De gemiddelde Marktplaats gebruiker..

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

De gemiddelde Marktplaats gebruiker..

Post by paulv »

Aangezien we een ander huis gekocht hebben (compleet project) en ik vrij veel speelgoed heb leek het mij verstandiger om het een en ander te koop te zetten aangezien het toch niet gebruikt wordt..

ik heb mijn firebird, motor en speedboot 2 maanden geleden te koop gezet...
allemaal scherp geprijsd in de hoop dat het wat makkelijker verkoopt..

in de afgelopen weken heb ik 200 nieuwe vrienden gemaakt, met wie ik fijn over auto's kan praten, uren gezellig samen app'n en foto's sturen, samen gezellig rondjes rijden, die allemaal zeer te spreken zijn over mijn speelgoed, die ik ook nog wat kan leren buiten de kennis die ze al hadden van alle auto programma's op discovery, en dat een echte auto ook echt benzine verbruikt, maar het is ook fijn dat ik nu weet dat hun oude bmw, nissan's en oude tapijten die ze in wilden ruilen bij mij ook nog erg veel waard zijn..( dat wist ik nog niet..)

Kortom ik heb mijn motor en auto al 3 x verkocht, maar alles staat nog steeds bij mij in de garage..

Kortom.. wat is 90% zielig bezig.. wees gewoon eerlijk naar elkaar toe... heb je geen geld of mag het niet van je vrouw.. laat mij met rust..
alles staat netjes in de garage en daar blijft het ook mooi staan.. ik ben er klaar mee..

Sorry, ik moest het even kwijt..

Groet Paul

Ps heb je echt serieus interesse??

Dan ben je welkom, koffie staat klaar.

Wel eerst even aan je vrouw vragen, geld regelen en dan pas contact met mij opnemen..
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: De gemiddelde Marktplaats gebruiker..

Post by camaro67 »

Tja,.. marktplaats hé
Maar suc6 met de verkoop verder :lol:
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: De gemiddelde Marktplaats gebruiker..

Post by boyanka »

Tja, bekend verhaal. En ook nog dik moeten betalen voor de advertentie te mogen plaatsen
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: De gemiddelde Marktplaats gebruiker..

Post by FritsVrolijk »

En de kans dat je genept wordt met betalen Tja lang leven de Mens
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: De gemiddelde Marktplaats gebruiker..

Post by BigBlockMopar »

Bedenk je ook nog eens dat diezelfde grafzuigers nu ook weten waar je auto staat, als je ze per ongeluk bij je garage hebt laten afspreken.

Het gezegde "Gelegenheid maakt dief" is nog lang niet zo waar als het hedendaagse gezegde: "Gelegenheid maakt hufter".
Maak hetzelfde mee met het incidentele spul wat ik soms weleens plaats.
En dan vindt dat MP inderdaad dat je er ook nog maar eens moet betalen als je bijv. velgen te koop wil zetten.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: De gemiddelde Marktplaats gebruiker..

Post by Texas Boy »

Niet alleen Marktplaats natuurlijk en geld voor veel wat je verkoopt maar blijft frustrerend, Money talks and bullshit walks
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: De gemiddelde Marktplaats gebruiker..

Post by FritsVrolijk »

Maar ze hebben een nieuw systeem toch

Eerst ontvangen en dan pas je geld kwijt

Helaas kost dat ook weer geld zou gratis moeten zijn
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: De gemiddelde Marktplaats gebruiker..

Post by challenger72 »

Ja,wat een gezeur allemaal,ver onder de prijs bieden en jammeren dat hun budget t niet toelaat...……….REAGEER DAN NIET GVD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: De gemiddelde Marktplaats gebruiker..

Post by muddy bandit »

Maak gewoon een afspraak met dat soort onzinbieders en geef ze het adres van een lokaal sloopbedrijf... daar heb ik al een paar keer succes mee gehad. :D
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: De gemiddelde Marktplaats gebruiker..

