50 jaar

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: 50 jaar

Post by Renev »

Crash wrote: Tue Feb 13, 2018 12:14 pm meteen apk op motoren invoeren

Zou ook niet gek zijn als je soms ziet wat voor wrakken er rond rijden :?
Heb jaren in die branche gewerkt.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: 50 jaar

Post by Renev »

FritsVrolijk wrote: Mon Feb 12, 2018 10:51 pm Voor de apk was ook maar iets van 2 procent technisch gebrek de oorzaak van ongelukken
Als het aan DenHaag zou liggen moet je fiets straks ook voor de APK
Nu nog wel maar wat als we die regel straks een paar jaar hebben ???

APK voor fietsen is ook niet slecht hoor :lol: :thumbs:
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 50 jaar

Post by FritsVrolijk »

Mag toch aannemen dat iedereen veilig wil rijden

Tijd zal het leren het zal me verder me reet jeuken haha
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: 50 jaar

Post by Renev »

Ja mij maakt het ook niet zoveel uit hoor, maar in de praktijk blijkt toch dat er zat mensen zijn die in/op wrakken rondrijden.
Jan Bee
Posts: 76
Joined: Tue Oct 08, 2013 8:43 am

Re: 50 jaar

Post by Jan Bee »

Renev wrote: Mon Feb 12, 2018 9:58 pm Ik heb het al eens eerder gezegd, ik ben daar niet helemaal onverdeeld gelukkig mee.
Een APK is helemaal zo slecht nog niet, zeker niet voor auto's die maar een paar (honderd) kilometer per jaar rijden.
Uitgedroogde slangen/leidingen/rubbers/banden om maar een paar voorbeelden te noemen.
Er staat helemaal nergens, dat het strikt verboden is om je 50+ auto te laten keuren. Het is alleen niet meer verplicht. Dus wat let je?
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: 50 jaar

Post by Renev »

Dat is waar maar in de praktijk zal waarschijnlijk niemand dat doen.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 50 jaar

Post by FritsVrolijk »

Nee om dat het een grote oplichters zooi is


Slager die zijn eigen vlees keurt zo wil ik ook zaken doen
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: 50 jaar

Post by johnny »

gisteren dus mooi een brief in de bus gekregen van RDW dat ik voor 15 mei m'n 67-er moet laten keuren, helemaal niet blij mee....kost me sowieso weer tijd en geld en moeite......m.a.w. ben weer blij gemaakt met een dooie mus, kan net zo goed naar het weerbericht gaan kijken geven ze ook zon droog en 25 graden af, vervolgens regent het de hele dag.....
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 50 jaar

Post by FritsVrolijk »

Das minder goed nieuws maar dan weet je wel dat hij oke is haha


Sterkte :thumbs:
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: 50 jaar

Post by johnny »

ja, word er eigenlijk niet vrolijk van ( ha ha, wel eens meer gehoord zeker ) ding heeft sinds z'n vorige APK misschien 40 kilometer gereden, d.w.z. terug van de garage m'n schuur in en augustus vorig jaar naar een meeting 12 kilometer hiervandaan en weer terug.....kans dat ik er de komende twee jaar meer mee ga rijden is erg klein, heb er steeds minder zin in, vroeger had ik leuk caravannetje erachter van 1969, mooie combinatie, begonnen ze te zeiken over trekgewicht op kenteken, hoopgeklier uiteindelijk ( na geld over te maken ) gelukt via Canada om het op kenteken te krijgen, daarna mocht een zelfbouw trekhaak niet meer ( vroeger mocht dat tot 750 kilo ) caravan dan maar verkocht....eind van het liedje is dat als ik eens naar een meeting ga pak in m'n 40 jaar oude Chevy-Van, da's ook een yank, ook een oldtimer en daar kan ik in slapen.....denk er hard over om hem te schorsen in de hoop dat de wet er toch nog door komt vandaar dat ik het gepost heb in de hoop dat iemand al eens iets gehoord had ofzo
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: 50 jaar

Post by camaro67 »

Wat ik er uit begrepen heb is dat als het doorgaat dat dit pas per 1 mei is,
dus dat ze je nu een brief sturen klopt wel want het is nog geen 1 mei, maar of het voor deze datum ingaat geloof ik ook niet.

Ach,.. ik moet met mijn 67er in Augustus dus als het niet doorgaat voor 1 mei gaat tie nog maar een keer voor de APK,
Ik heb denk ik ook niet meer als 300 KM gereden in de afgelopen 2 jaar.

Gr.Joop
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: 50 jaar

Post by Collector »

johnny wrote: Sat Apr 14, 2018 10:27 am ja, word er eigenlijk niet vrolijk van ( ha ha, wel eens meer gehoord zeker ) ding heeft sinds z'n vorige APK misschien 40 kilometer gereden, d.w.z. terug van de garage m'n schuur in en augustus vorig jaar naar een meeting 12 kilometer hiervandaan en weer terug.....kans dat ik er de komende twee jaar meer mee ga rijden is erg klein, heb er steeds minder zin in, vroeger had ik leuk caravannetje erachter van 1969, mooie combinatie, begonnen ze te zeiken over trekgewicht op kenteken, hoopgeklier uiteindelijk ( na geld over te maken ) gelukt via Canada om het op kenteken te krijgen, daarna mocht een zelfbouw trekhaak niet meer ( vroeger mocht dat tot 750 kilo ) caravan dan maar verkocht....eind van het liedje is dat als ik eens naar een meeting ga pak in m'n 40 jaar oude Chevy-Van, da's ook een yank, ook een oldtimer en daar kan ik in slapen.....denk er hard over om hem te schorsen in de hoop dat de wet er toch nog door komt vandaar dat ik het gepost heb in de hoop dat iemand al eens iets gehoord had ofzo
1979 monte carlo staat al 4 jaar geschorst op de brug omdat ik hem opknap, wagen is rijdbaar als ik er weer wielen onder knal, laat hem lekker staan totdat ik hem opgeknapt heb, en ga er dan dmv de evenementen regeling lekker geschorst mee rijden totdat de wagen in 2020 belastingvrij is.
jelmoer
Posts: 298
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: 50 jaar

Post by jelmoer »

Heb mijn 67er ook maar weer gekeurd.
Volgens laatste berichten is er nog niks vastgelegd.

http://www.valkeringclassics.nl/nieuws/ ... itgesteld/
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: 50 jaar

Post by johnny »

thanx, da's wel duidelijk, uitgesteld dus, vertraging.....ook staat er dat er van eventueel uitstel geen afstel zal komen, schorsen dus die hap voor 15 mei wat mij betreft en met m'n vannetje rijden....
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 50 jaar

Post by Corp »

Wat ze zeggen en wat ze doen... 1000 euro.. geen cent naar Griekenland etc etc etc. Politiek is onbetrouwbaar. Enkel voorspelbaar als het meer poen oplevert gaat t door ondanks kortzichtigheid of schade op welk vlak dan ook.
Post Reply