Premieaanpassing van uw oldtimer verzekering.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Premieaanpassing van uw oldtimer verzekering.

Post by -SpengaMotors- »

Krijg vandaag een brief van London verzekeringen over mijn nieuwe polis voor het komende jaar.

mijn suburban gaat van €113,40 euro naar €313.40 euro, en daar boven op de 21%= €83.-(nieuwe regeling) assurantiebelasting.

in de brief staat dat dit komt doordat de schadelast bij oldtimers is toegenomen die op diesel en LPG lopen.
Daarom hanteert LONDON in het vervolg een brandstoftoeslag. :? :eek:

hebben jullie hier ook last van ?

weet er iemand nog een verzekering die mij niet met een verhoging van 200% weet te naaien ?

overigens rijdt ik al 9 jaar schadevrij ( gerekend vanaf m'n 18e )

ik zie graag wat tips tegemoet ! dan zet ik m'n verzekeringen lekker over en kan london het zuur krijgen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Premieaanpassing van uw oldtimer verzekering.

Post by sjak_brak »

Ik zit bij de Knac, geen gezeik over diesel of LPG.

Zou snel weggaan bij die graaiers van London.
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: Premieaanpassing van uw oldtimer verzekering.

Post by -SpengaMotors- »

en wat betaal je Sjak per oldtimer ?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Premieaanpassing van uw oldtimer verzekering.

Post by sjak_brak »

Ligt oa aan kilometrage (5000 of 10000), WA of allrisk.

Als je 5000k/j hebt dan is het vanaf de 3e wagen bijna voor niks, dacht 40 euro of zo.

Heb Knac ook vanwege wegenwacht-dienst met gegarandeerde repartriering van de oldtimer, ook bij total loss (dat kan bij de anwb nogal eens tegenvallen namelijk)
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: Premieaanpassing van uw oldtimer verzekering.

Post by -SpengaMotors- »

Probleempje:

m'n motor stond als eerste voertuig geregistreerd, maar die is vorig jaar ook belastingvrij geworden.

dit was bij London geen probleem, maar bij andere verzekeringen zie ik staan dat je een 'eerste' auto moet hebben om pas een oldtimerverzekering te kunnen verkrijgen als tweede auto.....

wie weet er een verzekering waarbij je hier niet aan hoeft te voldoen ?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Premieaanpassing van uw oldtimer verzekering.

Post by sjak_brak »

Het is niet relevant of het "eerste" voertuig belastingvrij is of niet. Het gaat erom, dat het object dat bij een oldtimerpolis wordt ondergebracht, niet je dagelijkse woon-werk voertuig is. Vaak wordt aangenomen dat dit voertuig een (eigen) auto is, maar als je kan aantonen dat dit bv een motor of leasebak is, dan is dit ook geen probleem. Zou even bellen met een verzekeraar.
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Premieaanpassing van uw oldtimer verzekering.

Post by capricelimburg »

Heb mijn 85'er Volvo diesel gewoon op een normale WA verzekering gezet, was maar €120 per jaar bij centraal beheer. Had geen zin meer in mogelijk gezeik als ik het ding eens een keer wel een week voor woon-werk moet gebruiken als de daily kapot is. Zit ook geen KM beperking op. m.i. is een oldtimerpolis alleen interessant als je iets tegen taxatiewaarde wil verzekeren, voor alleen WA zijn die paar tientjes mij het verschil niet waard.

Ik heb wel iets van 18 schadevrije jaren op de dagelijkse auto polis die ik ook bij hun heb lopen (nieuwe schadevrije jaren werden uit de lucht getoverd voor de nieuwe polis)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Premieaanpassing van uw oldtimer verzekering.

Post by sjak_brak »

capricelimburg wrote:voor alleen WA zijn die paar tientjes mij het verschil niet waard.
idd maar niet iedereen heeft 20 schadevrije jaren (ik heb niet eens 20 jaar rijbewijs :lol: )
ChevyJoop
Posts: 141
Joined: Sat Feb 13, 2010 11:11 pm

Re: Premieaanpassing van uw oldtimer verzekering.

Post by ChevyJoop »

-SpengaMotors- wrote:
wie weet er een verzekering waarbij je hier niet aan hoeft te voldoen ?
Aegon tot nu toe nooit gezeik
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Premieaanpassing van uw oldtimer verzekering.

Post by Shev Ed »

Ik heb AL mijn verzekerings troep bij de bank, lekker goedkoop en hoe meer verzekeringen je hebt lopen, hoe meer korting je krijgt.

Betaal al jaren 100euro per jaar per oldtimer, en niks geen gezeik verder.

Gaat best.

Al die schimmige kleine verzekerings bedrijfjes die 5 euro goedkoper zijn, heb je alleen maar gezeur mee.

Als er wat is bel ik de bank, klaar, meestal kan de hoorn er dan binnen 2 minuten weer op. Ook als er een verzekering omgezet moet worden ofzo, niks via dat 'doe het zelf omg wat makkelijk!' kut internet, maar gewoon bellen. Is gewoon sneller en duidelijker. :)
Remi
Posts: 276
Joined: Wed Nov 16, 2011 6:48 pm

Re: Premieaanpassing van uw oldtimer verzekering.

Post by Remi »

Zit met m'n motoren en auto nu een jaar of 2 bij KNMV, nooit problemen gehad en altijd super geholpen, ook was een verzekering voor 1 dag nooit een probleem.

Ze hadden ook altijd een standaard pechhulp in het pakket maar dat schijnt dit jaar anders te zijn geworden, moet ik maar is uit gaan zoeken.

Betaal overigens zo'n 7 euro per maand voor de sub, en 3-4 voor m'n motoren.

Max km van 10000 dacht ik
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Premieaanpassing van uw oldtimer verzekering.

Post by Jeroen_Sp »

Ik zit via een tussenpersoon bij de europeese. Mijn premie is dit jaar omlaag gegaan.
Nadeel is dat ik in de wintertijd (klok-wintertijd) niet mag rijden. maar dat doe ik toch al niet, die ene mooie winterdag neem ik dan maar voor lief.
Post Reply