Actiedag 16 Maart Zaltbommel

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Actiedag 16 Maart Zaltbommel

Post by HarleyRob »

franky wrote:@mikus: je hebt gelijk, laten we iedereen in zijn waarde laten en respect tonen voor elkaar ongeacht wat voor een auto je hebt.
+1. Het is een vrije keuze om in een oud barrel te rijden, met alle gebreken die daar bij horen. Dat is wel de charme die mij dan weer aantrekt!

@franky: toch nog een paar ideetjes...

- scootmobiel belasten
- brommobiel belasten
- paardenbelasting (die beesten schijten heel het fietspad onder)
- versobering alle uitgaven/subsidies naar het buitenland, want geldstroom niet te traceren
- accijns op alcohol omhoog
- accijns op tabak omhoog
- assurantie-belasting halveren, want de verhoging heeft geen effect
- moet ik nog verder gaan??????
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Actiedag 16 Maart Zaltbommel

Post by franky »

je vergeet de belasting op pleziervaart, dus effe betalen voor je opblaasboot
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Actiedag 16 Maart Zaltbommel

Post by Rob Rules »

bromfietsbelasting.. ik heb een snorfiets :P
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Actiedag 16 Maart Zaltbommel

Post by HarleyRob »

franky wrote:je vergeet de belasting op pleziervaart, dus effe betalen voor je opblaasboot
Ik vergeet een hele hoop, dat realiseer ik me.

Belangrijkste punt dat ik vergeet is het vignet voor buitenlandse vrachtwagens die in NL willen rijden. In Duitsland moet je ook de zgn maut betalen als trucker. Aangezien we hier de havens hebben, en Antwerpen geen serieuze concurrent is, denk ik dat de vrachtwagens deze ''tol'' voor lief zullen nemen. Concurrentie van de Betuwelijn is een lachertje.....

Als iemand in Den Haag de moeite wil nemen om dit door te rekenen aub..... Graag gedaan!
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Actiedag 16 Maart Zaltbommel

Post by peerke »

hoi,
zag de stoet met auto,s rijden op de snelweg.
zag ook wolfman met zijn thunderbirdje,zag er toch erg gaaf uit z,on stoet oldtimers!
bergijp niet waarom iedereen zo negatief is. zal waarschijnlijk geen grote indruk maken op de politiek,maar dan heb je in ieder geval toch iets van je laten horen.
ik heb het protest ook gevierd door even een mustang convertible op mijn naam te zetten,die uit een stoffige loods te trekken en meteen van utrecht naar eindhoven te rijden.
ik hoopte nog het geluk te hebben om aan te kunnen sluiten bij wat ,,activisten,,helaas niet gelukt.
als je een hele stoffige mustang 3 zag rijden ,dat was ik :lol:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Actiedag 16 Maart Zaltbommel

Post by Wilf »

Texas Boy wrote: In veel landen betaal je jaarlijks éénmalig een bedrag van rond de 150 euro (Spanje, België, Amerika etc.) en de rest van de belasting betaal je via de benzine die je tankt (...)
In veel landen (Amerika vooral) wordt autorijden zwaar gesubsidieerd. Autoverkeer kost de staat daar heel veel geld om mensen maar in de auto te houden. Het hele land is ingericht door Detroit's grote drie. Suburbs, single use zoning, brede wegen, geen stoepen, grote malls, gratis parkeerplaatsen, ee parkeerplaatsverplichting voor bedrijven, vrijstaande huizen; allemaal bedacht om mensen de auto in te jagen en de consumptie op te schroeven. Als de subsidies in dat soort landen wegvallen dan zou men acuut de straat op gaan omdat het dan net zo duur/duurder wordt als hier.

