Ervaringen Tahoe 5.3 4WD + Avalanche? Nieuwe aanwinst !

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
DutchTBI
Posts: 1087
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:57 pm

Re: Ervaringen Chevrolet Tahoe 5.3 4WD + Avalanche?

Post by DutchTBI »

Er zal tijdens de toelatingskeuring wel een schot in hebben gezeten dat er daarna weer vlug is uitgesloopt ;)
camino59
Posts: 708
Joined: Sun Feb 28, 2010 5:06 pm

Re: Ervaringen Chevrolet Tahoe 5.3 4WD + Avalanche?

Post by camino59 »

Heb zelf een 2002 Avalanche gereden. Rijdt geweldig en goede trekauto.
(Zonder schot trouwens) :D
mrobers
Posts: 63
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:48 am

Re: Ervaringen Chevrolet Tahoe 5.3 4WD + Avalanche?

Post by mrobers »

Rob(firebird) wrote:Wel een dikke stoere auto :D
Rob
Als je eenmaal voor een Avalanche gaat, gaat ie je veel geld kosten. In modificaties :D

Image

Image
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: Ervaringen Chevrolet Tahoe 5.3 4WD + Avalanche?

Post by arthur »

Tahoe 2005....Heeeerlijke auto, prachtig van buiten en binnen, sterke Vortec motor.


Ik droom er nog van, een paar keer proef gereden en gehuuurd in Amerika. een tandje te groot in Nederland, daarom met een trailblazer verder gegaan.
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Ervaringen Chevrolet Tahoe 5.3 4WD + Avalanche?

Post by Rob(firebird) »

Kennis heeft inmiddels een 2009 Nissan Patrol 3.0 Di aangeschaft. Stoere auto, maar niet echt mijn ding. Grijs kenteken Tahoe's en Suburbans zijn bijna niet te koop en een Avalanche zag hij, na er met een paar te hebben gereden, toch niet zitten.
Ik heb besloten zelf een Avalanche te kopen, vond het eerder niet echt wat, maar heb inmiddels een heel andere mening.... Oprijwagen gaat eruit, autoambulance heb ik nog. Dan maar een dikke auto ervoor :D
Morgen een 2008 LTZ bekijken.

Rob
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Ervaringen Chevrolet Tahoe 5.3 4WD + Avalanche?

Post by Texas Boy »

arthur wrote:Tahoe 2005....Heeeerlijke auto, prachtig van buiten en binnen, sterke Vortec motor.


Ik droom er nog van, een paar keer proef gereden en gehuuurd in Amerika. een tandje te groot in Nederland, daarom met een trailblazer verder gegaan.
Heb de Trailblazer eruit gegooid omdat ik het een zwabberbak, reed erg onrustig. Tahoe voelt een stuk safer aan.
421safari
Posts: 179
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:29 am

Re: Ervaringen Chevrolet Tahoe 5.3 4WD + Avalanche?

Post by 421safari »

Rob(firebird) wrote:Kennis heeft inmiddels een 2009 Nissan Patrol 3.0 Di aangeschaft. Stoere auto, maar niet echt mijn ding. Grijs kenteken Tahoe's en Suburbans zijn bijna niet te koop en een Avalanche zag hij, na er met een paar te hebben gereden, toch niet zitten.
Ik heb besloten zelf een Avalanche te kopen, vond het eerder niet echt wat, maar heb inmiddels een heel andere mening.... Oprijwagen gaat eruit, autoambulance heb ik nog. Dan maar een dikke auto ervoor :D
Morgen een 2008 LTZ bekijken.

Rob
Als je echt regelmatig (zwaar) gaat trekken, let dan wel even op de hitch receiver. Ik weet niet of die nog hetzelfde is als die van bv. een 2003 Yukon XL?

Image
Image

Maar dat model receiver is veel gebruikt, ook nog na 2003, en heeft geen super ontwerp (hefboomwerking) met als gevolg scheuren en verbogen delen.

Kon zo snel niet alle links met fotos e.d. vinden, maar zie o.a. hier: http://www.airforums.com/forums/f464/hi ... 34603.html

(voor zover je eea uberhaupt op kenteken krijgt met een originele hitch receiver.. )
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Ervaringen Tahoe 5.3 4WD + Avalanche? Nieuwe aanwinst !

Post by Rob(firebird) »

Dit is hem geworden!

Image

Bomvol, LTZ uitvoering, goedgekeurde dubbele cabine, needs nothing ! (Komt alleen nog een subtiele reclame aan de zijkant).

Moet alleen de trekhaak nog even bekijken, is de uitvoering met de ronde buizen. Aankomende week op de brug zetten en de
diverse lasverbindingen controleren. Had liever gehad dat er een Class V onder zat, maar je kunt niet alles hebben.
Oprijwagen inmiddels ook verkocht.

Ik ben er blij mee.

Rob
camino59
Posts: 708
Joined: Sun Feb 28, 2010 5:06 pm

Re: Ervaringen Tahoe 5.3 4WD + Avalanche? Nieuwe aanwinst !

Post by camino59 »

:thumbs:

Veel plezier met deze mooie Avalanche!
Post Reply