APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by muddy bandit »

hemi wrote: Thu May 30, 2019 7:31 pm Ik heb ook alleen gas en geen benzine.
Voor de APK maakt dat niet uit, ik krijg alleen een opmerking op het formulier.
Voor wat betreft het technische deel maakt dit inderdaad niets uit, als een gasauto niet op benzine loopt dan wordt het inderdaad alleen een opmerking op het formulier.
Voor wat betreft het bureaucratische deel maakt het wel uit, niet op benzine lopen is blijkbaar wat anders als geen benzine aanwezig.
Men moet tegenwoordig de RDW-voertuiggegevens raadplegen i.p.v. de autopapieren, in mijn geval stond bij de RDW als 1e brandstof gas en 2e brandstof benzine geregistreerd.(op de autopapieren waar vroeger op gecontroleerd werd stond wel alleen gas vermeld)
En aangezien de benzine dus niet op de auto aanwezig was maar wel op de gegevens vermeld stond is de auto dus afgekeurd omdat de auto niet in overeenstemming was met de vermelde voertuiggegevens van RDW.

Navraag bij RDW keurstation Almelo bleek dat dit inderdaad wel een terecht afkeurpunt was die de laatste 2 jaren vaker voor kwam, en ik moest dus even dezelfde procedure gaan volgen als de procedure voor uitbouw lpg en daar een afspraak voor plannen.
Kosten € 54,=, en ze hebben bij de RDW-keuring ook gelijk de nog onbekende gegevens (spoorbreedte voor/achter, wielbasis, motorinhoud, motorvermogen, aantal zitplaatsen) opgemeten/gecheckt en de auto opnieuw gewogen.



Het was eventjes een rompslomp om dit tussen m'n drukke dagelijkse bezigheden door te regelen maar bij de RDW-keuring werd verder helemaal niet moeilijk gedaan... wat ze niet konden meten hebben ze op het internet eventjes opgezocht aan de hand van bouwjaargegevens/chassisnummer, en na wat aanwijzingen van mijn kant betreffende de motorcode (motor is afkomstig uit een '69 Buick GS 350 i.p.v. een '70 Jeep Wagoneer) hebben ze het motorvermogen ook geregistreerd op 224 kW i.p.v. de originele 169 kW. :cool:
Een dag later waren de gegevens al aangepast in de RDW-bestanden, en toen kon m'n apk-boer de auto ook weer als goedgekeurd afmelden... en de nieuwe kentekencard lag 2 dagen daarna ook in m'n brievenbus.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by FritsVrolijk »

muddy bandit wrote: Tue May 28, 2019 11:14 pm Ik heb dit vaker gehoord, maar hoe wordt dit gecontroleerd / hoe kan je dit zelf controleren?

Ik heb mijn Wagoneer laatst weer voor de keuring gedaan, en zoals gewoonlijk al 8 weken voor de verloopdatum van de apk.
Alles technisch netjes in orde bevonden maar afgekeurd om een bureaucratische formaliteit (rdw register vermeldde als brandstof gas en benzine maar er zit alleen gas op en geen benzine), ik moest dus eerst naar rdw om dit te laten wijzigen in de kentekengegevens, en kon daarna pas weer terug naar de apk-boer voor de alsnog goedkeuring.
Maar op de site van RDW bleef de oude verloopdatum voor de apk echter wel gewoon vermeld staan ondanks dat de auto afgekeurd (en afgemeld) was, en verder ook geen andere gerelateerde vermeldingen bij de bijzonderheden.
Nou ze controleren dat met scan autś en mocht je een ongeluk krijgen dan is het klaar met de Geit

Een groot drama dat apk geleuter en elk jaar weer een berg tijd verspilling voor het maken van een moment opname :boos:
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by hemi »

muddy bandit wrote: Thu May 30, 2019 8:57 pm Voor wat betreft het technische deel maakt dit inderdaad niets uit, als een gasauto niet op benzine loopt dan wordt het inderdaad alleen een opmerking op het formulier.
Voor wat betreft het bureaucratische deel maakt het wel uit, niet op benzine lopen is blijkbaar wat anders als geen benzine aanwezig.
Men moet tegenwoordig de RDW-voertuiggegevens raadplegen i.p.v. de autopapieren, in mijn geval stond bij de RDW als 1e brandstof gas en 2e brandstof benzine geregistreerd.(op de autopapieren waar vroeger op gecontroleerd werd stond wel alleen gas vermeld)
En aangezien de benzine dus niet op de auto aanwezig was maar wel op de gegevens vermeld stond is de auto dus afgekeurd omdat de auto niet in overeenstemming was met de vermelde voertuiggegevens van RDW.

Navraag bij RDW keurstation Almelo bleek dat dit inderdaad wel een terecht afkeurpunt was die de laatste 2 jaren vaker voor kwam, en ik moest dus even dezelfde procedure gaan volgen als de procedure voor uitbouw lpg en daar een afspraak voor plannen.
Kosten € 54,=, en ze hebben bij de RDW-keuring ook gelijk de nog onbekende gegevens (spoorbreedte voor/achter, wielbasis, motorinhoud, motorvermogen, aantal zitplaatsen) opgemeten/gecheckt en de auto opnieuw gewogen.



Het was eventjes een rompslomp om dit tussen m'n drukke dagelijkse bezigheden door te regelen maar bij de RDW-keuring werd verder helemaal niet moeilijk gedaan... wat ze niet konden meten hebben ze op het internet eventjes opgezocht aan de hand van bouwjaargegevens/chassisnummer, en na wat aanwijzingen van mijn kant betreffende de motorcode (motor is afkomstig uit een '69 Buick GS 350 i.p.v. een '70 Jeep Wagoneer) hebben ze het motorvermogen ook geregistreerd op 224 kW i.p.v. de originele 169 kW. :cool:
Een dag later waren de gegevens al aangepast in de RDW-bestanden, en toen kon m'n apk-boer de auto ook weer als goedgekeurd afmelden... en de nieuwe kentekencard lag 2 dagen daarna ook in m'n brievenbus.
Dan kom ik goed weg :D
Post Reply