Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
kruk@b
Posts: 71
Joined: Wed Dec 22, 2004 11:04 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by kruk@b »

silentchaos wrote: Ja klopt, maar ik bedoel die hele discussie die een paar jaar geleden was...
MRB afschaffen, KM heffing erin etc...
Toen was er veel weerstand tegen, tegen de zgn black box die jouw overal kon traceren..
Ik denk dat als het nu nogmaals ter sprake zou worden gebracht, bijna iedereen akkoord zou gaan !
Maar het zou mij niks verbazen dat over een paar jaar deze discussie weer losbarst, omdat er toch
echt wel veel 40+ auto's op diesel/lpg rondrijden waarvoor geen mrb wordt betaald.

Misschien is dit ook wel een soort tussenstap om ons 'lekkâh' te maken/voor te bereiden voor een bepaalde vorm van km-heffing.
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by silentchaos »

kruk@b wrote: Toen was er veel weerstand tegen, tegen de zgn black box die jouw overal kon traceren..
Ik denk dat als het nu nogmaals ter sprake zou worden gebracht, bijna iedereen akkoord zou gaan !
Maar het zou mij niks verbazen dat over een paar jaar deze discussie weer losbarst, omdat er toch
echt wel veel 40+ auto's op diesel/lpg rondrijden waarvoor geen mrb wordt betaald.

Misschien is dit ook wel een soort tussenstap om ons 'lekkâh' te maken/voor te bereiden voor een bepaalde vorm van km-heffing.
Dat is precies wat ik ook denk ja....
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Corp »

kletskoek, hoeveel 40+ auto's kom jij in het dagelijks verkeer tegen? Dat is echt nihil.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Corp »

silentchaos wrote: Dat is precies wat ik ook denk ja....
Ik dok liever 120E dan dat ze me een kastje in de auto bouwen
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by silentchaos »

Denk dat de 120 euro het probleem niet is voor de meeste mensen.
De beperking van de 3 wintermaanden en de stalling/schorsing is denk ik bij de meeste mensen het grote struikelblok....
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Corp »

je mag toch aan de straat stallen die 3 maand, MRB is betaald, alleen mah je er niet mee rijden.
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by silentchaos »

Dat is nog niet helemaal duidelijk..

Ach we zullen het wel zien als het eenmaal door de 2e kamer is etc etc...
kruk@b
Posts: 71
Joined: Wed Dec 22, 2004 11:04 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by kruk@b »

Corp wrote:kletskoek, hoeveel 40+ auto's kom jij in het dagelijks verkeer tegen? Dat is echt nihil.
Ja, nu nog wel, maar 40 jaar oud betekend een bouwjaar van 1972..
Ik wil daarmee niet zeggen dat ieder automerk toen al goed degelijke auto's maakte, maar er zijn er zat automerken die ervoor in aanmerking gaan komen om als 40+ (op lpg) dagelijks ingezet te gaan worden.
DarkPino
Posts: 173
Joined: Tue Oct 30, 2012 11:12 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by DarkPino »

40 jaar is 1974 in 2014
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Funk »

Jep, m'n '74 Volvo 240 is wat dat betreft nog vrij 'modern' en prima als daily te gebruiken. Maar zoveel zijn er niet meer over in goede staat, en die Mercedi en Audi zijn ook allemaal flink rot op die leeftijd dus het zal een stuk minder worden verwacht ik.

Vanaf wanneer zou de nieuwe regeling ingaan eigenlijk ?
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by silentchaos »

Volvo's, enkele Citroëns/Peugeots, Mercedes...
Ach, zelfs voor die merken zijn de < 1974 wagens best geinig :D
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Wolfman »

silentchaos wrote:Denk dat de 120 euro het probleem niet is voor de meeste mensen.
De beperking van de 3 wintermaanden en de stalling/schorsing is denk ik bij de meeste mensen het grote struikelblok....
En vergeet niet het uitbouwen, maar vooral laten keuren, van je gas installatie.
Iemand een idee wat dat kost bij de RDW?

En als je zoals ik na 4 jaar wel 40 jaar oud ben dan kan je de huidige gas installatie niet terug bouwen. Deze is dan te oud voor de RDW.
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Remon. »

kruk@b wrote:
Ja, nu nog wel, maar 40 jaar oud betekend een bouwjaar van 1972..
Ik wil daarmee niet zeggen dat ieder automerk toen al goed degelijke auto's maakte, maar er zijn er zat automerken die ervoor in aanmerking gaan komen om als 40+ (op lpg) dagelijks ingezet te gaan worden.
Hoe aantrekkelijk is dat nou? Doe je dat nou echt alleen omdat het lekker goedkoop is? Kom op..
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Remon. »

Wolfman wrote: En als je zoals ik na 4 jaar wel 40 jaar oud ben dan kan je de huidige gas installatie niet terug bouwen. Deze is dan te oud voor de RDW.
Want? Nieuwe vulslang en je tank mag maximaal 10 jaar zijn.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Corp »

't gaat iig druk worden bij de RDW en de verkoop van campinggas loopt een deuk op
Locked