Mijn ontvangen Markplaats reacties

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Rob(firebird) »

Je hoeft niet eens zelf naar de RDW cq GWK (mag natuurlijk wel).
Als de koper de muntjes heeft overhandigd geef je hem vervolgens de kentekenplaten + het complete kentekenbewijs mee en stuurt hem naar de RDW cq GWK cq een bedrijf dat export-afmeldingen kan doen.
(Ligt er maar net aan welke van de drie het dichtst in de buurt is). De auto kan gewoon bij jou achterblijven.
Daar kan hij zelf alles in orde maken en bij terugkomst krijg je van hem een export-vrijwaring. Daarna geef je hem de sleutels van de auto en een kleffe handdruk.
Wens hem vervolgens een Gute Reise en klaar is Kees (of in dit geval Maurice).

Rob
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by rulez »

persoonlijk doe ik thuis gewoon rustig op het gemak aan de keukentafel de papieren doorlopen en centjes afhandelen.
daarna samen naar rdw/gwk of where ever, papieren etc overdragen, elkaar de hand schudden en naar huis toe.
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Ary »

rulez wrote:persoonlijk doe ik thuis gewoon rustig op het gemak aan de keukentafel de papieren doorlopen en centjes afhandelen.
daarna samen naar rdw/gwk of where ever, papieren etc overdragen, elkaar de hand schudden en naar huis toe.
Zo doe ik het ook, alleen na de "centjes overdragen", rijden we samen naar de bank en stop het geld in de geld-automaat.
Heeft 2 voordelen: 1. ik weet dat het geld echt is en staat meteen op mijn rekening en 2. de koper weet dat ik het geld niet meer in huis heb. (Weet hij dat het geen zin meer heeft om zijn maatje te bellen om hem een mooie tip te geven.)
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Maurice »

:)
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Homer »

Nu heb ik zo goed als zeker mijn auto verkocht aan een Duitser, deze wil er mee naar huis rijden, volgens mij is dit voor de auto geen probleem. Maar er moeten dan een kentekenplaten op volgens de RDW op punt 7
7.Als u nog wel met het voertuig gaat rijden, dan kunt u het bestaande kenteken gebruiken. U kunt de kentekenplaten zelf maken door het bestaande kenteken in zwarte letters/cijfers te plaatsen op een witte kentekenplaat (karton). Of u kunt de kentekenplaten laten maken bij een erkende kentekenplaatfabrikant pdf, 91 kB , op vertoon van de kentekencard. Dit kenteken is alleen geldig in Nederland. Na aanmelding voor uitvoer mag een voertuig nog maximaal 14 dagen op de openbare weg rijden, maar niet langer dan de APK geldig is. Als u met het voertuig mag en gaat rijden, vergeet dan niet voor die periode een verzekering af te sluiten. Controleer bij de buitenlandse instanties of u mag rijden met het voertuig in het buitenland
Zo gemakkelijk zal het toch niet gaan, de Duitser hoeft alleen maar een verzekering af te sluiten en naar huis te rijden, op een geprint kenteken op een A4tje.
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Rob(firebird) »

Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Ranch73 »

De Ranchero niet op MP gezet,eigenlijk nergens omdat ik geen zin in MP perikelen had,de Ford stond passief te koop staan en vandaag de Ranchero na bijna 16 jaar bezit verkocht aan een bekende van mij, die er de benodigde TLC aan kan en wil geven !


Image
Image
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by mercury1970 »

Als de Ranchero dadelijk weg is, lijkt het je geen goed idee om je naam te veranderen in "VoorheenRanch73" dit met uiteraard een hang naar die goeie ouwe tijd, gecombineerd met een vleugje realisme omdat je niet meer in het bezit bent van die desbetreffende ride ?? :D Proficiat met de verkoop !
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Ranch73 »

mercury1970 wrote:lijkt het je geen goed idee om je naam te veranderen
Idd geen goed idee (voorlopig 8) )
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by HarleyRob »

Maakt me geen f*ck uit wat zijn naam is, als die avatar maar blijft!
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Homer »

Ik heb mijn Blazer op mobile in Duitsland te koop staan, maar die zijn net zo erg, al 2X verkocht en op moment suprême komt er niemand opdagen, een laat op de dag zelf weten dat het te ver weg is ( 750 Km ) en de andere is volgens mij van de aardbodem verdwenen, gelukkig dat de auto niet weg moet, eigenlijk wel veel normale reacties op de advertentie, we wachten maar af.
HarleyRob wrote:Maakt me geen f*ck uit wat zijn naam is, als die avatar maar blijft!
+1 :D
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Mijn ontvangen Markplaats reacties

Post by Ranch73 »

HarleyRob wrote:Maakt me geen f*ck uit wat zijn naam is, als die avatar maar blijft!
psies .

Image
Post Reply