Oldtimer Amerikanen in de lift?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
tonafoto
Posts: 29
Joined: Tue Sep 18, 2018 3:47 pm

Oldtimer Amerikanen in de lift?

Post by tonafoto »

Goedendag
Ik heb een Mercury Monarch uit 1975 en ben geïnteresseerd in Amerikaanse auto's vanaf 1960 tot 1978.

Daarom ben ik lid van diverse FB groepen waarin die auto's te koop worden aangeboden, en kijk ik regelmatig op Gaspedaal.nl, Marktplaats.nl, Speurders.nl enz

Nu valt het me op dat er de laatste tijd wel een stijgend aanbod van auto's uit de 70'er jaren is, en voor die auto's wordt niet echt veel geld gevraagd.
Voor 5 of 6 duizend euro rijdt je al in een redelijke Yank.

Is dat jullie ook opgevallen? Is er sprake van een trend? In het straatbeeld hier in Rotterdam is er in ieder geval nog niet zo heel veel van te merken.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?

Post by gert »

mij valt op dat handelaren in belastingvrije autos idiote prijzen vragen.
van een particulier kun je nog wel es wat leuks kopen.
ik zie weinig aanbod van leuke autos rond de 5500 euro.....
omega
Posts: 88
Joined: Sun Jan 06, 2013 11:12 am

Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?

Post by omega »

Ik zie er zat in Rotterdam denk in een straal van 2 kilometer stuk of 15
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?

Post by grandmaster n »

Prijzen stijgen idd best hard.
De tijden van 2.000 eurio voor een rijdbare Amerikaan zijn wel over.

gr
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?

Post by RobDodge »

Ik heb al jaren een W200.
In de tijd van na 25 jaar oldtimer kocht je zo'n "baggerbak" zoals ze in die tijd vaak genoemd werden!
In een redelijke staat tussen de €2500 en €3500.

Als ik de huidige prijzen zie..🤣🤣🤣
Over onderdelen (vaak met werk) nog maar te zwijgen.
Maar in mijn beleving drijft de koper de prijs op!
Hij/zij is de droeftoeter die het er voor geeft!
En de verkoper lacht in zijn vuistje.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?

Post by Renev »

Gevoelsmatig staat er zat te koop maar word er weinig verkocht, ik hou sommige auto’s in de gaten en die staan dan soms maanden te koop.
Ik heb ook een beetje het idee dat de hele scene een beetje een aflopende zaak is, meetings worden minder bezocht en soms helemaal afgelast het blad KR8 is er mee opgehouden.
Zelf heb ik mijn collectie ook al wat uitgedund en misschien volgend jaar nog wel verder.
Er zijn natuurlijk altijd die-hard fans die blijven rijden maar in vergelijk met een jaar of wat geleden zijn er heel wat minder volgens mij.

Edit: Zie ook dit: viewtopic.php?f=5&t=89038
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?

Post by rene74monte »

de volgende stap is dat ze de oldtimerregeling helemaal afschaffen omdat er veel te veel omgekatte auto`s beginnen rond te rijden , misbruik maakt elke regeling kapot
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?

Post by Homer »

rene74monte wrote: Sun Dec 08, 2019 11:59 am misbruik maakt elke regeling kapot
Tja is begonnen met het grijs kenteken voor particulieren, toen de oldtimerregeling in twee jaar veranderen, met allerlei beperkingen waaronder het rijden op LPG elke keer wordt afgestraft, afijn ik rij beroepsmatig ruim 80.000 Km per jaar met een vrachtauto, en kom hier en daar nogal wat matzwart gerold materiaal tegen, wat in deze periode dan ook allemaal 40 jaar en ouder moet zijn, en wat mijn inziens allemaal misbruik maakt van de regeling omdat er dagelijks mee gereden wordt, zelfs gewoon woon werk verkeer, dit zijn ook de mensen die strakst weer het harstte piepen dat de hobby om zeep geholpen wordt, tsja het is maar hoe je er over denkt. Ik heb ook een oldtimer van 60 jaar oud en deze komt de winter ook echt niet buiten, rij wel op LPG omdat ik het nu eenmaal prettig vind om geen 150 euro aan brandstof op een zondag stuk te rijden, en LPG is met 1500 Km ook best wel rendabel :roll: , we zullen maar weer moeten afwachten wat de roverheid in het kader van het milieu op de oldtimer los laat
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?

Post by Wilf »

Als ze nou eerst eens SUV’s gaan verbieden… eerstvolgende wat ze nu gaan doen is overigens youngtimers fiscaal onaantrekkelijk maken.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?

Post by rene74monte »

de term youngtimers heb ik al helemaal nooit begrepen , ik kan dat niet als een serieuze groep zien
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?

Post by Wilf »

Dat is fiscaal aantrekkelijk voor ondernemers; ouder dan 15 jaar is bijtellingsvrij.

Ander ding dat ter discussie komt: opcenten. Nu betalen bedrijven voor een bedrijfswagen geen provinciale opcenten. Daarom zie je veel pickups en grote diesels in het bedrijfsleven. Daar wil men ook wat aan gaan doen. Dus straks ook minder Ram pickups op de weg.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?

Post by gert »

SUVs gaan ze niet verbieden, dat is de grootste markt voor autofabrikanten
en die lobby heeft deze visieloze regering in z'n zak.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?

Post by Renev »

Ondernemers met een oudere diesel gaan straks alvast wel fijnstof toeslag betalen en om het makkelijk te maken krijg je daar dan een aparte rekening voor ;) :thumbs:
Leuker kunnen we het niet maken wel lastiger :roll:
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?

Post by gert »

men kan beter die ouwe diesels helemaal verbieden ipv een toeslag heffen
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Oldtimer Amerikanen in de lift?

Post by boyanka »

:D Hier rijdt er een met een diesel op zonnebloemolie van de loempiaboer. Het is even wennen aan de frituurlucht als hij langs komt
Post Reply