In ruil voor onze hoge kosten krijgen wij overal verharde wegen en praktisch overal asfalt. In de VS krijg je kuilen, modder en steen op de binnenwegen. :D

Bronnen:

Tegenlicht, VPRO (zoek zelf de aflevering maar op ;))

http://www.amazon.com/gp/aw/d/086547606 ... 8_1&sr=8-1

http://www.assmotax.org/Releases/AMCT%2 ... ubsidy.php

(Citaat: The cost of these subsidies-approximately $5,000 per car per year-is passed directly on to the American citizen in the form of increased prices for products or, more often, as income, property, and sales taxes. This means that the hidden costs of driving are paid by everyone: not just drivers, but also those too old or too poor to drive a car. And these people suffer doubly, as the very transit systems they count on for mobility have gone out of business, unable to compete with the heavily subsidized highways. )

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Effects_ ... _societies
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Actiedag 16 Maart Zaltbommel

Post by Texas Boy »

Wilf wrote:n veel landen (Amerika vooral) wordt autorijden zwaar gesubsidieerd. Autoverkeer kost de staat daar heel veel geld om mensen maar in de auto te houden. Het hele land is ingericht door Detroit's grote drie. Suburbs, single use zoning, brede wegen, geen stoepen, grote malls, gratis parkeerplaatsen, ee parkeerplaatsverplichting voor bedrijven, vrijstaande huizen; allemaal bedacht om mensen de auto in te jagen en de consumptie op te schroeven. Als de subsidies in dat soort landen wegvallen dan zou men acuut de straat op gaan omdat het dan net zo duur/duurder wordt als hier.

In ruil voor onze hoge kosten krijgen wij overal verharde wegen en praktisch overal asfalt. In de VS krijg je kuilen, modder en steen op de binnenwegen. :D

Bronnen:

Tegenlicht, VPRO (zoek zelf de aflevering maar op ;))

http://www.amazon.com/gp/aw/d/086547606 ... 8_1&sr=8-1

http://www.assmotax.org/Releases/AMCT%2 ... ubsidy.php

(Citaat: The cost of these subsidies-approximately $5,000 per car per year-is passed directly on to the American citizen in the form of increased prices for products or, more often, as income, property, and sales taxes. This means that the hidden costs of driving are paid by everyone: not just drivers, but also those too old or too poor to drive a car. And these people suffer doubly, as the very transit systems they count on for mobility have gone out of business, unable to compete with the heavily subsidized highways. )

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Effects_ ... _societies
Op dit moment gaat denk ik de meeste subsidie naar treinen en elektrische autootjes en wie betaald dit? VPRO maakt(e) leuke programma's maar ze staan zelf strak van de subsidie en elk programma over Amerika begint met dat ze het land haten, dat ze kapitalisme haten. Hoeveel subsidie zat er ook weer in jouw business en wat krijgen we ervoor terug, slecht toneel en cabaret wat geen hond wil zien en wie betaald daarvoor, yip, die oudjes die geen geld hebben voor een theaterkaartje. :lol:

Wegen zijn zo duur door de linkse corrupte vakbonden. laat VPRO daar een special overmaken en graag zonder subsidie.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Actiedag 16 Maart Zaltbommel

Post by Wolfman »




:moony:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Actiedag 16 Maart Zaltbommel

Post by Wilf »

Texas Boy wrote:Hoeveel subsidie zat er ook weer in jouw business en wat krijgen we ervoor terug, slecht toneel en cabaret wat geen hond wil zien en wie betaald daarvoor, yip, die oudjes die geen geld hebben voor een theaterkaartje. :lol:
Als je op de man speelt zal ik maar netjes antwoord geven: €00,00 euro subsidie. Geen stuiver, geen cent. In tegenstelling tot het normale bedrijfsleven, boeren, banken, bouwbedrijven, woningcorporaties, ambtenaren, sporters, multinationals krijg ik en mijn branche geen stuiver subsidie. Dit betekent dat wij een voorstelling maken van eigen geld en dit terugverdienen door de volle zalen die we elke week weer trekken. Publiek van tussen de 18 en 60 (gemiddeld 30-40) die een geweldige avond hebben. Cabaret en subsidie, LOL!

