Krukas lagers vervangen.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
User avatar
Robin_Chevelle
Posts: 490
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Krukas lagers vervangen.

Post by Robin_Chevelle » Fri Aug 24, 2018 8:41 am

Sorry, maar kan mij niet voorstellen dat dit veroorzaakt wordt door een th400 die pas 25jaar of langer in de auto zit en al wie-weet-hoeveel km. ermee gereden heeft.
Als er spullen aangepast worden, ja dan kan het zijn dat je ergens een risico loopt. In standaard toestand? Zie geen enkel risico dat de automaten bak deze speling veroorzaakt heeft.
Maar lees niet dat de topic starter een zwaar gemodificeerde th400 heeft.

Zelfs als de demper met een hamer 'gemonteerd' is, jemig hoe extreem moet er dan wel niet op geslagen zijn om dit te veroorzaken......

Zoals al eerder is gezegd, trek de carterpan er is af en kijk is hoe het eruit ziet, 2mm speling is extreem veel.

User avatar
David - 71 camaro
Posts: 961
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: Krukas lagers vervangen.

Post by David - 71 camaro » Fri Aug 24, 2018 1:33 pm

Omdat ik niet alles zelf wil/kan onderzoeken, maar vooral omdat het door anderen met veel meer kennis en verstand van zaken reeds is onderzocht, kies ik mijn bronnen zorgvuldig en leer van hun fouten en successen:

Now, let's look at something very important. In the above paragraph I highlighted lube circuit pressure. How many of you have already figured out what might cause excessive rear thrust load in a 400? Enough to wipe out the OEM case thrust washer arrangement. The same way that the engine crankshaft thrust bearing can be taken out by excessive torque converter fill pressure.

Excessive torque converter fill pressure translates to excessive crankshaft forward push, which translate to short crankshaft thrust bearing life. Excessive torque converter fill pressure also translates to higher cooler line pressure (cooler line flow feeds the lube circuit upon return to the transmission case), which translates to excessive lube circuit pressure, which translates to excessive rearward push of the front unit in the transmission and excessive loading on two needle thrust bearings and one case thrust washer.

Are you guys seeing the picture yet? If you really want to free up horsepower and make your engine and transmission more durable, address the torque converter feed pressure in the T/C. If you're wiping out needle bearings in your transmission and feel you have to add more thrust bearing locations, your lube circuit pressure is too high and/or endplays are too loose or too tight.

Nou hoeft niet iedereen direct zijn th400 onderuit te meubelelen, maar als ie toch uit elkaar ligt....

Post Reply