Eerste Amerikaan

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Americanoldcars
Posts: 22
Joined: Wed Jun 08, 2016 4:44 pm

Eerste Amerikaan

Post by Americanoldcars »

Hallo forumleden,
Ik ben Paul en wil een Amerikaan kopen dit word mijn eerste Amerikaan ik rijd nu nog in een Volkswagen Polo 1.3 van 1990. Mijn vraag is: is een Amerikaan betrouwbaar? En wat koop ik tot 5500 euro? Waar moet ik op letten als ik ga kijken naar een Amerikaan van zegmaar 40 jaar oud is dat zelfde als bij andere auto's ? Of is dit toch anders?
Alvast bedankt :thumbs:
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Eerste Amerikaan

Post by sjak_brak »

Bij een oude auto zal je altijd geconfroteerd worden met wat achterstallig onderhoud, of onderdelen die het door de leeftijd begeven, dat is niet afhankelijk van merk of continent. Verder uiteraard goed letten op roest.

In de prijsklasse tot ca 5 mille kan je echt wel een leuke wagen vinden in redelijke staat, maar wees wel realistich in je verwachtingen, zowel qua model als qua staat van de wagen... je gaat echt geen Hemi Cuda vinden voor dat geld :) Daarentegen zal een leuke sedan met APK en wat kleine klusjes makkelijk lukken.

Daarnaast rekening houden met wat geld achter de hand voor wat reparaties die de vorige eigenaar heeft uitgesteld tot de volgende eigenaar :D
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Eerste Amerikaan

Post by silentchaos »

Wat Sjak zegt idd :)
Prima bedrag voor een leuke Amerikaan. Beetje afhankelijk van het model uiteraard.
Roest is wel je grootste vijand. De rest kan je redelijk je ogen en oren voor openhouden, alhoewel niks volledig uit te sluiten is natuurlijk :).
Americanoldcars
Posts: 22
Joined: Wed Jun 08, 2016 4:44 pm

Re: Eerste Amerikaan

Post by Americanoldcars »

Oke dank julie wel voor de informatie. Ik heb een Chrysler Cordoba gevonden van 2500 euro er mankeert wat aan de ophanging aan de advertentie mijn vraag is dit te mooi om waar te zijn ? (Link van de cordoba)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... e=lr&pos=7
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Eerste Amerikaan

Post by sjak_brak »

Kijken kost niks... deze heeft al 2 jaar geen APK meer, en misschien nog wel langer niet gereden. Mijn ervaring is dat je na lange stilstand een hele hoop extra klusjes krijgt. Vrfaagprijs is mi. goede weergave van wat dit model waard is als bijna-onderdelendonor, mits motor, bak en achteras nog goed zijn.

Sowieso bij meerdere wagens gaan kijken, zodat je kan vergelijken.

Let op dat je niet alleen obv prijs kiest. Sommige wagens in dubieuze staat blijf je maar reparaties aan uitvoeren, dat kan dan heel snel een bodemloze put worden. Daarentegen kan een (optisch) ruwe wagen wel goed zijn bijgehouden qua techniek.

*edit* wilde RDW-site sluiten, viel me dit nog op: Datum aanvang tenaamstelling 23-12-2015 (5 mndn/16 dgn); oftewel, huidige eigenaar heeft er niet (legaal) mee gereden. Misschien dat de MRB daar ook nog wat mee te maken heeft, deze is pas over anderhalf jaar belastingvrij.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Eerste Amerikaan

Post by Renev »

Ga kijken met iemand die geen liefhebber is van amerikanen, die houdt je met beide benen op de grond.
Die Cordoba zal wel tegenvallen, dat is waarschijnlijk ook de reden dat deze eigenaar hem weer verkoopt.
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

Re: Eerste Amerikaan

Post by maartten »

ome harrie die al 15 jaar focus rijdt zal hem tot de grond afkraken,
terwijl een wagen het geld zeker waard zal zijn,
dus neem iemand mee die er juist WEL verstand van heeft
een leek hoort nooit of de motor loopt zoals hij hoort te lopen
een V8 die op 6 poten loopt kun je al geil van worden als leek
het remt schakelt en rijdt veel anders dan een Europese auto .
een kenner weet wanneer hij goed rijd voor een amerikaan
een wagen van minimaal 40 jaar oud zal niet meevallen voor die prijs
bj zal eerder liggen tussen 76 en 83 verwacht ik .dus mrb betalen .
neem de tijd voor je bezichtiging ,en ben niet bang voor een vieze broek ,en kruip eronder
2 wieltjes op de stoep en je kan een heel eind kruipen :P
Roger
Posts: 131
Joined: Wed Mar 18, 2015 6:55 pm

Re: Eerste Amerikaan

Post by Roger »

Onder het mom van bij de bank krijg je toch geen rente met voor je spaar geld kan het een leuke investering zijn voor de toekomst

Althans ..... volgens mijn vrouw investeren we er €€ genoeg in ;)
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Eerste Amerikaan

Post by Texas Boy »

Welcome en heb je een PB gestuurd, succes met vinden.
Americanoldcars
Posts: 22
Joined: Wed Jun 08, 2016 4:44 pm

Re: Eerste Amerikaan

Post by Americanoldcars »

Bedankt voor de reacties maar ik zit met een probleem nog want niemand in mijn omgeving die ik ken rijdt in een Amerikaan
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Eerste Amerikaan

Post by mercury1970 »

Tijd voor nieuwe vrienden !
Americanoldcars
Posts: 22
Joined: Wed Jun 08, 2016 4:44 pm

Re: Eerste Amerikaan

Post by Americanoldcars »

:Haha Jaa idd :thumbs:
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Eerste Amerikaan

Post by Renev »

maartten wrote: neem iemand mee die er juist WEL verstand van heeft
een leek hoort nooit of de motor loopt zoals hij hoort te lopen
een V8 die op 6 poten loopt kun je al geil van worden als leek
Ik bedoel ook geen leek maar ook geen liefhebber want die vindt zo'n ding leuk en dan word het al een stuk moelijker om objectief te blijven.
Americanoldcars
Posts: 22
Joined: Wed Jun 08, 2016 4:44 pm

Re: Eerste Amerikaan

Post by Americanoldcars »

Een cadillac Eldorado van 1979 voor 3500 euro is dat reëel? Op de foto lijkt het een mooi ding.
Groeten Paul
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Eerste Amerikaan

Post by mercury1970 »

El Dorado = voorwiel aandrijving....... moet je van houden......
Post Reply