Blazer kopen of niet ?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Blazer kopen of niet ?

Post by mercury1970 »

Ik speel met de gedachte om een Chevy Blazer te kopen als daily driver, het eerste waar ik aan denk is geen 4 wheel drive omdat ik alleen op de weg rij ...... zijn deze te koop of is het standaard 4WD ?
Is het verder een comfortabele auto of een stug werkpaard ?
Verdere tips ? Alvast bedankt !
PS Denk aan een pre-78 model.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by boyanka »

Die zijn altijd 4 weeldrive. Verbruik 1:3.
Kan je beter een pickupje aanschaffen
Rara
Posts: 665
Joined: Tue May 30, 2006 9:11 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by Rara »

2WD bestaan wel. Tot 1982 gebouwd, maar moeilijker te vinden. De meeste zijn 4WD, kan je misschien beter naar een c10 of een suburban, als je een achterbank nodig hebt, gaan kijken.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by mercury1970 »

OK, thanks maar wat moet je doen als je van 4wd naar 2wd wil gaan ?
Is dit een andere automaat bak en dan de transfercase en de voorste aandrijfassen verwijderen ?
Of is het mogelijk om met de oorspronkelijke bak te rijden met verwijderde assen, zal wel ernstig lekken lijkt me :)
Wil graag een 2 deurs met achterbank, dus dan vallen de pickups en de betaalbare suburbans af.
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by MarkV »

Wordt lastig er een te vinden in NL, zijn of verrot of gerestaureerd en dan behoorlijk aan de prijs.
Beter eentje importeren uit de VS, heb je keuze in overvloed, kun je kiezen wat je hebben wilt en harde Blazers met gebruikssporen zijn daar nog redelijk betaalbaar.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by FritsVrolijk »

Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by Homer »

mercury1970 wrote: Thu Oct 26, 2017 2:37 pm Is het verder een comfortabele auto of een stug werkpaard ?
Ik ben ook ex bezitter van een '85 en comfortabel kun je wel vergeten, hier in het dorp stuiter je zowat tegen de hemel als je de drempels niet stapvoet neemt, verder een fijne daily drive geweest, alleen jammer door de overheid om zeep geholpen.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by FritsVrolijk »

Ja als mensen 20.000 per jaar ermee gaan rijden dan verziek je de boel ook voor jezelf
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by peerke »

Hier in eindhoven reed een 2wd met achterbank rond op lpg. Is volgens mij een jaar geleden voor 2500euro ofzo verkocht. Reken bij een 4x4 op een verbruik van 1-3/1-4
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by maartten »

heb ook een blazer gehad 1978.
blij dat ik hem had verkocht
voor mij nooit meer in ieder geval
liever een wagoneer of een bronco dan
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by boyanka »

Ik heb er een gehad uit 79, luxe uitvoering. Reed zalig maar moest niet harder rijden dan 110 dan was het een ramp. Onderhoud op de 4x4 is erg gevoelig en een stevig verbruik.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by muddy bandit »

Op een Wagoneer of Bronco kun je ook prima leeg lopen als je een hoop achterstallig onderhoud of een misbruikt exemplaar koopt, zuipen doen ze allemaal wel en eenmaal in goede staat van onderhoud zijn het weer prima daily drivers.
Maar het zijn en blijven gewoon veredelde landbouwtractors, dus niet te veel gaan verwachten qua comfort en ook geen haast hebben op de snelweg... 60 mph is een mooie snelheid, harder moet je niet willen.

Maar al eens gedacht aan een Scout International als je toch iets in die richting zoekt?
Is weer even net wat anders: Blazers, Bronco's en Wagoneers zie je nog vaak genoeg rijden...
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by Homer »

FritsVrolijk wrote: Thu Oct 26, 2017 8:20 pm Ja als mensen 20.000 per jaar ermee gaan rijden dan verziek je de boel ook voor jezelf
In drie jaar tijd 8000 Km , ik denk mijn gasinstallatie er nog niet uit, deze was 1.5 jaar oud toen deze bij het oud vuil is gezet. Het verbruik was redelijk te noemen, met huifaanhanger en moter erin op LPG elke 5,5 KM een liter LPG alleen snelweg naar Oostenrijk. Van de huif weinig last was net zo hoog als de Blazer.

En met mijn huidige Apache maak ik ook ernstig misbruik van de regeling met 1000 Km /pj :boos:
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by boyanka »

Kijk anders ook eens naar een dodge ramcharger, die zijn er ook in 2wld
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by mercury1970 »

Verbruik vind ik niet zo gek met die massa en de CW waarde van een schuurdeur.
Aktiereadius op jaarbasis zal rond de 8000-9000km liggen (met redelijk weer liever op de motorfiets)
Wil wel een comfi-car; Cougar is redelijk stug en wil ook wat kunnen vervoeren, dus minimaal een stationcar.
Zal ik de kant op moeten van een Malibu/ Caprice ed ?
Keuzes, keuzes......een luxe probleem is ook een probleem. :idea: :D
Post Reply