alumium reiniger

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

alumium reiniger

Post by Pavement Pounder »

Iemand bekend met een goede krachtige aluminium reiniger waardoor aluminium weer als nieuw is maar dan zonder te poetsen ?
Van horen en zeggen iets van Dexal met water aanlengen en in laten werken maar geen nadere info.
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

Re: alumium reiniger

Post by maartten »

belgom
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: alumium reiniger

Post by Funk »

Wat wil je precies reinigen dan?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: alumium reiniger

Post by Pavement Pounder »

Motoren, cilinderkoppen en versnellingsbakken etc.
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: alumium reiniger

Post by Rob(firebird) »

Wij gebruiken bij vervuilde alu wielen Sonax. Onverdund opspuiten, een minuut of 10 in laten weken, en dan met de stoomcleaner afspuiten. Resultaat in 9 van de 10 gevallen zeer goed.
Als de wielen niet al te smerig zijn, spoel ik ze na de Sonax gewoon af met de koudwatertuinslang.
Helaas is het agressieve (en dus beter werkende) spul van "vroeger" niet meer te krijgen.
Iets met milieu of zo.....

Rob
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: alumium reiniger

Post by Homer »

We hebben op het bedrijf truckreiniger, werkt ook heel goed op de aluminium kleppen van de laadbak, zijn weer schoon als nieuw, einig nadeel is dat de aluminium wat dof wordt, maar dat zal me een rotzorg zijn voor de vrachtwaggel.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: alumium reiniger

Post by Funk »

Stralen met CO2 kan een optie zijn dan, als je iets meer wilt uitgeven.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: alumium reiniger

Post by Lennard »

vaatwasser :D
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: alumium reiniger

Post by MotiV8 »

ff bij je truck wash vragen ( ik neem aan dat ook jij je vrachtwaggel door de wasstraat rijdt en niet zelf wast ).
Meeste truckwash straten hebben een goedje dat je met water aanlengt om je alu brandstof tank schoon te maken ( te zuren ). Moet je wel altijd ff om vragen, doen ze vaak niet standaard. Kan en zoutzuur achtige base zijn die met water aangelengd word.
Ff een leeg kannetje mee en vullen.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: alumium reiniger

Post by Pavement Pounder »

Weet wat je bedoelt; bij ons zijn het chinesen die dat doen en willen niet prijs geven wat voor spul dat is, ik weet wel dat ze ooit een auto er kompleet mee gewassen hebben en alle spiegels en ramen konden vervangen worden.
dus die rotzooi zoek ik
Post Reply