the need for speed

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
hdtattoo
Posts: 148
Joined: Wed Mar 17, 2004 9:15 pm

the need for speed

Post by hdtattoo »

Ha guys,
ik word zelf iets van een oldtimer ! rij bijna 40 jaar Harleys en heb veel USA cars gehad, mijn laatste nu is een als nieuwe 1979 Lincoln Mark V.
Ik heb muscle cars gehad en voor deze een 1971 Lincoln Mark 3 met flink power. Ik dacht het hoeft niet zo snel meer te gaan maar TERING wat mis ik power !
Ik heb geen poen maar wil 1 van mijn Harleys met een waarde van zeker 10.000 euro ruilen /geven aan iemand met Ford tuning spec.
Iemand die een beest maakt van mijn zware Lincoln....een sleeper zeg maar !
Wie heeft intresse of weet misschien iemand …
let me know ..
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: the need for speed

Post by Corp »

Wat voor een motor? En voor 10k incl bak zeker? Krap aan.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: the need for speed

Post by MotiV8 »

Ik gok een 400 smog motor. Iets anders zat er in '79 niet in.

Overmaats zuigers, gelijk hoog compressie maken. Compcams Extreme energy nokstok, Edelbrock performer intake met Holley 750 en je komt een eind. Hier worden ze goed wakker van die 400 blokken.

Beter nog Turbo's er op...

Anders upgraden naar een frisse 460, past zo achter je C6 transmissie.
hdtattoo
Posts: 148
Joined: Wed Mar 17, 2004 9:15 pm

Re: the need for speed

Post by hdtattoo »

Yes een 400 cu California smog blok. Ik hoor dat dit blok te zwak is om op te voeren !

Turbo,s Hhahha LOL...

Ik rij op LPG (elke dag) ….

ik hoop voor die ruil een snel blok te krijgen en als mijn c-6 bak net zo sterk is als een pre 1971 zit dat wel goed .

ik wil ook iets van 1: 350 gearing in mijn achter as met sper.
Ik denk ook een nieuw op gebouwd pre 1971 460 cu met wilde nok wel lekker is ..

verder moeten mijn velgen verbreed worden achter
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: the need for speed

Post by MotiV8 »

hdtattoo wrote: Sat Nov 17, 2018 2:09 pm Yes een 400 cu California smog blok. Ik hoor dat dit blok te zwak is om op te voeren !
Heb je daar vaker last van ?? dat je dingen hoort.. En neem je dan altijd voor waarheid aan ?

400 blok is populair in de USA onder de pickup truckers. Het blok heeft bonken aan koppel en loopt zuiniger dan een 460. Het is nog lichter ook.
Overigens gaan de 460's er allemaal uit daar en komen er Cummins voor in terug.

400 blok evenals de 351M is een geupdate 351 Cleveland. Ontwikkeld als performer helaas kwam toen de olie krisis uit.

De eerste 400 non smog ( 1971 ) had fatsoenlijke compressie en fatsoenlijke pks. Daarna ging het als met elk ander merk V8 blok achteruit.
Geef hem wat compressie en geef hem brandstof.
Standaard koppen flowen genoeg, 4V koppen nog beter evenals aftermarket koppen.
Standaart koppen willen wel aans scheuren.
Cleveland ( CF) gegoten blokken zijn het sterkste. Michican blokken (MF) willen wel eens scheuren in de intake galerij.
Echter kan je er vanuit gaan, als hij nu anno 2018 nog niet gescheurd is dat het wel goed zit. Dat geld ook voor de standaard koppen.

Ik rijd zelf met een overbore, 6700cc 400. uitgeliterd op 9,5:1cr. KB Hypereutectic zuigers op impco LPG.
Edelbrock dual plane, Holley 600 ( rijdt toch op LPG ) Mellings RV nokkenas en spagheties.
Zit in mijn F250. Beladen met de camperunit ( 1500kilo in de laadbak & geladen autoambulance ( 2100kilo erachter ) heef hij totaal geen problemen om met het moderne verkeer mee tekomen.
Zonder belading is het een raket.

Niets mis met een 400 dus.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: the need for speed

Post by paulv »

een snelle motor met verkeerde achteras gearing achterin is ook niks waard..
gelijk aanpakken. 3.3-3.-5 tot 1 zal een wereld van verschil zijn.

Succes!
Post Reply