RDW Vin nummer

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
JoeyNova
Posts: 54
Joined: Wed Mar 04, 2015 12:45 am

RDW Vin nummer

Post by JoeyNova »

Dag Allen,

Gister ben ik bij de RDW in roosendaal geweest met mijn Buick super eight uit 1953.
Opzich ging de keuring prima, op een klein beetje laswerk na.
Heel vriendelijke man die redelijk was in wat wel en niet goed was.
Enige nadeel is dat het nummer op de title niet overeenstemt met mijn chassis nummer.
Er moet nog een nummer ingeslagen worden maar dat werd niet gedaan.
Inmiddels zijn we er achter gekomen dat het nummer op de title het motornummer van de buick is.
Dit gebeurde blijkbaar wel vaker. Nu ben ik al druk aan het zoeken geweest maar blijkbaar zijn de buicks van deze tijd niet te herleiden aan het motornummer.
Nu is dus het punt van de Rdw dat ik moet bewijzen(of in iedergeval goed bewijs materiaal moet overhandigen) dat de title die ik heb daadwerkelijk bij deze auto hoort.
Zijn er meerdere die dit probleem hebben gehad? Of ervaring hebben met deze kwestie?
Alle tips zijn welkom

Joey
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: RDW Vin nummer

Post by Wilf »

Ik heb ook mijn Buick Super uit 1949 aangeleverd met motornummer op de Historic title. Gelukkig had de verkoper voor mij op papier gezet dat dit zo was en had met potlood in de VS het VIN-nummer gekrast op de bill of sale. Dat was mogelijk mijn redding. De motor is idd niet gerelateerd aan het vin. Er werd in die tijd ook weinig gedocumenteerd.

Het enige wat je nog kan proberen is met papieren aan te tonen waar het originele VIN hoort (staat volgens mij in het werkplaatshandboek), eventueel aan de Amerikaanse verkoper een verklaring vragen of bij de DMV een bewijsstuk opvragen over het kenteken.

Maar goed, je moet het denk ik vooral van goodwill hebben vrees ik, als ze per sé een bewijs willen zien van het VIN want dat is er simpelweg niet. Je kan slechts aantonen dat de locatie origineel is en dat het nummer aannemelijk is.
Post Reply