LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by rene74monte »

eind december , of komt dat doordat je nu een plastic bewijs krijgt , of is dat nog niet zo?
gambaa
Posts: 1070
Joined: Sat May 22, 2004 3:56 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by gambaa »

darky83 wrote:hoelang geleden heb je hem laten om keuren?

Mij is verteld dat ik nieuwe kenteken bewijs + code thuis gestuurd krijg. Code komt los van het kenteken bewijs (dag later)

Code is ter vervanging van 'deel 3' ofwel het overschrijvings briefje die je normaal ook altijd thuis moest bewaren.

Zal aankomende dagen wel zien, zou paar dagen duren zeiden ze...

Enigste wat ik bij de rdw mee gekregen heb is de factuur.

klopt helemaal,mocht je de auto willen verkopen dan krijgt de nieuwe eigenaar de helft van de code en de andere helft wordt dan opgestuurd door de rdw///////makkelijker kunnen ze het niet maken wel moeilijker en duurder en,,,, en,,,,en,,,,
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by darky83 »

rene74monte wrote:eind december , of komt dat doordat je nu een plastic bewijs krijgt , of is dat nog niet zo?
Eind december dan heb je als het goed is gewoon nog een papieren kenteken bewijs gekregen?
Nieuwe pas geld pas vanaf 1 januari, dus als je voor 1 januari bij de RDW bent geweest lijkt het me dat je gewoon een ouderwets nieuw papieren deel meegekregen hebt?

If not check even je kenteken op de website van de RDW of ze het daar wel al aangepast hebben, mocht die daar nogsteeds op LPG staan dan zou ik even bellen met de RDW als ik jou was, dan gaat er iets niet helemaal goed denk ik.
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by darky83 »

Vandaag maar weer is gebeld met de RDW omdat ik nogsteeds geen nieuwe kenteken pas & code ontvangen heb na een week...

Moet nu een brief sturen dat ik het niet ontvangen heb :(

Hoe makkelijk kunnen wij het je maken, mochten je precies op tijd zijn geweest kan je nogsteeds niet bij de belasting dienst aanmelden dat je terug bent op benzine omdat de RDW zijn spullen niet in orde heeft :(..
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by johnny »

darky83 wrote:Vandaag maar weer is gebeld met de RDW omdat ik nogsteeds geen nieuwe kenteken pas & code ontvangen heb na een week...
na plusminus 1 week had ik plastic kenteken binnen, paar dagen later brief met code......wat denk je....1 dag later brief met code godverdegodverdomme kwijt en nergens meer te vinden, waarschijnlijk doodleuk in the fucking kliko met vuilniskar mee.....1 telefoontje, geen probleem, zo weer nieuwe brief met code, nu goed weggestopt op veilige plek.....
graad
Posts: 646
Joined: Tue Mar 12, 2013 12:51 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by graad »

Ikke vrijdag een andere auto,zaterdag m'n pasje al binnen,1 dag,das verrekte vlug
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by darky83 »

heb hem net binnen ( na 2 weken en een brief...) code ook gekregen.

Van de week maar even belasting dienst bellen over wat nu..
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by darky83 »

Voor ieder die het nog niet weet:

Je moet onderstaand formulier naar de belasting dienst sturen als je toch in 2014 in aanmerking wilt komen voor de oldtimer regeling.
Dus als je auto op 1 januari 2014 nog LPG had en je hebt hem terug gebouwd moet je zelf het formulier invullen en opsturen.

Bij optie 2b kies je voor de overgangs regeling voor oldtimers.

http://download.belastingdienst.nl/bela ... z13fol.pdf

1e kwartaal bedrag ben je sowieso kwijt.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by Supervaags »

Zijn er zo onderhand nog anderen met ervaring rondom het omkeuren naar benzine.

Mijn hok loopt nu eindelijk ook op benzine en wil hem ook laten omkeuren.
Waar moet ik rekening mee houden, gaan ze ook een algemene controle doen op andere zaken?
Leek mij wel wijsheid om de stadsverlichting in de bumper even los te koppelen bijv.

Hij is nu geschorst, dus ik wil hem weer verzekeren etc om naar de keuring te kunnen rijden.. betaal ik dan ook 100% LPG belasting voor die paar dagen? Voor dat laatste wou ik de BD bellen, maar misschien weet iemand het hier :)
Ton
Posts: 3269
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:49 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by Ton »

Omgekeurd naar benzine en hij stond veeeel te rijk afgesteld maar daar hebben ze niet naar gekeken.
Alleen of de LPG er volledig uit was.

Als je hem uit de schorsing haalt zul je over LPG moeten betalen lijkt me.
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by RobDodge »

Je mag geschorst naar de RDW rijden.
Wordt je tijdens die cruise aangehouden of op de foto gezet.. Is er niks aan de hand als je het van tevoren heb aangegeven bij de belastingdienst of RDW (Weet ik effe niet)
Heb je het niet bekent gemaakt.. Zal je het moeten aantonen dat je daar een afspraak had.
En uiteraard moet je de kortste route nemen.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by Supervaags »

oke net gebeld en idd je hebt gelijk. ik moet ff online een afspraak maken bij de rdw en de korste route rijden.

hij durfde niet te zeggen of ik hem ook moest verzekeren, maar dat doe ik toch sws aangezien hij op termijn toch weer ontschorst word.

en hoe het allemaal verloopt met de overgangsregeling is bij de rdw onbekend :P
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by Wilf »

Je moet hem verzekeren! Ook als je nog geen officieel kenteken hebt. Dan moet je je dagkenteken dat je hebt aangevraagd doorgeven aan de verzekering. Altijd verzekeren dus. :)
Post Reply