Import Impala '65

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Mieke
Posts: 21
Joined: Tue Jul 01, 2014 9:18 pm

Import Impala '65

Post by Mieke »

Hey allemaal!

Ik ben nieuw hier, dus ik zal me eerst even netjes voorstellen.

Mijn naam is dus Mieke :D en ik ben genetisch belast met een liefde voor oude auto's, of eigenlijk vind ik alles dat oud is en wielen heeft best interssant.

Na het halen van mijn rijbewijs ben ik heel saai in een A Corsatje gaan rijden omdat ik daar zelf alles aan kon doen voor onderhoud. Toen die de strijd tegen het roest-virus heeft verloren ben ik op zoek gegaan naar iets vergelijkbaars en kwam ik thuis met een Opel Kadett C Coupé uit 1977 met 'iets werk'. Dit is echter uitgelopen op een complete restauratie met in de loop der jaren een onvermijdelijke upgrade van de 1,2 automaat naar een 2,4 handgeschakelde bak met een beetje meer PK's 8)

Voor dagelijks heb ik er een C Kadett station bij en nog een corsa die vaker stil staat dan beweegt.

De Coupé is nu een jaar of 2 af, en ik had het nooit gedacht... maar nu is hij niet leuk meer, blijkbaar hou ik gewoon van sleutelen.
Het is nooit de bedoeling geweest altijd Opel te blijven rijden, maar tot nu toe is het altijd perongeluk zo geweest. Ik heb altijd al een zwak gehad voor amerikaanse auto's, en ik heb dan ook besloten om de coupé te verkopen en dan op zoek te gaan naar een Chevy Impala uit 1965 of 1966, ik kan niet helemaal kiezen.

Helaas worden deze wagens niet echt vaak aageboden in Nederland, in ieder geval niet echt in de staat waar ik naar op zoek ben. Ik heb dus besloten om de amerikaanse verkoop sites eens in de gaten te houden en tegen de tijd dat de coupé verkocht is er daar een vandaan te halen.

Nu komt dus de moraal van het hele verhaal : Hebben jullie nog tips en trucs voor het importeren? Waar moet ik aan denken, rekening mee houden e.d.? Ik kan bijvoorbeeld niet echt op internet vinden met hoeveel import kosten zoals vervoer, invoer rechten e.d. ik ongeveer rekening moet houden. En wat moet ik aanpassen om er een kenteken en APK op te kunnen krijgen?

Het liefst koop ik een 'APK waardige' Impala die in iedergeval compleet is, intrieur het liefts niet al té mooi omdat ik zelf best aardig ben in het bekleden van auto interieurs. De kleur en staat van de lak maakt ook niet zo gek veel uit, mijn broer is autospuiter dus dat is niet moeilijk te regelen. Motor en bak weet ik niet zo zeer, hoogstwaarschijnlijk zal ik daar ooit toch wel iets mee gaan prullen maar... hij moet het wel doen doen én het moet natuurlijk een V8 zijn :) (ik weet niet of ze in amerika ook met lijn6 motoren geleverd zijn, ik heb er hier ooit eens een te koop zien staan)

Mochten jullie dus tips of advies hebben (of iemand weten die opzoek is naar een Kadett C Coupé), alles is welkom!

Hieronder een paar fototjes van mijn opeltjes, mochten jullie het intressant vinden ;)

Image

Image
Last edited by Mieke on Thu Aug 21, 2014 8:20 am, edited 1 time in total.
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: Import Impala 65/66

Post by chevelletje70 »

Ik heb alles laten regelen door Hans en Bianca van usa2ned

Is perfect gegaan :thumbs:

http://www.usa2ned.com/

Je kan bij hun info kunnen opvragen
Dutch
Posts: 150
Joined: Sun Mar 24, 2013 7:32 pm

Re: Import Impala 65/66

Post by Dutch »

superrrrrrrrrrrrrrrr goeie smaak heb jij..
dit is mijn draakje,.. een 66-er Impala.
zo lelijk dat het gewoon mooi is : viewtopic.php?f=8&t=80791
technisch goed en verder niets :D
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Import Impala 65/66

