zelf lassen voor dummy's

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: zelf lassen voor dummy's

Post by camaro67 »

Ik heb zelf ook een Cebora vorige type ik geloof de 155 ,
en daar kan je best een aardig lassie mee leggen .

gr.Joop
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: zelf lassen voor dummy's

Post by muddy bandit »

Ik heb die Cebora evo 160 een jaar of 9 geleden gekocht bij Teunis Industrietechnieken in Rijssen, compleet gebruiksklaar incl. reduceerventiel, lasdraad, 20L eigendom gasfles (omruilsysteem), dimmende lashelm en lashandschoenen... dat model was toen net uitgekomen.
Was daar destijds aanmerkelijk goedkoper als bij diverse andere aanbieders, en ik kon m'n oude krachtstroom lasapparaat er daar ook nog op inruilen.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: zelf lassen voor dummy's

Post by boyanka »

Let wel op dat er een binzel toorts op zit en tevens dat je de grote rol lasdraad er op kan zetten.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: zelf lassen voor dummy's

Post by hemi »

Ik heb die cebora evo gevonden maar die is nog vrij prijzig.
Image

Deze kost 300 euro nieuw.
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: zelf lassen voor dummy's

Post by RobDodge »

Koopje! Besteed het maar is uit je lasklusje.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: zelf lassen voor dummy's

Post by Crash »

muddy bandit wrote: Thu Feb 07, 2019 8:51 pm Ik heb een Cebora Evo 160 staan, deze werkt gewoon op 230V en geeft een lasstroom van 28-160A in 7 stappen.
Met name de laagste stand is fijn voor dun plaatwerk (0.8) inlassen, de hogere standen zijn meer voor dikkere materialen, en de hoogste stand is om de aardlekschakelaar in de meterkast te testen als je daar geen zwaardere zekering in zet.
Gewoon een heel fijn machientje wat simpel te bedienen is en toch goed resultaat levert, ik heb er al 5 auto's mee gerestaureerd.
Heb ook een Cebora Evo 160 gekocht en opgehaald vandaag voor een nette prijs 715,- + rol 0.6 en 0.8mm brilletje handschoenen etc.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: zelf lassen voor dummy's

Post by muddy bandit »

hemi wrote: Tue Feb 12, 2019 9:52 pm Ik heb die cebora evo gevonden maar die is nog vrij prijzig.
Image

Deze kost 300 euro nieuw.
Dan zal die gasfles in ieder geval niet bij die prijs inbegrepen zijn...

Maar verder lastig te beoordelen zonder de technische specificaties erbij.
Ik zie het bij die goedkope apparaten vaak mis gaan met een gebrekkige (of zelfs ontbreken van) koeling van de lastrafo, en dan knalt de thermische beveiliging er regelmatig uit.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: zelf lassen voor dummy's

Post by hemi »

muddy bandit wrote: Thu Feb 14, 2019 1:35 am Dan zal die gasfles in ieder geval niet bij die prijs inbegrepen zijn...

Maar verder lastig te beoordelen zonder de technische specificaties erbij.
Ik zie het bij die goedkope apparaten vaak mis gaan met een gebrekkige (of zelfs ontbreken van) koeling van de lastrafo, en dan knalt de thermische beveiliging er regelmatig uit.

Jawel het is inclusief gasfles en kar.
Hij werd verkocht door een bedrijf op marktplaats maar de advertentie is verlopen.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: zelf lassen voor dummy's

Post by MotiV8 »

Koopje, ik was voor mijn 2e hands Kemppi (220V) meer als het dubbele kwijt. Heb er echter nooit spijt van gehad.
Goede lasapparatuur waar je veel plezier aan hebt kost serieus geld, maar dan heb je wel iets waar je wat mee kunt, jaren lang.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: zelf lassen voor dummy's

Post by muddy bandit »

hemi wrote: Thu Feb 14, 2019 10:33 am Jawel het is inclusief gasfles en kar.
Hij werd verkocht door een bedrijf op marktplaats maar de advertentie is verlopen.
Had je hem gelijk op moeten halen... voor zo'n gevulde en gekeurde 10L fles alleen ben je al rond de 150 euro kwijt.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: zelf lassen voor dummy's

Post by Crash »

Ben blij met de tip voor Cebora Evo 160
Beetje zitten oefenen en spelen en toen nieuw plaat in me kopschot gelast.
Beetje zitten spelen tussen standje 1 en 2 maar vind hem best wel vergevingsgezind.

Niet de schoonheidsprijs maar dit zal echt niet trillen of loskomen en beetje plamuur en goed spuitwerk en alles is superstrak.
Zie nu 2e foto's is nog niet het eindresultaat, van het weekend ff goede maken

Image

Image
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: zelf lassen voor dummy's

Post by mercury1970 »

Top ! Ervaring maakt de meester..... :)
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: zelf lassen voor dummy's

Post by rene74monte »

gewoon veel oefenen , en plaatwerk geen grote stukken achter elkaar lassen , anders trekt de zooi krom en wordt het bij de las veel te heet en brand je de gaten er zo in , gewoon kalm aal allemaal hechtlasjes maken
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: zelf lassen voor dummy's

Post by hemi »

Goed bezig :)
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: zelf lassen voor dummy's

Post by hemi »

muddy bandit wrote: Thu Feb 14, 2019 1:35 am Dan zal die gasfles in ieder geval niet bij die prijs inbegrepen zijn...

Maar verder lastig te beoordelen zonder de technische specificaties erbij.
Ik zie het bij die goedkope apparaten vaak mis gaan met een gebrekkige (of zelfs ontbreken van) koeling van de lastrafo, en dan knalt de thermische beveiliging er regelmatig uit.
Ik heb de verkoper nog gebeld maar hij had hem niet meer.
Vandaag kwam ik een andere tegen, bereik van 25 tot 120A lijkt mij wel netjes.
Zou dit wat zijn?
www.houkematools.nl/gude-mig-155-6w-lasapparaat
Post Reply