heb een andere welke ik misschien binnenkort ga proberen jcwhitney.com
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: Bestellen bij Rockauto

Post by Bean Bandit »

Die remschijven kan je wellicht beter bij Hageman proberen. Die hebben een enorm aanbod, dus vast ook voor jouw auto.

Als bedrijven in Nederland het door mij gevraagde onderdeel moeten bestellen, dan koop ik het niet. Ik bestel dan zelf wel bij de bekende online shops in de USA. Dan heb je het sneller.

Groeten, Remco
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Bestellen bij Rockauto

Post by sjak_brak »

Crash wrote: Laatst via Jegs.com besteld
Jegs ben ik zeer over te spreken, snel en betrouwbaar, en qua verzenden stukken goedkoper dan summit.
Post Reply