Post by Bromgabber »

Ben ook met een Corsa A begonnen, twee van gehad.
Best leuke karretjes ;)
Verdr ben ik ook wel blij met oude opeltjes, leuk spul.
Net als amerikaans spul.
Succes met de wagens! ;)
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: Import Impala 65/66

Post by Peter Pontiac »

Ik doe regelmatig zaken met Paul......kan ook alles regelen 8)

http://www.paulexports.com
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Import Impala 65/66

Post by Wilf »

Hey, die station heb ik zien staan op de King Cruise. best geinig voor een Opel :D
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Import Impala 65/66

Post by watahyahknow »

welkom op het forum , heb zelf 2 corsas een manta a en b gehad een een reeks astra stations , de laatse verbouwd naar gsi (abs tc schijven rondom boordcomputer en een 2.0 16 klepper)
soms is het op de lange duur goedkoper je droomauto in europa te zoeken en te importeren (duitsland , zwitserland , zweden)
makkelijker met rdw keuring en vaak zijn autos uit die landen technies beter onderhouden ook
je kan voor het verschepen alleen al snel op 2500 euro rekenen en dan kunnen er nog extra afhandelingskosten bijkomen
praat eens met oldsminator hier op het forum , die deed indertijd ook import van oude auto's en onderdelen
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Import Impala 65/66

Post by Texas Boy »

PM gestuurd en kijk op

viewtopic.php?f=4&t=66299


wat we doen. :)
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: Import Impala 65/66

Post by SuperSport »

Hans en bianca is zeker een goed adres, destijds mijn impala ook door hun laten verschepen.
Mieke
Posts: 21
Joined: Tue Jul 01, 2014 9:18 pm

Re: Import Impala 65/66

Post by Mieke »

Bedankt voor de reacties, @Hans, ik stuur je binnenkort een mailtje

Kunnen jullie ook aangeven wat ik moet aanpassen om er een NL kenteken op te krijgen?
Een vriend van mij dacht dat bijv. De koplampen misschien niet aan de Nederlandse eisen voldoen? En, hij dacht dat se goedgekeurde best goed te krijgen zouden zijn?

Er staat nu een zwart/groene impala op marktplaats die binnen mijn, helaas nog toekomstig, budget past. Daar zou ik wel véél werk aan hebben hoor. Absoluut niet mijn smaak... Maarja, dan heb ik wel wat te doen :)

Dus, wie wil mijn coupétje kopen? :p
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Import Impala 65/66

Post by Renev »

De Koplampen moeten inderdaad een bepaald beeld geven (amerikaanse doen dat niet) maar een nieuw setje koplampen kost de wereld niet.
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: Import Impala 65/66

Post by M@ikel »

is dat zeker zo?

bij apk moest er alleen een duidelijke lijn in zitten bij dimlicht volgens mij. (origenele a-ford lampen voldeden toen de a-ford nog naar de keuring moest), of de rdw veel moeilijker doet weet ik niet.

De koplampen zijn overigens zover ik weet gewoon te krijgen van hella en/of cibie

m@ik
Image
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Import Impala 65/66

Post by Wilf »

Is inderdaad niet zo. Het lichtbeeld moet wel GOED zijn, niet meer per sé EU-goedgekeurd. Dus de lijn moet scherp zijn en niet teveel leklicht boven de lijn. Maar goed, 9 van de 10 US lamp is afkeur omdat ze daar niet zo veel geven om goede dimverlichting :D
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Import Impala 65/66

Post by Renev »

Klopt, ik had het ook niet over E-keur maar over lichtbeeld :D

En inderdaad meeste US koplampjes zijn vrij universeel, zeker van die oude hokken.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Import Impala 65/66

Post by Wilf »

Wat ik met E-keur bedoelde is dat er niet per sé die bermverlichtingshoek in hoeft te zitten, wat veel mensen wel denken. Het gaat puur en alleen om het strooilicht.
Post Reply