Charger ongeluk..

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Charger ongeluk..

Post by thunderbuick »

zwakste schakel de bestuurder en niet de banden.....of grindtegels :P

Voor wat uit de bocht vliegen betreft, fout van de bestuurder ongeacht de bandenkwaliteit en alle andere zaken die wegligging bepalen, leer eerst je auto goed kennen en jezelf als bestuurder zodat je weet wat gaat en wat niet.
Soms moet je leergeld betalen, maakt verder niet uit zolang je de juiste plaats maar gebruikt om dat te doen.
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: Charger ongeluk..

Post by David - 71 camaro »

Sorry, kon het niet laten..... :)
Ben ook geen fan van bagger spul, maar als dat hoe diep je wallet is, dan moet je het maar mee doen...

En ook ik was (bijna) de zwakste schakel met mijn bla bla 2002 Camaro, 275/45/17 banden bla bla....na een regenbui, rotonde, gas, uitbreken etc......geluk dat er niks van de andere kant kwam, anders had ik de achterste helft van mijn auto gemist.....en dat met zo'n 1/3 gas.....
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Charger ongeluk..

Post by sjak_brak »

ALs ik dit allemaal lees, dan moet ik denken aan het gezegde van de beste stuurlui, waar die ook alweer stonden...

Misschien is er iets heel anders gebeurd, bv zoals Pave oppert mogelijk uitwijken voor iets/iemand om frontale aanrijding proberen te voorkomen, overstekende koter, etc.
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: Charger ongeluk..

Post by CVPI »

Is het gewoon toeval dat bijna alle foto's van vorige pagina allemaal spaghettivreters bakken zijn?
Wat moet je er trouwens mee, die Ferrari's. 2 keer gas geven vervolgens 2 weken sleutelen. :D
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: Charger ongeluk..

Post by David - 71 camaro »

Tja, wat is toeval als je Googelt op: crashed Ferrari........ ;)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Charger ongeluk..

Post by Wilf »

@sjak: mijn intentie was in ieder geval niet een stuurman te zijn, juist het tegenovergestelde. Ik (en een aantal met mij op dit forum, ook gezien meerdere 'freak accidents' in die 12 jaar tijd) heb negatieve ervaring met die banden... Dus ongeacht wat de bestuurder gedaan heeft: netjes gereden, gescheurd, uitgeweken voor iets/iemand, overmoedig gespeeld; zijn kansen waren al kleiner door die vier antigripsloffen. Ik kan mij ook nog die prachtige rode fifties pickup herinneren die zomaar ineens de vangrail in schoot op de snelweg. Ook met XP2000's. Doodeng, dat plotselinge onaangekondigde verlies van grip...
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Charger ongeluk..

Post by Ranch73 »

2 jaar geleden een camaro in friesland die net was aangeschaft,uit de bocht gegleden met xp-2000,nat wegdek ,als je het niet weet wat voor pleuriszooi het is sta je voor een verassing met vochtig weer.cooper idem ,fluwelen voet gas geven bij nat wegdek.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Charger ongeluk..

Post by Corp »

Nooit problemen mee gehad, sommige lui kunnen gewoon niet rijden.
Johnto
Posts: 4521
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Re: Charger ongeluk..

Post by Johnto »

Corp wrote:Nooit problemen mee gehad, sommige lui kunnen gewoon niet rijden.
Of zeg je nu eigenlijk dat je zelf een pk-loos hok hebt? :D :D
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Charger ongeluk..

Post by Corp »

denk dat mijn truckje meer vermogen had/heeft dan 99% wat hier op 't forum zit
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Charger ongeluk..

Post by Bromgabber »

David - 71 camaro wrote:Ben ik blij dat ik deze VEILIGE Mickey Thompsons onder mijn auto heb......zal nooit de controle kunnen verliezen...... :arrow:
Image
En die draairichting?
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: Charger ongeluk..

Post by alie-r »

daar zat ik ook al na te kijken, maar dat heeft op een droge straat nog niet zoveel effect.
als je door een plasje rijd word het wel ietsje anders.


andre
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Charger ongeluk..

Post by Detroitsteel »

Corp wrote:denk dat mijn truckje meer vermogen had/heeft dan 99% wat hier op 't forum zit
Ik behoor tot die 1% :D
Oldsminator
Posts: 443
Joined: Thu May 12, 2005 5:20 pm

Re: Charger ongeluk..

Post by Oldsminator »

The Menace wrote:Is een trend aan het worden... :D weer eentje, worden wel schaars op deze manier.... :lol:
http://www.stuttgarter-zeitung.de/inhal ... dc809.html
Op 3 van de foto's zie ik een zwarte jeep Cherokee.
Als je zo'n charger op een Ambulance gaat trekken met zo een matchbox jeep dan ben je goed bezig.
Ik heb ook door schade en schande geleerd dat EN gewicht van de trekker EN vermogen van de trekker EN kennis van de chauffeur EN juiste bolgewicht een rol spelen.
Ik heb er al 5j een Silverado 2500HD voor hangen EN een trailer die gemaakt is om dat soort auto's te slepen.
Mijn trailer is gemaakt voor 350kg bolgewicht en mijn Silverado voor 500kg.
Maar bij de TüV en de RDW hebben ze platte diarree als je dit verteld.
Ik slinger niet, never, nooit, j'amais. Ik mag met 100 in vrachtwagen sporen terecht komen, dat spel trekt er zicht steeds terug uit.
En ik zet er BTW een Dualy op, een H2, een korte limo en zelfs 2 Europeanen na elkaar of onder elkaar.

Maar dan gaan ze uiteraard 2700-2800kg achter een auto'je hangen van amper 1700kg en 170pk, amper gewicht op de bol, en dan liefst nog goed aan het gas hangen.
Ik zie er zo dikwijls op hun zijkant liggen als ik naar Polen rijd, op de Duitse wegen.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Charger ongeluk..

Post by Bromgabber »

alie-r wrote:daar zat ik ook al na te kijken, maar dat heeft op een droge straat nog niet zoveel effect.
als je door een plasje rijd word het wel ietsje anders.


andre
Of hij rijd meer achteruit als vooruit :D
Post Reply