verschepen/douane

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
EDWIN
Posts: 1843
Joined: Fri May 07, 2004 11:39 pm

verschepen/douane

Post by EDWIN »

Iemand hier wel eens gehoord van een gasvrij verklaring?
Heeft dit te maken met de airco gevuld met R12 die bij invoer leeggehaald is (in duitsland)?
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: verschepen/douane

Post by Texas Boy »

Douane
Het uitvoeren van een fysieke controle (FYCO) is een taak van de douane. Bij deze controle worden de containerinhoud en de douanedocumenten gecontroleerd. Om de veiligheid van douanemedewerkers te waarborgen is een gasvrij verklaring benodigd alvorens de fysieke controle plaats mag vinden.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: verschepen/douane

Post by sjak_brak »

Er ook zijn veel logistieke dienstverleners die dit verlangen voor veilighed van de medewerkers die de container lossen.

En heeft niet te maken met je airco, maar met gasmeting in de container, van oa koolmonoxide.
EDWIN
Posts: 1843
Joined: Fri May 07, 2004 11:39 pm

Re: verschepen/douane

Post by EDWIN »

Ok, ik dacht dit omdat ze mijn airco leeggehaald hadden. Koste me wel € 150 :x
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: verschepen/douane

Post by Rob Rules »

Wat Sjak zegt..

Er schijnt in het verleden nogal wat personeel ziek is geworden of flauw gevallen onder het lossen..
Soms stinken die bakken verschrikkelijk, ook met gasvrij verklaring.. liep ik de rest van de dag met koppijn van die lucht..
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: verschepen/douane

Post by Texas Boy »

Ik spoot altijd wat dennengeur in die van ons :-)
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: verschepen/douane

Post by chevystan67 »

gasvrijverklaring heeft te maken dat veel containers worden gegast voor ongedierte enz te doden,
dan moet er een gasvrijverklaring komen om te container te mogen betreden en dus te lossen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: verschepen/douane

Post by sjak_brak »

Ook dat speelt mee., en andere reinigingsmiddelen die soms te pas en te onpas worden gebruikt. Door ergens in de keten kosten eraan te koppelen ontstaat er een stimulans om hier wat zorgvuldiger mee om te gaan.

Mbt de CO, dat is bv uitlaatgas van de scheepsmotor die erin is gewaaid en erin blijft hangen, is ook een belangrijke component. (en meestvoorkomende reden voor vertraging bij gasvrijverklaring van containers)
Post Reply