Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by MarkV »

In Brazilie rijden ze al sinds de 60s op alcohol, brandstofmotoren zijn daar eenvoudig voor aan te passen. Alcohol /ethanol e.d kan men produceren en zal dus nooit op geraken.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by Wilf »

Alcohol is omstreden; het kost daar erg veel landbouwgrond. Dat wordt lastig als er straks 8,5 miljard mensen vreten moeten.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by Rob Rules »

Ik denk toch dat Waterstof de toekomst wordt.

Bij mijn huidige werkgever komt er binnenkort een waterstof/electro truck op de weg.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by FritsVrolijk »

Kost ook veel energie om te maken denk toch dat we stroom gaan rijden

Geen onderhoud meer gewoon toppy
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by Wilf »

Waterstof is totaal geen geschikte brandstof, het werd gebruikt als opslag toen batterijen nog te weinig capaciteit hadden. Waterstof is zeer vluchtig en kost zeer veel energie om te maken. Lithium is vrij verkrijgbaar, net als zonne- en windenergie.
Rodriguez5000
Posts: 19
Joined: Sun May 07, 2017 8:55 am

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by Rodriguez5000 »

Lincoln Continental windkracht 12 zou wat zijn ja.
Toch goed om er nu over na te denken....
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by FritsVrolijk »

Wilf wrote: Wed Feb 21, 2018 9:58 pm Waterstof is totaal geen geschikte brandstof, het werd gebruikt als opslag toen batterijen nog te weinig capaciteit hadden. Waterstof is zeer vluchtig en kost zeer veel energie om te maken. Lithium is vrij verkrijgbaar, net als zonne- en windenergie.
Je vergeet er bij te zeggen dat als we nu allemaal op stroom gaan rijden ons net plat gaat en heel Nederland op zijn kont ligt
Rodriguez5000
Posts: 19
Joined: Sun May 07, 2017 8:55 am

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by Rodriguez5000 »

Ik heb nu al 45 zonnepanelen op m’n dak, als dat gemeengoed wordt zal dat het net ontlasten toch?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by Wilf »

Dat is een achterhaald idee, Frits. Zeker met stroomopslag. Ik denk dat we, wat nu illegaal lijkt (ivm belangen fossiele industrie), toe moeten naar decentrale elektriciteit. Elk huis of een straat of wijk zijn eigen PV dak en/of windmolen icm opslag (zoals Tesla die al heeft). Ik ken iemand in Arnhem die al zelfvoorzienend is met PV en een Tesla opslag. Dat is één van de weinige Arnhemse huizen die in het afgelopen jaar niet last had van de regelmatige stroomstoringen daar (teller afgelopen jaar daar staat op 7(!)).

Is ook veel veiliger tegen cyberaanvallen want lokaal hoeft niet online en gemonitord. Kan je gelijk die “1984”-slimme meter wegflikkeren. Privacy en onafhankelijkheid. En je eigen brandstof genereren voor je EV (auto).
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by silentchaos »

Wilf wrote: Thu Feb 22, 2018 8:14 am Dat is een achterhaald idee, Frits. Zeker met stroomopslag. Ik denk dat we, wat nu illegaal lijkt (ivm belangen fossiele industrie), toe moeten naar decentrale elektriciteit. Elk huis of een straat of wijk zijn eigen PV dak en/of windmolen icm opslag (zoals Tesla die al heeft). Ik ken iemand in Arnhem die al zelfvoorzienend is met PV en een Tesla opslag. Dat is één van de weinige Arnhemse huizen die in het afgelopen jaar niet last had van de regelmatige stroomstoringen daar (teller afgelopen jaar daar staat op 7(!)).

Is ook veel veiliger tegen cyberaanvallen want lokaal hoeft niet online en gemonitord. Kan je gelijk die “1984”-slimme meter wegflikkeren. Privacy en onafhankelijkheid. En je eigen brandstof genereren voor je EV (auto).
dat gaat natuurlijk nooit gebeuren he. We moeten wel gemonitord kunnen worden als bevolking.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by hemi »

FritsVrolijk wrote: Wed Feb 21, 2018 9:11 pm Kost ook veel energie om te maken denk toch dat we stroom gaan rijden

Geen onderhoud meer gewoon toppy
Het kost idd nog veel energie om te maken maar ik neem aan dat ze daar ook wel vooruitgang in boeken.
Net zoals in de capaciteit van accu's.
Ik zie nu al dat de vraag naar waterstof behoorlijk aan het stijgen is.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by Wilf »

Nadeel van waterstof is dat het gebaseerd is op een schaars goed: water. Daar worden oorlogen om gevoerd. Ook is waterstof zo licht dat het door de dampkring heen kan. Dus bij grootschalig gebruik verliezen we water aan de ruimte.
Post Reply