Taxatie auto.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Taxatie auto.

Post by Homer »

Ik heb al jaren dezelfde een taxateur voor mij voertuig, dit gaat altijd goed. Gezien de populariteit van mijn type auto zal de taxatie vermoedelijk wel hoger zijn dan voorgaande jaren, met gevolg dat je natuurlijk ook meer premie mag betalen voor de allrisk verzekering, wat gebaseerd is op de taxatie waarde .

Nu komt mijn vraag, heeft er iemand ervaring mee om de auto voor een lager bedrag te verzekeren dan waar de auto voor getaxeerd is , B.V auto wordt op 40.000 getaxeerd, maar als er een totaal verloren gaan van de auto uitgekeerd moet worden ben ik tevreden met 25.000, waar ik dus ook premie over betaal. Is dit mogelijk of word altijd het bedrag aangehouden waar de taxateur op uit komt ?

Om dit voor te zijn kan ik natuurlijk bij de taxateur aangeven wat de auto mij waard is op dit moment.

Barst maar los. :D
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Taxatie auto.

Post by FritsVrolijk »

Gewoon vragen die gasten zullen toch niet allemaal eerlijk zijn

Als het om geld gaat is heel de wereld verrot
dickdale
Posts: 105
Joined: Wed Jan 17, 2007 12:14 pm

Re: Taxatie auto.

Post by dickdale »

Waarom zou je dat willen? Premiebesparing? Die paar euro maakt het verschil niet. Of je zou kunnen zoeken naar een goedkopere verzekeraar met eventueel dezelfde voorwaarden.

Wat gebeurd er bij een schade waarbij de auto niet totall loss is? Wordt deze dan naar rato vergoed?

Je zou kunnen overleggen met de taxateur om een vervangingswaarde te kunnen laten nemen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Taxatie auto.

Post by sjak_brak »

dickdale wrote: Fri Aug 24, 2018 11:53 am Wat gebeurd er bij een schade waarbij de auto niet totall loss is? Wordt deze dan naar rato vergoed?
Ja.
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: Taxatie auto.

Post by camaro rs »

Mijn Camaro is geschat op 40000 euro en ik betaal een full omnium 412 euro.
Post Reply