Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by Jeroen_Sp »

Een wellicht vreemde vraag: Wie zou voor mij tijd willen maken om zijn of haar Lincoln mark IV of V een keer in mijn garage te willen passen in veldhoven? :oops:
Hoeft natuurlijk niet voor niks, er staat een bak bier klaar voor de gene die dit wil doen en die kan zo mee in de kofferbak.

De uitleg die daar bij hoort:
Wij zijn net verhuisd en dus ook een nieuwe garage. Deze is wel diep maar niet zo heel breed. Sinds het gedoe van de wegenbelasting op autos jonger dan 40 jaar staat mijn auto al in de stalling. Ik heb een mooi plekkie gevonden voor niet te veel geld. Voorwaarde was wel dat de auto daar dan achterin zou kunnen staan en even een ritje is dus niet mogelijk.
Nu weet ik dus niet of die wagen in mijn nieuwe garage gaat passen en zou ik willen vragen of iemand in de buurt van veldhoven met een zelfde wagen een keer de garage wil inrijden. Dan kan ik op basis van de ruimte te beslissing nemen of ik de auto naar de garage ga rijden of toch maar te koop zet (waar ik minder zin in heb).

Hopelijk kan iemand me helpen!
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by FritsVrolijk »

Je kunt toch gewoon de maten van je auto nemen dan weet je toch of hij past Jeroen


En nee bedoel het niet bijdehand
Bromgabber
Posts: 3056
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by Bromgabber »

hmm 1u 45min is mij even te gek :D
Maar kan je anders niet groeneplaten van een autobedrijf lenen of een dag verzekeren?
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by maartten »

585 x 202 cm
SRB12
Posts: 839
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by SRB12 »

Waar ben je dan bang voor, lengte of breedte? Lengte is nog wel makkelijk te meten, breedte, ivm openen deur is lastiger kan ik me voorstellen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by sjak_brak »

Tip: plak een stuk tapijt tegen de muur, bij het stuk waar je portieren openen.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by Jeroen_Sp »

thnx voor jullie reacties. De afmetingen zijn mij bekend en heb ik ook al uitgezet in de garage. Toch geeft dat (voor mij) een minder goed beeld als dat ik daadwerkelijk de auto in de garage zie staan. Ik heb het idee dat uitstappen nu wel mogelijk is bijvoorbeeld maar weet het pas zeker als ik het ook echt kan proberen.

Groene platen regelen is niet zo een probleem. Echter staat de auto helemaal achterin de stalling waardoor ik er voor een mooi bedrag mag staan. De auto even ophalen is geen optie omdat alles wat ervoor staat dan naar buiten moet.

Ik ben voornamelijk bang voor de breedte. De garage is op zn breedst 2.90m en de auto 2 meter. Echter heb ik her en der wat steunpilaren staan die de garage versmallen naar 2.60m. Vandaar dat ik het geheel gewoon even wil zien en "ervaren"
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by MarkV »

2.90m is wel smal, de meeste garages hebben een standaard breedte van 3.50m. Omdat de deuren van zo'n Lincoln extreem lang zijn wordt de hoek om uit te stappen behoorlijk klein, zelfs als je de auto zo strak mogelijk tegen de wand parkeert. Het zal er om hangen, ben benieuwd!
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by boyanka »

Gewoon de voorkant naar binnen rijden, in zijn neutral zetten en de rest duwen. Past gewoon.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by Jeroen_Sp »

MarkV wrote: Tue Oct 31, 2017 3:41 pm 2.90m is wel smal, de meeste garages hebben een standaard breedte van 3.50m. Omdat de deuren van zo'n Lincoln extreem lang zijn wordt de hoek om uit te stappen behoorlijk klein, zelfs als je de auto zo strak mogelijk tegen de wand parkeert. Het zal er om hangen, ben benieuwd!
Dat is inderdaad de reden dat ik het eerst een keer wil passen. De garage is inderdaad aan de smalle kant, dat zijn ze allemaal hier in de wijken (jaren 70). Ook losse boxen welke te koop staan zijn aan de smalle kant.

En erin duwen, zoiets dan toch zeker wel (inclusief tapijttip :lol: )
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by maartten »

ik heb een 69 caddy
571 cm lang ,ik kan wel langskomen om te passen
woon ook in veldhoven
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by Jeroen_Sp »

Super aanbod! Gezien de lengte denk ik dat het een coupe is? (dat zou helemaal top zijn om te zien of je kan uitstappen)

Wanneer komt je goed uit om een keer langs te komen, dan zorg ik ervoor dat de garage leeg is (staan nu een paar spullen voor)
Ik stuur je even een pm met mijn nummer.
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by Collector »

maartten wrote: Wed Nov 01, 2017 10:21 pm ik heb een 69 caddy
571 cm lang ,ik kan wel langskomen om te passen
woon ook in veldhoven
Top van je maartten dat je dat wilt doen !!
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by FritsVrolijk »

:thumbs:
Collector wrote: Thu Nov 02, 2017 10:04 pm Top van je maartten dat je dat wilt doen !!
SRB12
Posts: 839
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by SRB12 »

En als ie staat deur dicht :D
Post Reply