Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by gerrutcamaro »

Dus.....


Image


Dan breng je 6 jaar terug als n00b je auto en een nieuwe motor (met briefje met specs, internally balanced) bij een garage, je laat daar door een vervoerder een versnellingsbak afleveren met een vliegwiel waarvan je tegen de garage zegt dat het vrijwel zeker NIET het goede vliegwiel is voor mijn combo, maar het zat nu eenmaal in de aankoop die rechtstreeks bij de garage afgeleverd wordt... na wat troubles door een foutje van de motorbouwer is dan uiteindelijk de auto rijdbaar....je vraagt naar het vliegwiel bij de aflevering, waarschijnlijk is er gezegd dat het toch het goede vliegwiel was....(precieze woorden staan niet helder in mijn geheugen maar ik weet heel zeker dat ik er naar gevraagd heb, maar ik was blij dat na maanden de auto kon rijden).

6 jaar, een ontzettende berg met geld en 2300 gereden km later breekt de gesmede krukas, sloopt de lagers, onderblok en balancer en wat blijkt bij demontage? Het vliegwiel is een extern gebalanceerd exemplaar op mijn intern gebalanceerde rotating assembly...

Gebeld met de garage, verhaal gedaan, foto's gestuurd via app, antwoord was 'ik geef geen garantie op motors die ik zelf niet gebouwd heb en wat je ook zegt ik kom je op geen enkele manier tegemoet'. Hij wil de schuld leggen bij een gebrek aan smering (niet gek na een breuk in de krukas) maar hij is niet geïnteresseerd in wat voor bewijs dan ook & hoeft het blok niet te zien want hij komt me toch niet tegemoet (en nee, ik had echt geen nieuw onderblok verwacht).

Dus...Ron Kroonder uit Assendelft van http://www.ronkroonder.com/ https://www.facebook.com/RonKroonder/ best een ogenschijnlijk sympathieke kerel om een praatje mee te maken bij de stockcar races maar verantwoordelijkheid nemen voor fouten die gemaakt worden in de garage hoef je niet te verwachten.

Image

Image

Image

Image

Image
SRB12
Posts: 839
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by SRB12 »

Donders, da's kut. Flinke schadepost zo.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by FritsVrolijk »

Sterkte dit is erger dan mijn nieuwe accu die ze hebben omgeruild bij de Airco boer voor een oud pleuris ding


Je krijgt steeds meer een hekel aan Garages maar helaas kun je soms niet zonder


Wat ga je nu ondernemen om je blok weer oke te krijgen
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by gerrutcamaro »

Met een amerikaan kan je beter naar een beunende liefhebber gaan dan naar een garage, ik heb werkelijk nog geen enkele positieve ervaring met wit besteed werk aan een amerikaan gehad, stelletje kneuzen & oplichters bij elkaar & aftersales hoef je nergens te verwachten.

Het onderblok en draaiend deel is schroot, moet nieuw voor komen. Machinewerk om het blok misschien weer goed te krijgen is te duur in NL.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by Nick_nl »

Oei dat zijn de vervelende berichten.
Is het de moeite om rechtsbijstand te raadplegen? Al is 6 jaar geleden wel erg lang.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by gerrutcamaro »

Ik heb geen rechtsbijstand. Nu kan ik een advocaat wel grotendeels vergoed krijgen maar er staat niet veel op papier dus dan is het mijn woord tegen dat van hem.

Het is me de ellende ook niet waard want ik blijf mijzelf er anders over opwinden. Het borrelt nu ook al de hele dag, maar wilde dit toch even her en der online gooien :boos: :D
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by Nick_nl »

Dat kan ik me zeker voorstellen, zo'n grapje heb ik gehad met de eerste spuiter van mijn auto. => Afgeschreven als een dure levensles.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by FritsVrolijk »

Mocht het ooit nodig zijn dan denk ik dat ik toch een Nieuw blok uit de Krat koop

Dan weet je bijna zeker dat het oke is en is dat veel duurder dan een blok reviseren denk het uiteindelijk niet
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by hemi »

of gewoon zelf doen :)
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by gerrutcamaro »

Mijn blok was nieuw, gekocht van een particulier in de VS, zo in een krat afgeleverd bij Kroonder. Er zat alleen geen vliegwiel aan.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by FritsVrolijk »

Tering dat is echt zuur heb echt met je te doen Man zou me ook super K@t voelen

Kan er verder niks aan toevoegen dan dat ik hoop dat je het een plekje kan geven sterkte nogmaals
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by FritsVrolijk »

hemi wrote: Sat Dec 09, 2017 5:29 pm of gewoon zelf doen :)
Dat is echt een wens van mij

Ben jij zo handig dan Hemi ??


Maar heb het lef niet :P
Last edited by FritsVrolijk on Sat Dec 09, 2017 6:57 pm, edited 1 time in total.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by mercury1970 »

Heb je met rijden geen trillingen gemerkt ? Met stationair draaien misschien niet maar op hogere rpm?
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by hemi »

FritsVrolijk wrote: Sat Dec 09, 2017 6:29 pm Dat is echt een wens van mij

Ben jij zo handig dan Hemi ??


Maar heb het lef niet :P
Het is niet zo heel moeilijk hoor, best simpele techniek met die ouwe dingen.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Gebroken gesmeden krukas door montage verkeerd vliegwiel ron kroonder

Post by hemi »

gerrutcamaro wrote: Sat Dec 09, 2017 5:33 pm Mijn blok was nieuw, gekocht van een particulier in de VS, zo in een krat afgeleverd bij Kroonder. Er zat alleen geen vliegwiel aan.


Echt een domper zeg, zoiets verwacht je niet als je zo veel geld uit geeft.
Ik vind het echt lullig voor je.
Wat ben je nu van plan?
Post Reply