Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by cliffhanger »

Hallo lieve mensen, ik ben net bezocht door Handhaving van gemeente Leiden,
waar mijn Firebird gestald stond op een terrein.

Met de vraag of ik mijn firebird had opgehaald. Deze blijkt 5 of 6 Oktober opgehaald te zijn door een Pool :idea:
Niet goedkeuring voor, daar was de meneer van Handhaving al bang voor. Die gaan nu een onderzoek starten.
Ik kan nu dus aangifte gaan doen.

Oftewel mijn dierbare 1971 Pontiac Firebird is gestolen. zie foto bijgaand. iemand die iets gezien of gehoord heeft,
graag delen.

Ook heb ik nog geen idee wat ik nu aan moet. Stond op een afgesloten locatie en ik snap niet hoe het kan dat die zonder
mijn papieren, goedkeuring, etc. in persoon is meegenomen door nota bene een pool.

mensen die ervaring hier mee hebben, PM-tje graag.

Image

Na ernstig ziek te zijn geweest (kanker) en herstellen wordt nu mijn dierbare bezit afhandig gemaakt. :cry:
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by mercury1970 »

Das zwaar k#t voor je, geen rechtsbijstand ? Dan naar een juridisch loket en eerst uiteraard aangifte doen.
Had je een huurcontract of was het allemaal via via ?
Kan me nog een aantal interessante topics met jou herinneren, klote dat je zo ziek bent geweest, hopelijk nu weer gezond.
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by cliffhanger »

Ja, heerst een vloek op dit voertuig ofzo en dan jong en eigenwijs zijn niet de beste combinaties.
Opslag op een terrein van de gemeente zelf. Namen ga ik (nog) niet noemen logischerwijs.
Dus ik ga de locatie verantwoordelijk stellen maar daar heb ik m'n bolide niet mee terug natuurlijk.
Kan nu niet zomaar van m'n werk wegsperen maar heb morgen de gelegenheid aan de slag te gaan.

Gutted wetende dat ik deze nooit meer terug ga zien. staat ongetwijfeld al ergens in polen, zal wel een opdracht zijn geweest.
Ik vermoed valsificatie van papieren want kan zonder papieren te laten zien niet meegenomen worden.
Is nu een onderzoek gestart, maar daar heb ik m'n auto niet mee terug.

Tussentijd 2 keer verhuisd, getrouwd, baan kwijtgeraakt en andere gevonden, dus ziek geworden, sinds nog maar heel kort weer beter,
en kreeg een leuk telefoontje, niet dus.

leuk hoofdstuk dus weer toe te voegen.

lang hier niet meer geweest, ook mede door dus ziekte en omstandigheden. Had hier liever onder andere omstandigheden teruggekeerd.

Daar gaat een paar tienduizend nogwat aan euro's investering.

heb wat contacten in polen die ik ga schrijven, hopenlijk komt er wat uit maar ik ga van een volledig verlies uit.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by FritsVrolijk »

Sterkte kerel die auto is bijzaak fijn dat je aan het herstellen bent van je kanker wens je daar alle sterkte mee


En die auto komt wel goed het is maar blik op wielen en die staat allang in Polen vergeten en er het beste uitslepen


Hoewel ik me Hart vast hou bij de Gemeente instellingen


Snap ook niet hoe je van iets kan genieten wat je van een ander hebt gestolen een zieke wereld leven we in zo jammer weer dit :boos:
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by sjak_brak »

Zo jij hebt een hoop meegemaakt :(
cliffhanger wrote: Tue Oct 17, 2017 12:28 pm Opslag op een terrein van de gemeente zelf.
Is er een huurcxontract, opslagovereenkomst oid?

Was je wagen allrisk verzekerd? >>>> zo ja, direcht verzekering inschakelen. Zo ne: heb je rechtsbijstand? ja >>> direct inschakelen

Indien geen van beiden, een jurist kan je helpen met in ieder geval de juiste stappen uit te zetten om je rechten veilig te stellen.
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by cliffhanger »

bericht verwijderd wegens privacy
Last edited by cliffhanger on Wed Oct 18, 2017 10:44 pm, edited 1 time in total.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by FritsVrolijk »

Hopen dan maar dat ze hier geen lid zijn haha


En de Gemeente zal toch zelf wel een verzekering hebben


Alleen gaan die de prijs drukken heb je ook een recent Taxatie rapport van je auto
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by MarkV »

Zwaar klote zoiets. Je steekt er een hoop tijd, geld en liefde in en dan wordt het je ontnomen door gewetenloze criminelen. Wel heel merkwaardig dat nota bene een Pool 'm zo van een afgesloten locatie heeft kunnen meenemen. Hondsbrutaal ook
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by cliffhanger »

Update-tje.

Politie heeft daders en betrokken partijen 'benaderd'. Op basis van die gegevens hebben zij vernomen dat de Firebird - wonderbaarlijk genoeg - nog in Nederland moest zijn. Vervolgens is er een hele procedure opgestart en heeft de Officier van Justitie toestemming gegeven voor het inbeslagnemen van mijn Firebird op de vermoedelijke locatie.
Dat bleek correct, mijn Firebird stond daar wonderwel nog.

