Totale kosten importeren

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Texas Boy »

Rozendaal
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Nou dan gooit hij hem maar hier af hij komt toch langs mijn woonplaats


Nou snap ik ook waarom alles onnodig duur wordt gemaakt .


Wat een onzin een Truck eerst helemaal naar Rozendaal te verschepen en vervolgens weer naar Utrecht te rijden
Siemi
Posts: 176
Joined: Fri Sep 19, 2008 5:51 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Siemi »

Alleen de truck die hem naar rozendaal brengt is een containertruck. Dan moet hij nog uitgepakt worden. Dat is juist waar je voor betaald.
Enneh, nooit verschepen zonder verzekering!!!
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Duidelijk dus ff afgooien in Utrecht gaat hem niet worden haha


Dan maar eendags kenteken regelen en naar huis rijden en daarna de auto klaar maken voor de Rdw

Verlopig ff de laatste auto die ik hierheen haal hoor wat een gedoe allemaal


Kreeg net mail voor 150 extra brengen ze hem naar me woonhuis Daar maar eens over na denken scheelt wel een hoop geleuter
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Verzekering (0,9% v/d verzekerde waarde) USD 90


Deze snap ik ook niet echt ik moet 200 dollar betalen en mijn auto is goedkoper dan in de berekening


Heb hem al zei berekenen 2% kosten tja en zelfs dan rekenen ze mij 60 euro teveel wat een bende
Siemi
Posts: 176
Joined: Fri Sep 19, 2008 5:51 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Siemi »

Tsja, de verzekering kost wat de transporteur er voor vraagt. Of je moet zelf een alternatief vanuit hier vinden. Ik weet hem niet.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Had het verkeerd gelezen het is 2% met een minima van 200 Dollar :P


Gisteren naar een hoop mailen toch alles kunnen regelen zoals afgesproken 1650 Dollar leveren in Haven Rotterdam

Plus kosten inklaren en ik laat hem voor de deur afgooien voor 150


Nu nog 4 weken geduld


Fijne week daar en bedankt voor et meedenken
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Wilf »

€150 voor transport is niet duur, goeie deal.
Art
Posts: 109
Joined: Thu Jun 10, 2010 9:51 am

Re: Totale kosten importeren

Post by Art »

Probeer de verzekering hier in Nederland onafhankelijk te regelen. Als je de verscheper de verzekering laat regelen krijg je te maken met een enorme belangenverstrengeling op het moment dat er iets mis gaat. De verscheper is dan meestal verantwoordelijk en de verzekering zal proberen de schade bij de verscheper te verhalen. De verscheper is voor jou de contactpersoon naar de verzekering. Eindresultaat: Er gebeurt helemaal niets en jij blijft met de schade zitten. Je had net zo goed geen verzekering kunnen nemen.
Als je zelf in Nederlands een verzekering afsluit dan heb je zelf contact met de verzekering en kun je zelfs de rechtsbijstand (als je die hebt) op hun dak sturen als ze hun werk niet goed doen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Totale kosten importeren

Post by sjak_brak »

Art wrote: Tue Jun 06, 2017 1:24 pmDe verscheper is dan meestal verantwoordelijk en de verzekering zal proberen de schade bij de verscheper te verhalen.
Dat lijkt me niet, aangezien de verscheper de polis afsluit en een verzekeraar geen regres gaat nemen op de verzekeringnemer.

Maar de verscheper heeft vaak wel met een eigen risico te maken, waar hij onderuit probeert te komen. Dus in die zin klopt je verhaal wel in grote lijnen.

Daarnaast zal de verscheper een hoger bedrag doorbelasten dan dat hij aan premie betaalt aan de verzekeraar.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Wilf wrote: Tue Jun 06, 2017 8:18 am €150 voor transport is niet duur, goeie deal.
Dacht ik ook maar de rit Rozendaal Utrecht is ook niet echt ver


Wou eerst een eendaags kenteken regelen bij de RDW en lekker naar huis tuffen maar wat gaat het schelen 100 euro daar moeten we dan ook maar niet moeilijk over doen
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Art wrote: Tue Jun 06, 2017 1:24 pm Probeer de verzekering hier in Nederland onafhankelijk te regelen. Als je de verscheper de verzekering laat regelen krijg je te maken met een enorme belangenverstrengeling op het moment dat er iets mis gaat. De verscheper is dan meestal verantwoordelijk en de verzekering zal proberen de schade bij de verscheper te verhalen. De verscheper is voor jou de contactpersoon naar de verzekering. Eindresultaat: Er gebeurt helemaal niets en jij blijft met de schade zitten. Je had net zo goed geen verzekering kunnen nemen.
Als je zelf in Nederlands een verzekering afsluit dan heb je zelf contact met de verzekering en kun je zelfs de rechtsbijstand (als je die hebt) op hun dak sturen als ze hun werk niet goed doen.
Voor 200 dDollar wil ik geen gezeur alles is nou goed geregeld auto wordt voor de deur afgeleverd en dan heb ik de tijd hem klaar te maken voor de RDW
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Iedereen bedankt voor het meedenken de boot is onderweg ik laat weten hoe het allemaal afloopt
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by Wilf »

FritsVrolijk wrote: Tue Jun 06, 2017 5:04 pm Dacht ik ook maar de rit Rozendaal Utrecht is ook niet echt ver
Vroeger zaten hier een aantal vervoerders op het forum en van Ede naar Hilversum kostte mij €250,- via één van hen. Zeist - Tienhoven kostte bij een ander ook €250,- Als ik zelf een goedkope oplader huur die met B mag (maar officieel geen zware Amerikaan mag tillen) ben ik ook gauw €175,- kwijt, afhankelijk van de afstand. Dus ik vind het niet duur.
Wou eerst een eendaags kenteken regelen bij de RDW en lekker naar huis tuffen maar wat gaat het schelen 100 euro daar moeten we dan ook maar niet moeilijk over doen
Als je nog nooit in de auto gereden hebt is dat ook niet handig. Je weet nooit of de wagen slecht is gelast, de verlichtingsschakelaar de auto in de fik steekt, de automaat niet van lange trips houdt of de motor er bij het eerste stoplicht mee ophoudt. Of heb je de auto in de VS proefgereden?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Totale kosten importeren

Post by FritsVrolijk »

Nee geen proef gereden in de VS maar ik geloof soms nog in de eerlijkheid van de mens


En volgens verkoper mankeert de auto niks en was hij nog dagelijks in gebruik als daily driver


F naar de usa afreizen om een proefritje te maken gaat me net te ver


Ben bang van vliegen en het is een gekke tijd mij zie je niet meer in een vliegtuig en al zeker niet naar de USA
Post Reply