Ebay geld teruggestort ?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Ebay geld teruggestort ?

Post by mercury1970 »

Heeft iemand iets vergelijkbaars ooit meegemaakt ?
Ik heb vorige week donderdag via Ebay een setje Polylocks gekocht, dezelfde dag krijg ik eerst de gewoonlijke bevestigingsmail en s'avonds weer een mail dat het item verzonden is, vermoedelijke aankomst week vanaf 2 September....
Gisteravond check ik mijn mail, heb ik een drietal mails dat de verkoper mijn bedrag teruggestort heeft, reden onbekend in een v/d mails (paypall)
stond wel een (standaard) reden: niet op voorraad/ beschadigd...... WTF ?
Hoe kun je mailen dat een pakketje verstuurd is en 24 uur later het bedrag terugstorten ?
Die verkoper had mij van te voren al gemaild voor recentie, daar wacht ik altijd mee totdat ik het product heb, maar die kan die nu krijgen ! :boos:
Björn
Posts: 571
Joined: Sun Mar 07, 2010 11:49 pm

Re: Ebay geld teruggestort ?

Post by Björn »

hun zegen al gelijk verstuurd, zonder dat het nog niet geen eens verzonden is gebeurt regelmatig
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Ebay geld teruggestort ?

Post by Corp »

Omdat t via ebay global shipping / pitney bowes gelijk aangemerkt wordt als de verkoper een shipping label krijgt om de meuk naar erlanger ky te sturen. Greld terug wees blij... pech maar je kunt nog ergens anders sjoppen. T kan ook heeeeel anders. Leeggeplunderde paypal rekening en dan 36 dollar van 2500 terugkrijgen met euforisch bericht dat de strijdigheid in jouw voordeel beslecht is.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Ebay geld teruggestort ?

Post by FritsVrolijk »

Heb dat ook gehad met meuk die later bleek niet het vliegtuig in mocht

En met nog wat zaken waar van ik eigenlijk al wist dat het te goedkoop was


Koop veel op Ebay een 99 % gaat prima
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Ebay geld teruggestort ?

Post by gerrutcamaro »

Corp wrote: Sat Aug 26, 2017 8:05 pm Omdat t via ebay global shipping / pitney bowes gelijk aangemerkt wordt als de verkoper een shipping label krijgt om de meuk naar erlanger ky te sturen. Greld terug wees blij... pech maar je kunt nog ergens anders sjoppen. T kan ook heeeeel anders. Leeggeplunderde paypal rekening en dan 36 dollar van 2500 terugkrijgen met euforisch bericht dat de strijdigheid in jouw voordeel beslecht is.
Daarom altijd met creditcard betalen via PayPal en ie machtiging op je rekening intrekken. Je cc dekt je wel.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Ebay geld teruggestort ?

Post by Corp »

Weet ik. Ik had op thirdgen wat gekocht. Die knul had geen premier paypal account. Dus ik bank bijgevoegd. Volgende aankoop op ebay. Wat blijkt als je een bank toevoegt is dat je automatische betalingsbron. Dikke naaierij dus en precies toen ging t mis.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Ebay geld teruggestort ?

Post by gerrutcamaro »

Ja dat is een naaistreek van PayPal, scheelt hen veel geld & daarom doen ze dat.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Ebay geld teruggestort ?

Post by hemi »

Ik koop ook heel veel in het buitenland.
1x met aliexpress gezeik gehad omdat de verkoper de verkeerde postcode op het pakje had gezet was het niet aangekomen.
Volgens ali was het mijn schuld en moest ik opdragen voor de verzendkosten.
Mijn cc maatschappij ingeschakeld en die heeft er voor gezorgd dat ik alles terug kreeg :)
En 1x gezeik gehad op eBay, maar dat ging heel vlot.
Ik maakte melding bij eBay en binnen een paar dagen had ik m'n geld terug omdat de verkoper geen verzendcode kon overleggen.
Als advies kan ik aanraden om altijd je cc te gebruiken en niet via ideal te betalen.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Ebay geld teruggestort ?

Post by Pavement Pounder »

De opmerking *verzonden* is meer bedoelt als zijnde verzend gereed.
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Ebay geld teruggestort ?

Post by MarkV »

Leeggeplunderde paypal rekening en dan 36 dollar van 2500 terugkrijgen met euforisch bericht dat de strijdigheid in jouw voordeel beslecht is.
Als het in jouw voordeel beslecht is krijg je toch het hele bedrag terug omdat paypal de bankgegevens heeft van beide partijen? Hoe werkt deze oplichtingstruc dan eigenlijk; ik koop vaak met paypal.
Last edited by MarkV on Tue Sep 05, 2017 5:04 pm, edited 1 time in total.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Ebay geld teruggestort ?

Post by gerrutcamaro »

Een gekoppelde bankrekening is niet nodig en in het buitenland ook niet gebruikelijk.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Ebay geld teruggestort ?

Post by Wilf »

Naar aanleiding van deze topic heb ik de koppeling met mijn rekening verwijderd. Is het dan wel wijs om hem te koppelen met mijn CC?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Ebay geld teruggestort ?

Post by FritsVrolijk »

koop al jaren en jaren met Paypal en nooit ellende gehad
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Ebay geld teruggestort ?

Post by Wilf »

Ik ook maar het hoeft ook maar één keer te gebeuren.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Ebay geld teruggestort ?

Post by FritsVrolijk »

Das waar
Post Reply