Die staat nu veilig opgeslagen op politie terrein in afwachting van de volgende stappen.

Doel is om de auto bij de rechtmatige eigenaar terug te brengen. Nare aan de situatie is dat de politie nu moet onderzoeken wie de rechtmatige eigenaar daadwerkelijk is. Je zou zeggen dat ben ik - maar zo zwart wit is het dus niet.

De Firebird was gestolen van een terrein (naam kan ik wegens privacy niet delen) waar deze stond opgeslagen. Echter, de verklaring die gegeven wordt is dat de dader een verzoek had ingediend of deze tegen betaling weggehaald mog worden en daar is een goedkeuring op gegeven door 'het terrein'. Dit had uiteraard nooit mogen en kunnen gebeuren maar is toch gebeurd. Aldus is 'het terrein' aansprakelijk voor deze situatie. De (poolse) 'dader' heeft vervolgens een som betaald, en de auto op laten halen door een (poolse) ander met een autoambulance (op vertoon en kopie poolse ID kaart). Aldus is de pontiac mij zo 'ontnomen'. Het is natuurlijk van de zotte dat mijn firebird is 'verhandeld' op deze wijze en dat ik nimmer gebeld ben, niemand de autopapieren heeft gehad, niemand de autosleutels heeft gehad, en geen paspoort van eigenaar is vertoond. Dit zou nooit hebben mogen gebeuren of kunnen gebeuren, toch is het helaas gebeurd.

Het nare is nu dus, dat de 'daders' waar de auto nu opgehaald is (alphen aan den rijn) in theorie/feite helemaal niet 'daders' hoeven te zijn, maar - aldus beweert de politie uit hun verklaringen - dat zij de auto niet gestolen hebben maar 'eerlijk' overgenomen hebben van 'het terrein' (de opslaglocatie dus). En de dader feitelijk 'het terrein' danwel 'de terreinhouder' is. Oftewel, de locatie zal dan Heling ten laste worden gelegd.

Het gevolg is dat deze poolse personen aldus in het meest nare scenario 'onschuldig' worden bezien en dat de politie aldus kan besluiten dat de 'rechtmatige' eigenaar nu deze personen zijn. In dat geval zie ik de auto dus nooit meer terug, en moet ik 'het terrein' aldus aansprakelijk stellen voor de gehele geleden schade.

Echter, niemand heeft de autopapieren ooit gehad, niemand heeft de sleutels gehad, en niemand heeft een vrijwaring oid gehad wat normaliter de gang van zaken is van het overdragen van een - geregistreerd - voertuig, welke nog verzekerd en wel was/is. Dat zou dus betekenen dat deze poolse personen inderdaad onjuist zelfs strafbaar hebben gehandeld. En ik dus de auto bij mij terug moet krijgen - ik heb immers de papieren, sleutels, etc. nog.

Dat hangt nu dus van het onderzoek van de politie af en de uitspraak van de officier van justitie daaropvolgend.

Heb ik de auto terug, is de volgende stap; welke schade is toegebracht, en om dat de verhalen en op precies wie. Wat mij betreft is dat de 'locatie' want die hadden hem nooit mee mogen nemen. De locatie beweert echter bezwendeld te zijn en die stelt dan dat deze poolse personen verantwoordelijk zijn. Kan dus nog leuk worden dit.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by Jeroen_Sp »

pff wat een verhaal. Wel mooi dat de auto nog niet in onderdelen in polen lag. Want ik denk dat iedereen daar ondertussen wel bang voor was.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by SRB12 »

Ja dat is sowieso het goede nieuws. Maar jij hebt toch de autopapieren in handen? Als deze formeel op jouw naam staat en je de papieren thuis hebt inclusief overschrijvingsbewijs lijkt het mij dat de locatie waar deze gestald is totaal niet terzake doet.
Maar goed, ik heb niet zoveel verstand van deze materie en af en toe lees je de gekste dingen, dus het is afwachten. Hopelijk loopt het goed af.
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by cliffhanger »

mijn gedachte ook. maar ja, ik zit er wel mee.

overigens heb ik geen flauw benul in wat voor staat mijn auto er nu bijstaat. het enige wat ik weet is dat hij geconfisceerd is door de politie en op hun terrein staat.

maar zit de -in 2007 vervangen gereviseerde GTO - motor er nog in?
zitten de juiste velgen er nog op ?
etc etc

veel vragen. als ik meer weet laat ik het weten.

1 ding valt dus te leren; pas goed op je dierbare amerikaan, er worden heel duistere manieren gebruikt om je auto afhandig te maken.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by hemi »

Als jij de papieren nog hebt kan je hem toch ook overschrijven?
Dan heeft de Pontiac weer een verse eigenaar.
Geen idee of je er iets aan hebt maar het is een optie.
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by cliffhanger »

even een vraag, wat is de meerwaarde van de auto zelf overschrijven?
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by SRB12 »

Hm, ik weet niet of dat zo'n verstandige actie is.
Post Reply