Blazer kopen of niet ?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by FritsVrolijk »

Koop dat ding uit Engeland en klaar is Kees Jan Piet en weet ik veel :D
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by Wilf »

Of wacht even een paar jaar als de markt totaal instort omdat je er alleen tussen schubbekutteveen en nergenshuizen mee mag rijden :lol:
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by mercury1970 »

De bedoeling is een 40 * jaar te kopen; wil s'winters rijden en los van het bouwjaar van die wat jij gevonden hebt, daar kun je de helft bij tellen om op euries uit te komen, dat wil ik er niet aanhangen, tot een 10 K max.
Camatruder
Posts: 77
Joined: Sun Dec 30, 2012 3:50 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by Camatruder »

Ik doe het al een jaar en 25000 km met mn '91 K5. Wel eerst goed in orde gezet qua vering en remmen, beter geluidsisolatie, dempers ipv open uitlaten (wat me wel meer vermogen gekost heeft dan me lief is), enz. Verbruik op LPG is 1/5, ik doe wel veel snelweg, maar wel altijd 120-130 km/h, is maar een goeie 2000 tr/min. met de 700r4. Daily was vroeger altijd nieuwe wagen om de 5 jaar , maar verveelde me rot en met mn laatste toch zo'n 6 keer problemen mee geweest. Zou niet meer willen ruilen, heb altijd zin in een ritje en in een garage zien ze me niet meer. 4x4 kan altijd nuttig zijn wanneer het glad wordt. Het iets minder rijcomfort wordt ruimshoots goedgemaakt door de vele (jaloerse) blikken. Enige nadeel is dat de onderdelenshops hier veel te duur zijn en dan nog minderwaardige merken meegeven en dat onderdelen uit usa laten overkomen je vlug een week aan de kant laten.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by FritsVrolijk »

Wilf wrote: Fri Oct 27, 2017 5:21 pm Of wacht even een paar jaar als de markt totaal instort omdat je er alleen tussen schubbekutteveen en nergenshuizen mee mag rijden :lol:
Ha ha deze is leuk

:lol:
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by muddy bandit »

mercury1970 wrote: Fri Oct 27, 2017 9:07 am
Wil wel een comfi-car; Cougar is redelijk stug en wil ook wat kunnen vervoeren, dus minimaal een stationcar.
Zal ik de kant op moeten van een Malibu/ Caprice ed ?
Keuzes, keuzes......een luxe probleem is ook een probleem. :idea: :D
Tsja, daar heb ik ook altijd moeite mee met als gevolg dat er nu al 5 auto's staan.
En dat lost ook helemaal niets op, nu moet ik zelfs dagelijks een keuze maken. :D
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by Wilf »

Ik zou nu toch eerder kijken naar iets van post ‘94 als je nog ergens heen wil. Zelf kijk ik stiekem naar 300C’s en Challengers van na nul. Worden snel betaalbaar nu. Alleen de maandelijkse aderlating bij de fiscus is pijnlijk.

Het liefst zou ik een 1996 Buick Roadmaster station willen maar die wegen 2,1 ton en dat is écht geen feest qua wegenbelasting…
willem
Posts: 1244
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:59 am

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by willem »

Heb een 2005 300C hemi 5.7 touring, rijdt heerlijk, lekker snel, voldoende ruim voor mij en is ook nog eens heel zuinig voor een V8,vind ik. Heel betaalbaar in de aanschaf, kan 12 maanden per jaar er mee rijden, en die 1300 Euro wegenbelasting per jaar verdien ik ruim terug doordat hij zo zuinig is ten opzichte van een oudere V8.
Ehaar
Posts: 38
Joined: Sun Dec 29, 2013 7:40 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by Ehaar »

Ik zou het gelijk aanraden het zijn simpele auto,s om zelf te repareren mocht dat nodig zijn.
Het rijd super vooral taxfree en hij komt overal doorheen.
Zeer veilig bij gladheid .
Ik heb zelf een blazer van 1978 en een suburban uit 1975 .
Allebei zwaar verhoogd en iedereen gaat aan de kant.
Mercury
Posts: 203
Joined: Wed Mar 03, 2004 3:56 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by Mercury »

willem wrote: Sat Oct 28, 2017 10:16 pm Heb een 2005 300C hemi 5.7 touring, rijdt heerlijk, lekker snel, voldoende ruim voor mij en is ook nog eens heel zuinig voor een V8,vind ik. Heel betaalbaar in de aanschaf, kan 12 maanden per jaar er mee rijden, en die 1300 Euro wegenbelasting per jaar verdien ik ruim terug doordat hij zo zuinig is ten opzichte van een oudere V8.
Ook ik heb een 300C, echte aanrader. Ik heb ook een Touring met een 2.7. Rijdt heerlijk, 1 op 10.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by hemi »

Mercury wrote: Thu Nov 09, 2017 7:37 pm Ook ik heb een 300C, echte aanrader. Ik heb ook een Touring met een 2.7. Rijdt heerlijk, 1 op 10.
Hoe is de duurzaamheid?
Ik heb niet zo'n goede ervaringen met auto's van het Chrysler concern.
Mercury
Posts: 203
Joined: Wed Mar 03, 2004 3:56 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by Mercury »

hemi wrote: Thu Nov 09, 2017 8:37 pm Hoe is de duurzaamheid?
Ik heb niet zo'n goede ervaringen met auto's van het Chrysler concern.
Zeer goed, nooit een probleem mee gehad. Ik had ook zeer slechte ervaring met een Jeep.

Deze Chryslers zijn goed ontworpen, basis is een Mercedes E klasse, Mercedes levert de diesel, Mitsubishi, de basis voor de V6 en de Hemi V8, daar kennen we allemaal de kwaliteiten van.

Ook bochtenwerk, remmen, kraakjes of wat dan ook.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by hemi »

Mercury wrote: Thu Nov 09, 2017 9:44 pm Zeer goed, nooit een probleem mee gehad. Ik had ook zeer slechte ervaring met een Jeep.

Deze Chryslers zijn goed ontworpen, basis is een Mercedes E klasse, Mercedes levert de diesel, Mitsubishi, de basis voor de V6 en de Hemi V8, daar kennen we allemaal de kwaliteiten van.

Ook bochtenwerk, remmen, kraakjes of wat dan ook.
Ja jeep is niet echt al te beste kwaliteit maar met een Chrysler lebaron heb ik ook veel ellende gehad.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by boyanka »

Tja liever een ster in mijn voorruit dan 1op de motorkap
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: Blazer kopen of niet ?

Post by Phatkees »

Was de 3.5 V6 niet technisch betrouwbaarder dan de 2.7 in de 300C?
Post Reply