Post by Crash »

muddy bandit wrote: Tue Sep 11, 2018 12:12 am Maak gewoon een afspraak met dat soort onzinbieders en geef ze het adres van een lokaal sloopbedrijf... daar heb ik al een paar keer succes mee gehad. :D
Of Europalaan 1, 5171 KW Kaatsheuvel. Meeste hebben het wel door maar wel een enkeling gehad die er daadwerkelijk stond
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: De gemiddelde Marktplaats gebruiker..

Post by Wilf »

Mensen die beginnen met “Wat is je uiterste prijs?” hoor je nooit meer wat van als je reageert met “De vraagprijs staat in de advertentie. Bieden kan naast de auto.”.
Siemi
Posts: 176
Joined: Fri Sep 19, 2008 5:51 pm

Re: De gemiddelde Marktplaats gebruiker..

Post by Siemi »

Misschien dat iemand er iets aan heeft. Hoe om te gaan met het vervelende verschijnsel van biedingen en zo op marktplaats. Iedereen die de moeite doet om iets van een reactie te geven is een potentiele koper. Daarom is het ook verstandig om de geinteresseerde niet met opmerkingen als: "Staat in de advertentie" weg te jagen. Ook serieus geinteresseerden haken dan af....
Wat het beste werkt volgens degenen die er een studie van gemaakt hebben, is reageren met een uitleg waarom je auto het waard is. Dus bijvoorbeeld er op te wijzen dat deze bijvoorbeeld net een nieuwe motor heeft gehad. Dat om die reden deze zeker zijn vraagprijs van xxxx waard is. Aangezien de staat van deze auto het beste te beoordelen is met een bezichtiging, nodig je de geinteresseerde uit voor een bezichtiging voor bijvoorbeeld komende zaterdag. Dan kun je ook bij de auto laten zien waarom de gevraagde prijs al erg scherp is. Laat je me weten of komende zaterdag je uitkomt?

iets in die trant. Altijd afsluiten met een vraag die vraagt om een reactie van de ander. Dit werkt echt, ook voor je eigen gemoedstoestand, nadat die koopjesjager al 3 jaar op zoek blijkt te zijn naar jouw parel.....;-)

Al krijg ik ook wel eens biedingen waar ik op reageer met iets als "Mercedes rijden is niet voor iedereen weggelegd" (iemand die 300 euro bood bij een vraagprijs van 2500 euro).
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: De gemiddelde Marktplaats gebruiker..

Post by boyanka »

Als ik serieus interesse heb dan ga ik kijken. Maar ik durf bv ook gewoon een bod te plaatsen en als ik dan een reactie op mijn bod krijg dat ik er om mag komen dan kom ik hem ook halen. Derhalve moet ik er wel bij zeggen dat het bod wat ik plaats ook een bod is wat ik er voor over heb. Nee heb je en ja kun je krijgen.
Echter is het geen belachelijk bod.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: De gemiddelde Marktplaats gebruiker..

Post by BigBlockMopar »

Dat bied-gedoe op MP is stompzinnig en kinderlijke onzin.
Als je iets ziet staan dan stuur je de verkoper gewoon een email met de prijs wat je ervoor wil geven en of het daarvoor wegkan.
Je hoort snel genoeg of het goed is of niet en je hoeft niet tegen een stel deadbeat-bieders of andere randdebielen op te gaan bieden.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: De gemiddelde Marktplaats gebruiker..

Post by rene74monte »

bieden doe ik ook niet aan , daar is ebay voor , laten ze er maar gewoon een prijs bij zetten , ik vraag daar dan ook gewoon om meestal , voor de rest is het grootste gedeelte van de marktplaats kopers compleet debiel en asociaal , word er af en toe ook strontziek van , moet zeggen dat het met de pontiac verkopen trouwens wel goed ging , alhoewel ik wel een of andere brabantse handelaar aan de telefoon had die mij kon v
ertellen dat mijn auto te duur was en dat ik echt moest zakken met de prijs , yeah right , fuck off man
Post Reply