aanbod voor de technisch getalenteerden

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Lukas Krukas
Posts: 39
Joined: Sun Apr 26, 2015 5:33 pm

aanbod voor de technisch getalenteerden

Post by Lukas Krukas »

Hallo all,

Voor de technisch getalenteerden onder ons die wel houden van high-performance, heb ik hier een aanbod :
Gedurende 2 jaar rondscheuren met een 1980 mustang cobra met 5.0l v8 mét turbo en intercooler.
Wat moet je ervoor doen ? de turbokit inbouwen + alles aansluiten zodat ie rijvaardig is.

Wat is hier gaande ? Wel, ben eigenaar van een 1980 Mustang Cobra. Ik weet het wel, niet de mooiste generatie Mustangs, maar ik durf zeggen dat deze Cobra tenminste het mooiste exemplaar is dat ik ooit gezien heb van die generatie (1979-1993). Na vele inspanningen en lang proberen heb ik uiteindelijk moeten erkennen/toegeven dat ik gewoonweg niet het nodige technische talent heb om de wagen baanvaardig te krijgen. Ik breek meer onderdelen dan dat ik er installeer. Ja, letterlijk !

Daarbovenop komt dat ik de laatste jaren in het buitenland werk, en dat blijkbaar zo zal blijven. De wagen in de verkoop gooien zou me erg zwaar vallen, heb er wel wat geschiedenis mee.
Daarom dit voorstel : Jij maakt 'em baanvaardig en hebt dan 2 jaar het gebruiksgenot (ik ben toch 90% van de tijd in buitenland, dat gebruiksgenot is geen ongemak voor me). Na die 2 jaar vervalt het genot. In die periode doe er wat mij betreft mee wat je wil, zelfs rallys mee gaan rijden - in zo'n geval vervang of herstel je natuurlijk wel de brokken die je er tijdens het rondknallen mee maakt. (We stellen dan een kontraktje tussen privé-personen op waarin alle scenario's beschreven & voorzien worden). De inschrijving- & verzekeringskosten zijn voor mij.

Fotos van de mustang zijn hier : http://s12.photobucket.com/user/Lukas_K ... t=3&page=1

Voor de mogelijk geinteresseerden, ik heb een pagina beschikbaar met gedetailleerd lijstje van de jobs die nog moeten gebeuren. Het gaat hem vooral over:
a) electriciteit (installatie van nieuwe alternator, Mallory stroomverdeler, digital gauges - geen electronica werk !)
b) afwerken montage van de 67mm turbo kit (100% kompleet & nieuw in de doos)
c) vervolledigen installatie IMPCO LPG kit (tank zijde - zie foto)

Alle "grote" onderdelen zijn reeds in goede werkende staat en ingebouwd (motor, transmissie, achteras, remmen), zie ook de foto's.
Greets
Jan

PS : de originele motor (2.3l turbo) is een geschenkje dat ik erbij gooi voor degene die m'n aanbod opneemt. motor werkt perfekt (laatste rit was 150km snelweg, vlekkeloos, net voor uitbouw) Destijds besefte ik het potentieel niet van deze motoren. Nu worden deze blokken met moderne turbo's uitgerust (de originele turbo gaf de motor z'n slechte reputatie, ford had nog veel te leren toen) om Baja rallys mee te rijden. Blijkbaar onverwoestbare blokken. De turbo versie (deze dus) kwam met gesmede zuigers en holle (vloeistofgevulde) kleppen af-fabriek. Die is dan de jouwe.
Last edited by Lukas Krukas on Sun Feb 18, 2018 5:21 pm, edited 2 times in total.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: aanbod voor de technisch getalenteerden

Post by Rob Rules »

Hee, daar istie weer. Lang geleden dat ik dit aanbod voorbij zag komen.

by Lukas Krukas » Tue May 05, 2015 10:14 pm
Lukas Krukas
Posts: 39
Joined: Sun Apr 26, 2015 5:33 pm

Re: aanbod voor de technisch getalenteerden

Post by Lukas Krukas »

;) zeer goed opgemerkt! heb destijds uiteindelijk wel enkele reacties gehad, maar niets dat dus werkelijkheid is geworden.
Ik zie m'n getrouwe cobra daar nu zitten en denk "verduiveld ik kan het zo maar niet opgeven"

we zullen zien hoeveel waarheid er schuilt in dat oude gezegde van de aanhouder
:lol:

Bent u, zoals ik, helaas zelf niet zo handig met sleutelen, maar u kent wel een getalenteerde jongen ?
Forward hem dit voorstel en ontvang als dank van mij een uitgelezen selectie van de beste Belgische biertjes. Of een boekeetje bloemen, uw keuze
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: aanbod voor de technisch getalenteerden

Post by Crash »

Je mopar verkocht?
Lukas Krukas
Posts: 39
Joined: Sun Apr 26, 2015 5:33 pm

Re: aanbod voor de technisch getalenteerden

Post by Lukas Krukas »

ja helaas, ik moest kiezen tussen de twee. de mopar is moeten gaan. voor de buitenstaander misschien vreemde keuze, maar ik heb totnutoe meer avonturen beleefd met de cobra, en dat schept een band :)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: aanbod voor de technisch getalenteerden

Post by Corp »

diegene met de tools, kennis en mogelijk de tijd/zin om dit te doen zitten echt niet te wachten op een dergelijk aanbod. Neem aan dat ze zelf al wat leuks hebben om in te rijden.
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: aanbod voor de technisch getalenteerden

Post by MarkV »

Ik zou zeggen gooi er een paar rooitjes tegenaan en laat het gewoon door een bedrijf doen, desnoods in de 'verloren uurtjes' om kosten te besparen. Een hobby kost nou eenmaal geld ook al wil je het liefst je knaken in je zak houden; als je je het kan permitteren (en dat zal toch wel met die baan in het buitenland xD) moet je de knoop een keer doorhakken: van stilstaan wordt 'ie ook niet beter.
Lukas Krukas
Posts: 39
Joined: Sun Apr 26, 2015 5:33 pm

Re: aanbod voor de technisch getalenteerden

Post by Lukas Krukas »

heb besloten de wagen dan toch in de verkoop te zetten : https://www.2dehands.be/autos/ford/must ... 27101.html
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: aanbod voor de technisch getalenteerden

Post by camaro67 »

Als ik naar de prijs kijk ,wil je hem gewoon houden ;) :lol: :thumbs:

maar suc6 met de verkoop :thumbs:
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: aanbod voor de technisch getalenteerden

Post by MotiV8 »

tja het "voorstel" werd ik ook niet warm van. Leuke speeltjes heb ik zelf genoeg.
In uurloon had ik hem wel kunnen afbouwen maar in bruikleen & geniet er even van schiet het voor mij ook niet op.

Net weer begonnen aan een nieuwe klus (GT40) dus de eerste jaar + uitloop geen tijd.

Gezien je prijs €9000 voor een 2300 4 cilinder Mustang ( volgens inschrijving ) met een V8 motor ga je weinig geinterreseerde vinden.
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: aanbod voor de technisch getalenteerden

Post by MarkV »

Ja die prijs is echt totaal onrealistisch SMH.
Post Reply