wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Corp »

dagelijks rijden = lappen, gas en diesel = opcenten lappen rest wel vrijgesteld! Verplichte oldtimerverzekering op vrijgestelde wagens. Verplicht 3mnd per jaar schorsen...zoiets
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Supervaags »

Corp wrote:dagelijks rijden = lappen
en op welke manier word dat gecontroleerd?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Corp »

verplicht 3 maanden schorsen of maak er 6 van, dan kun je dus niet rijden, en een oldtimerverz. met kilometerbeperking, gas en diesel belasten... dan is het zo gebeurd met dat dagelijkse rijden. Bijna niemand is zo gek om dagelijks op benzine in een slurpbak te rijden (ik wel maar ik betaal er ook wegenbelasting voor...voordat iemand hier begint te janken dat ik er zelf misbruik van maak..nee dus)
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by enrique »

Waarom bij gas en diesel opcenten ??? Laat ze die benzine stink bakken maar eens aanpakken ipv auto,s op gas, is toch algemeen bekent dat gas het schoonste brandstof is ?

Groeten
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Corp »

en dat gas zit er allemaal op vanwege het milieu...tuuurlijk! en deze maatregel gaat ook over het milieu..tuurlijk!
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Wilf »

Gas verbruikt meer en een oude Amerikaan op LPG stoot veel meer schadelijke stoffen uit dan een moderne diesel (en benzine). De milieutroef zou ik maar niet gaan spelen...
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by pintor »

wat dom volk zijn wij, we gaan nu een oplossing zoeken om te gaan betalen wat eerst niet hoefde??
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by HarleyRob »

Corp wrote:verplicht 3 maanden schorsen of maak er 6 van, dan kun je dus niet rijden, en een oldtimerverz. met kilometerbeperking, gas en diesel belasten... dan is het zo gebeurd met dat dagelijkse rijden. Bijna niemand is zo gek om dagelijks op benzine in een slurpbak te rijden (ik wel maar ik betaal er ook wegenbelasting voor...voordat iemand hier begint te janken dat ik er zelf misbruik van maak..nee dus)
@Corp: you are the hero man! Wat goed dat jij het allemaal braaf volgens de regels doet....... :arrow:
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Texas Boy »

pintor wrote:wat dom volk zijn wij, we gaan nu een oplossing zoeken om te gaan betalen wat eerst niet hoefde??
Toch knap van een regering dat ze dit voor elkaar krijgen, je komt met extra Belasting en het volk gaat de oplossing zoeken, altijd gedacht dat je daarvoor stemde op zgn. volksvertegenwoordigers, maar blijkbaar moet het Volk dat ook doen, dus die gasten in Den Haag doen eigenlijk geen fuck behalve nieuwe Belastingen bedenken, waarvoor heb je eigenlijk een regering, ga mijn anarchie buttons weer uit de kast halen :P
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by gerrutcamaro »

betalen moet toch, ik zie liever gewoon iedereen betalen als dat er een uitzonderingspositie is voor een kleine groep die eigenlijk niet goed te praten is tov degene die wel gewoon betalen * Je kan het dus wel hebben over 'dom volk', maar als je tegen de stroom in probeert vast te houden aan oude voordelen ipv een compromis te zoeken, wie is er dan 'dom'?

* is nog steeds voorstander voor een uitzonderingspositie voor incidenteel gebruik
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Corp »

HarleyRob wrote:
@Corp: you are the hero man! Wat goed dat jij het allemaal braaf volgens de regels doet....... :arrow:

Ik krijg die blauwe enveloppen gewoon thuis gestuurd hoor, niks heldhaftigs aan, maar dank je voor het compliment
DutchTBI
Posts: 1087
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:57 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by DutchTBI »

Laat ze die benzine stink bakken maar eens aanpakken ipv auto,s op gas, is toch algemeen bekent dat gas het schoonste brandstof is ?
Auto's met een achteraf ingebouwde lpg-installatie (en aardgas, cng) stoten drie tot acht keer meer stikstofoxiden (NOx) uit dan diesels.

De uitstoot van fijnstof is gelijk aan of hoger dan van dieselmotoren met een affabriek roetfilter.

Lpg- en aardgasauto's stoten ten opzichte van benzinemotoren 9 tot 17 procent minder broeikasgassen uit.

Bron: TNO
Last edited by DutchTBI on Mon Mar 18, 2013 3:03 pm, edited 1 time in total.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Wolfman »

Ben ik blij dat ik schone LPG heb dan.
Mijn LPG installatie zat er gelukkig al in toen ik mijn auto's kocht. Zijn dus niet achteraf ingebouwd.



:lol:
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by franky »

@corp: snap niet dat jij aan deze discussie mee doet, of is dit weer iets van je kritiek op alles, wat iemand ook schrijft jou reactie is altijd het tegenovergestelde, is de schrijver voor iets dan ben jij tegen, is de schrijver tegen iets dan ben jij weer voor.

het is duidelijk dat jij graag belasting betaald maar er zijn hier mensen op het forum die blij zijn dat ze een leuke car kunnen rijden.
Last edited by franky on Mon Mar 18, 2013 6:13 pm, edited 1 time in total.
camaro67
Posts: 1183
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by camaro67 »

franky wrote:@corp: snap niet dat jij aan deze discussie mee doet, of is dit weer iets van je kritiek op alles, wat iemand ook schrijft jou reactie is altijd het tegenovergestelde, is de schrijver voor iets dan ben jij tegen, is de schrijver tegen iets dan ben jij weer voor.

het is duidelijk dat jij graag belasting betaald maar er zijn hier mensen op het forum die blij zijn dat ze een leuke car kunnen rijden.

wat mij betreft mag je dit forum verlaten, ik heb niets met mensen die alleen maar kritiek uiten, je hebt geen enkele positieve bijdrage, ik vind je gewoon zielig.
Ik Ken Corp niet persoonlijk,maar hij heeft toch in een hoop dingen gelijk.soms reageerd hij idd best wel heftig maar zo zijn er meer hier :lol:

Gr. Joop
Locked