Ik had een 283 met een powerglide bak erachter in de impala liggen.
Heb nu een 350 blok. Wou daar eerst de powerglide achter hangen maar kan nu ook een th350 van iemand overnemen.
Zou dit in t verbruik nog wat schelen ?
Zoniet dan wil ik me het gedoe met aandrijfas inkorten e.d. niet aanhalen maar zoja, wat zou mijn powerglide op moeten brengen en wat mag een th350 kosten ongeveer?
Ik hoop van jullie te horen...
th350 of powerglide
Re: th350 of powerglide
Zal qua verbruik niet veel uitmaken want de hoogste versn. bij beide bakken is 1 : 1
Re: th350 of powerglide
Lekker laten zitten die Powerglide
Re: th350 of powerglide
Even iets heel anders, maar heb je die 283 ook nog? Waarom blok gewisseld?
-
- Posts: 296
- Joined: Tue Oct 07, 2008 9:34 pm
Re: th350 of powerglide
Dus mijn gedachte dat je met een versnelling meer minder toeren draait op snelheid klopt niet helemaal ?
En 283 heb ik niet meer. Gewisseld omdat die wel een opfrisbeurt kon gebruiken en ik de 350 opgefrist en wel kon overnemen. Die 283 is nu van mn zwager (JW USA hier op t forum) kan altijd vragen of hij er vanaf wil.
Blok liep nog wel. Alleen lekte olie en liep af en toe op 7 cilinders.
En 283 heb ik niet meer. Gewisseld omdat die wel een opfrisbeurt kon gebruiken en ik de 350 opgefrist en wel kon overnemen. Die 283 is nu van mn zwager (JW USA hier op t forum) kan altijd vragen of hij er vanaf wil.
Blok liep nog wel. Alleen lekte olie en liep af en toe op 7 cilinders.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: th350 of powerglide
Wat jij dan zoeket is een overdrive bak.
De th350 en th400 evenals de powerglide is de eind versnelling 1-1
De overdrives die je kunt gebruiken zijn de TH200R4, TH700R4, 4L60E en 4L80E maar die 2 hebben een computer nodig.
Ook kan je de Powergilde, TH350 en TH400 gebruiken en een externe overdrive achter de bak plaatsen zoals een Gear Vendors overdrive.
En de oudere Eagle en Nash die niet meer gemaakt worden maar nog wel in omloop zijn.
De th350 en th400 evenals de powerglide is de eind versnelling 1-1
De overdrives die je kunt gebruiken zijn de TH200R4, TH700R4, 4L60E en 4L80E maar die 2 hebben een computer nodig.
Ook kan je de Powergilde, TH350 en TH400 gebruiken en een externe overdrive achter de bak plaatsen zoals een Gear Vendors overdrive.
En de oudere Eagle en Nash die niet meer gemaakt worden maar nog wel in omloop zijn.
Re: th350 of powerglide
Als je een overdrive bak wil zonder computer moet je denken aan de th2004R en de th700r4.
Bij de 700 moet de aandrijfas in gekort worden, bij de th2004R niet. Echter zijn deze wel lastiger te vinden en ze moeten goed gereviseerd worden. De th700 is makkelijker te vinden en meer bedrijven kunnen deze bakken reviseren. Er een onder een sloper uit trekken en gebruiken zou ik niet doen.
Bij de 700 moet de aandrijfas in gekort worden, bij de th2004R niet. Echter zijn deze wel lastiger te vinden en ze moeten goed gereviseerd worden. De th700 is makkelijker te vinden en meer bedrijven kunnen deze bakken reviseren. Er een onder een sloper uit trekken en gebruiken zou ik niet doen.
Re: th350 of powerglide
Ik heb in mijn toenmalige 65er Impala de 283 met powerglide verwisseld voor een 78er 350/350 combinatie.
Alles paste er zo in zonder enige aanpassing. Volgens mij is dat bij een 64er net zo.
Ik vond de auto met die 350/350 er in fijner rijden.
Alles paste er zo in zonder enige aanpassing. Volgens mij is dat bij een 64er net zo.
Ik vond de auto met die 350/350 er in fijner rijden.