Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Rodriguez5000
Posts: 19
Joined: Sun May 07, 2017 8:55 am

Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by Rodriguez5000 »

Hoi,

Is er niemand die bang is dat onze geliefde hobby/passie in de nabije toekomst niet meer mogelijk zal zijn daar steden afgesloten gaan worden voor voertuigen op fossiele brandstof?
Een dorpje Zermatt in Zwitserland bijvoorbeeld, daar parkeer je buiten de stad en mag je uitsluitend nog met electrisch vervoer de stad in.

Ik zie dat eerlijk gezegd binnen 10 jaar, in ieder geval op Europees niveau gebeuren.
Zouden jullie er dan open voor staan je V8 om te laten bouwen op electrisch/waterstof of is get dan einde verhaal?

Persoonlijk lijkt het mij wel wat daar het mij meer te doen is om de vormgeving, vermogen zat met 4 sterke electromotoren...
Maar kan me voorstellen dat de meerderheid hier loud pipes wil en brandstof wil ruiken.

Wellicht een idee voor een poll?

Grtz

Willem
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by FritsVrolijk »

Misschien wordt het tijd om 17 van de grootste Cruiseschepen af te breken


Die vervuilen net zoveel als alle auto die er in de wereld rond rijden

Slopen die boten en nog ff op benzine blijven rijden :D
Rodriguez5000
Posts: 19
Joined: Sun May 07, 2017 8:55 am

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by Rodriguez5000 »

Dat waren niet 17 van de grootste Cruiseschepen maar, dacht ik, de 17 grootste supertankers. En dat blijkt ook niet helemaal waar te zijn.

Maar goed, ik kijk liever ver vooruit voordat ons historisch erfgoed waar we allemaal lekker in cruisen niets meer waard is of domweg niet meer te gebruiken is.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by FritsVrolijk »

Dat gaat niet gebeuren Zoals ik zei er zijn genoeg alternatieven

Ga hem volgen in stilzwijgen nu :P
Rodriguez5000
Posts: 19
Joined: Sun May 07, 2017 8:55 am

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by Rodriguez5000 »

FritsVrolijk wrote: Fri Feb 16, 2018 12:11 pm Dat gaat niet gebeuren Zoals ik zei er zijn genoeg alternatieven
Alternatieven voor?
Nothing beats American 70's steel wat mij betreft maar benzine/LPG motoren lopen op hun eind naar mijn idee.
Ik zie wel een Lincoln Continental uit 1970 voor me met 600 pk elektromotoren....Lijkt me supervet!
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by Jeroen_Sp »

muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by muddy bandit »

Pffff...
Ik ga wel sparen voor een elektrische lier op de bumper van m'n Wagoneer, dan kan ik gewoon in offroad-stijl die steden in.
Een V8 aggregaat om de accu mee op te laden heb ik er al in liggen, ben dus al deels voorbereid. :D
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by FritsVrolijk »

Rodriguez5000 wrote: Fri Feb 16, 2018 4:24 pm Alternatieven voor?
Nothing beats American 70's steel wat mij betreft maar benzine/LPG motoren lopen op hun eind naar mijn idee.
Ik zie wel een Lincoln Continental uit 1970 voor me met 600 pk elektromotoren....Lijkt me supervet!


Alternatief voor olie


Waterstof en weet ik veel wat nog meer of je maakt er een diesel van en je gaat op zonnebloemolie rijden


Zou me meer druk maken of je over 20 jaar nog onderdelen kan krijgen haha
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by Wilf »

Het gaat gebeuren maar dan ga je de stad gewoon niet meer in, en over tig jaar is brandstof niet meer te vinden of te betalen en dan hoop ik rijk genoeg te zijn om een elektromotor in te bouwen. Mijn auto gaat om meer dan alleen de motor, zeker bij luxe(re) merken als Lincoln, Cadillac, Buick, Chrysler en Imperial waarbij de engineers álles deden om de motor zo stil mogelijk te laten klinken in hun duurdere full size modellen.
Rodriguez5000
Posts: 19
Joined: Sun May 07, 2017 8:55 am

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by Rodriguez5000 »

Wilf wrote: Sat Feb 17, 2018 8:56 am Mijn auto gaat om meer dan alleen de motor, zeker bij luxe(re) merken als Lincoln, Cadillac, Buick, Chrysler en Imperial waarbij de engineers álles deden om de motor zo stil mogelijk te laten klinken in hun duurdere full size modellen.
Helemaal mee eens, die Lincvolt had ik trouwens nog niet gezien zeg....vet!
Nog een woordspeling met de doelgroep van de Lincoln: Lincoln Incontinental.... :cool:
Camatruder
Posts: 77
Joined: Sun Dec 30, 2012 3:50 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by Camatruder »

Ik ben beroepshalve bezig met elektriciteit en elektronica en zou niets liever doen dan een elektrische ombouw, maar in ons Belgisch idiotenland krijg je zoiets nooit gekeurd en ingeschreven, zelfs niet als oldtimer.
Rodriguez5000
Posts: 19
Joined: Sun May 07, 2017 8:55 am

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by Rodriguez5000 »

Zie ik daar een Jeep Commander Camatruder?
hank
Posts: 135
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:29 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by hank »

Nog beter is er een flintstone auto van maken. Is nog milieu vriendelijker 😏
Camatruder
Posts: 77
Joined: Sun Dec 30, 2012 3:50 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by Camatruder »

Rodriguez5000 wrote: Sat Feb 17, 2018 12:09 pm Zie ik daar een Jeep Commander Camatruder?
Nope, plane old K5 (met LMC-neus weliswaar)
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Fossiele brandstof in de nabije toekomst

Post by hemi »

Onze verbrandingsmotoren lopen ook wel op waterstof.
het is helaas nu nog niet rendabel.
Post Reply