Winterstalling

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Winterstalling

Post by Ary »

Mijn chevy is vandaan weer in de winterstalling gegaan. Maar ik wil deze winter graag de motor wisselen op een andere plek.
Kan ik nu met groene platen veilig naar die andere plek rijden of ben ik dan in overtreding?
Dat ik al in overtreding ben omdat ik de groene platen niet juist gebruik weet ik, maar ben dan een proefrit aan het maken.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Winterstalling

Post by Nick_nl »

Als de auto in de handelsvoorraad van de firma staat is er niks aan de hand.
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Re: Winterstalling

Post by Ary »

Nick_nl wrote: Sat Nov 25, 2017 4:51 pm Als de auto in de handelsvoorraad van de firma staat is er niks aan de hand.
Nope, staat op mijn naam. De groene platen zijn van een bevriende garage.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Winterstalling

Post by Nick_nl »

Als je je er zoveel zorgen overmaakt is het misschien een idee om transport te gebruiken. Dan blijft je auto ook schoon en zout vrij.
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Re: Winterstalling

Post by Ary »

Nick_nl wrote: Sat Nov 25, 2017 6:04 pm Als je je er zoveel zorgen overmaakt is het misschien een idee om transport te gebruiken. Dan blijft je auto ook schoon en zout vrij.
Dat is mijn zorg niet. Mijn zorg is meer dat de groene platen niet worden geaccepteerd en ik de volledige wegenbelasting moet gaan betalen.
Bromgabber
Posts: 3056
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Winterstalling

Post by Bromgabber »

Hij kan hem ook in de handelsvoorraad zetten.
Dan kunnen ze nog minder zeuren.
Mits de afstand niet te ver is, zit ook een max aan met groene platen..
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Winterstalling

Post by FritsVrolijk »

Dan laat je je Maat toch rijden probleem opgelost


Moest hij gewoon een aankoop keuringsrit maken
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Winterstalling

Post by Rob(firebird) »

Ik ga er gemakshalve maar van uit dat je, als je de auto uit de winterstalling gaat halen, inmiddels een NL kenteken hebt. Die zal dan hoogstwaarschijnlijk geschorst zijn. Ik zou mij niet teveel zorgen maken over het gebruik van de groene platen om de auto naar een andere locatie te rijden. Beter niet op een zondag doen, valt teveel op. Wel zorgen dat je het kentekenbewijs van de groene platen bij je hebt. Aangezien je maat er geen probleem van maakt, gewoon die platen gebruiken.

Ik heb zelf een autobedrijf en dus ook groene platen, ik leen ze ook wel eens uit om een klant met zijn geschorste auto naar onze werkplaats te laten rijden. (Nou zijn ze hier in het oosten niet zo moeilijk, dat scheelt).
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Re: Winterstalling

Post by Ary »

Rob(firebird). Zit kenteken op en ik woon ook erg rustig en het is, binnendoor, ook niet zo ver (10 km).
Bedankt allen voor de info
Post Reply