Ik vind het overigens wel erg vreemd dat je met je Amerikaanse oogkleppen op je persoonlijk aangevallen voelt op vaststaande feiten. Als je ziet hoe Amerika ingericht is, hoe alles expres te ver uit elkaar ligt om te lopen of te fietsen en dat de suburbs geen OV hebben, en dat dat allemaal vooropgesteld is, bedacht door de auto-industrie in de jaren vijftig, hoe kan je dan denken dat dat toeval is..? Supermalls in plaats van gezellige autoluwe binnensteden?




Get educated...
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Actiedag 16 Maart Zaltbommel

Post by BigBlockMopar »

Wilf wrote:... hoe alles expres te ver uit elkaar ligt om te lopen of te fietsen en dat de suburbs geen OV hebben, en dat dat allemaal vooropgesteld is, ....
Expres, of gewoon geen noodzaak voelen om op elkaars lip te willen wonen (omdat er overal het algemeen toch ruimte genoeg is) en uit noodzaak aan stedelijke planningen moeten doen zoals hier in dit mini-landje?
In uitgestrektere gebieden is OV simpelweg geen winstgevende zaak. Die voorbeelden zie je ook in dit land zelfs dat busmaatschappijen lijnen schrappen omdat ze niet rendabel genoeg zijn.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Actiedag 16 Maart Zaltbommel

Post by Wilf »

Zie de video hierboven. Vergeet niet dat tot de jaren dertig de meeste Amerikanen allemaal bij elkaar woonden in dorpen en steden en er sociale cohesie/controle was. We hebben dankzij het neoliberalisme geleerd dat wij allemaal individuen zijn, we allemaal een apart huis moeten hebben met allemaal aparte spullen, allemaal een eigen auto, de buurman jaloers maken met een grotere tv, merken aanbidden (mijn Samsung S4 is beter dan jouw iphone5!!!!! Ik heb een Audi en de buurman een BMW, da's voor paupers haha!!!! Mijn huis was duurder dan de jouwe haha!!!).

Tot de jaren vijftig was een sociaal leven veel belangrijker. Niet spullen maar een sociaal netwerk (familie, vrienden, kerk) bepaalde wie je bent. Je oude ouders woonden in je huis, daar zorgde je voor. De kinderwagen was al jaren in de familie, radio luisterde je samen, kleding repareerde je, et cetera et cetera. Tegenwoordig worden we geleefd door de bedrijven.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Actiedag 16 Maart Zaltbommel

Post by gerrutcamaro »

net alsof alles in de jaren 50 beter was...
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: Actiedag 16 Maart Zaltbommel

Post by Pimpmeister »

Ben bang dat we allemaal weer teruggaan naar de jaren vijftig zoals Wilf beschrijft.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Actiedag 16 Maart Zaltbommel

Post by Texas Boy »

Wilf wrote:Als je op de man speelt zal ik maar netjes antwoord geven: €00,00 euro subsidie. Geen stuiver, geen cent.


Dus er is geen subsidie in de theaterwereld, schouwburgen, hele zooi zgn cultureel gedoe, LOL, jij zelf hebt geroepen dat als er geen subsidie was een kaartje van Youp van het Hek 400 euro kost, de hele theater zooi druipt van de subsidie en wat krijg je terug, nada, josti band is nog beter :P


http://www.elsevier.nl/Cultuur--Televis ... ER266460W/
Last edited by Texas Boy on Mon Mar 18, 2013 8:12 pm, edited 1 time in total.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Actiedag 16 Maart Zaltbommel

Post by Texas Boy »

Pimpmeister wrote:Ben bang dat we allemaal weer teruggaan naar de jaren vijftig zoals Wilf beschrijft.
Heb je in ieder geval een leuke auto onder de kont en de beatniks en hippies zijn ook in aantocht :P
Post Reply