stadslichten & apk

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

stadslichten & apk

Post by gerrutcamaro »

Ik heb in de trans am oranje duo lampen voor stadslicht en knipperlicht, nu heb ik voor de apk een setje lampjes waarvan alleen de knipperlichten het nog maar doen, maar dan heb ik geen stadslicht. Nu heb ik nog twee andere lampen in de bumper zitten zonder B of F, maar die zijn een beetje fel :D

Kan ik die lampen aanduiden als mijn stadslicht voor de apk? In principe voldoen ze aan de eisen, maar ik zit een beetje met de lichtsterkte.
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: stadslichten & apk

Post by jelmoer »

Je kunt toch witte duo 21/5w er in zetten?
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: stadslichten & apk

Post by gerrutcamaro »

Het plastic kapje erover is oranje en niet te verwijderen. Ik zie niet zo gauw witte exemplaren online.

Image
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: stadslichten & apk

Post by Bromgabber »

Als ze wit zijn is dat inpricipe apk goed.
Tenzij ze tegenliggers verblinden.
Of 24volt lampjes erin branden ze ook minder fel.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: stadslichten & apk

Post by gerrutcamaro »

Dat de stadslichten geen tegenliggers verblinden is toch geen apk controlepunt? Lichtbeeld hoeft niet gecheckt te worden.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: stadslichten & apk

Post by Bromgabber »

Verbod van verblindende lichten Artikel 5.2.64 lid 1

​Personenauto’s mogen, met uitzondering van grote lichten, niet zijn voorzien van verblindende lichten.
Wijze van keuren Visuele controle.
Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.

Dacht dat er iets mee was maar valt dus mee ;)
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: stadslichten & apk

Post by gerrutcamaro »

Bedankt voor het checken!
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: stadslichten & apk

Post by challenger72 »

je voor richtingaanwijzers moeten oranje zijn voor apk,immers: lichten met dezelfde functie moeten dezelfde kleur hebben,dus voor moeten de rawlichten dezelfde kleur hebben als achter
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: stadslichten & apk

Post by jelmoer »

challenger72 wrote: Mon Jun 05, 2017 9:26 pm je voor richtingaanwijzers moeten oranje zijn voor apk,immers: lichten met dezelfde functie moeten dezelfde kleur hebben,dus voor moeten de rawlichten dezelfde kleur hebben als achter
Nou niet helemaal.
Voor is nog altijd wit of oranje.
Gelijke lichten is vooral linksvoor en rechtsvoor.
Of linksachter en rechtsachter.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: stadslichten & apk

Post by Renev »

challenger72 wrote: Mon Jun 05, 2017 9:26 pm je voor richtingaanwijzers moeten oranje zijn voor apk,immers: lichten met dezelfde functie moeten dezelfde kleur hebben,dus voor moeten de rawlichten dezelfde kleur hebben als achter
Klopt niet, dan zou er heel veel amerikanen niet meer mogen rijden want die hebben rode raw's achter.
Voor mag het wit of oranje (amber geel) zijn en achter rood of oranje.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: stadslichten & apk

Post by gerrutcamaro »

Afgekeurd op tig andere punten, dus het punt van 'ontbrekende' stadslichten is niet ter sprake gekomen :D

Heb ik met mijn golf nou nooit :P
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: stadslichten & apk

Post by challenger72 »

ja,wat Amerikanen betreft heb je gelijk,maar bij autoos met oranje rawlichten moeten alle raw lichten oranje uitstralen,ik heb eens zoiets bij een steekproef gehad dat er 2 witte lampjes in de voorraw zaten.Was toch afkeur,waarop ik zeg: maar de voorraw mogen wit licht uitstralen,ja zegt de steekproefcontroleur: dat klopt,maar als je de alarmlichten gebruikt moeten alle knipperlichten weer oranje zijn,alle lichten met de zelfde functie moeten dezelfde kleur hebben,dus afkeur. Hmmm,uitgeluld.
Nu heb je nog als enige optie dat de auto vrij oud is en dus niet als verplichting heeft dat de alarmlichten moeten werken
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: stadslichten & apk

Post by challenger72 »

na 31 dec 1997 , maar goed als ie ouder is zeggen ze weer:als de alarmlichten werken moeten ze aan de eisen voldoen,nou ja dan zou je de boel onklaar kunnen maken zodat dat niet meer werkt,dan ben je ook klaar
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: stadslichten & apk

Post by Collector »

2 led stripjes als stadslicht en voila klaar, na de keuring ledstrips er weer af en tot volgend jaar maar weer
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: stadslichten & apk

Post by Wilf »

Post Reply