Power Big Meet Västerås

Plaats hier flyers/foto's verslagen van Amerikaanse auto-meetings.
Post Reply
FreeBird
Posts: 1369
Joined: Tue Feb 01, 2005 9:37 pm

Power Big Meet Västerås

Post by FreeBird »

Zijn er hier mensen die dit jaar heen gaan?

Ben er zelf nog nooit geweest, maar wil er eigenlijk wel eens heen (ieder jaar komt het er niet van) en heb vrij kunnen regelen op m'n werk. Maar dat is eigenlijk ook het enigste wat tot nu toe geregeld is. Wat meerijders weten het ook nog niet helemaal zeker of ze mee kunnen etc. Lekker vaag nog allemaal :lol: Maar het komt wel steeds dichterbij, moet toch eea gaan plannen/regelen/weten.

Was wel benieuwd of er nog groepjes Nederlanders die kant op gaan. Of mensen die nog anderen zoeken om mee te rijden om de brandstofkosten wat te drukken. Wil wel met eigen auto (laatste grote roadtrip met m'n 79er Buick Wagon, kan er volgend jaar waarschijnlijk niks meer mee), maar als ik de brandstof in m'n eentje moet bekostigen, wordt het wel een duur tripje (kortom, zou eventueel ook nog plek in de auto hebben voor wie mee wil).
En mensen die me kunnen vertellen hoe het in z'n werk gaat qua campings en layout. Heb begrepen dat er een Power Camp is en verder allerlei campings in de omtrek die vol staan?
cudabee
Posts: 431
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:57 pm

Re: Power Big Meet Västerås

Post by cudabee »

De Power camping, die op het meeting terrein gelegen was, is er al een jaar of 10 niet meer wegens onmenselijk gedrag van de gasten en een bijzonder hoog ziekenhuis bezoek gehalte.Dit was de camping waar de Raggare cultuur in ere werd gehouden.
Is op verzoek van de gemeente opgeheven.Was zelfs voor de zweedse begrippen misschien ook wel in strijd met de goede smaak, ondanks dat het wel leuk was om er eens over heen te lopen.Er waren jaren dat er 260 mensen in het ziekenhuis, en 2 zelfs op de begraafplaats belanden en ik moet zeggen dat ik nooit begreep dat de meeting een jaar later gewoon op de zelfde voet door kon gaan.
Het had er wel mee te maken dat de politie door de complete wanorde van het verkeer vaak ook geen kant op kon en daardoor ook niet echt politietje kon spelen.
Ze lieten alles knarsetandend begaan, dichter bij anarchie kon je niet komen.

Er is momenteel nog wel een klein stukje privaat afvalstort, pal naast het meetingterrein, waar ook gecampeerd kan worden maar er is geen sanitair behalve een paar mobiele wc's.Zeg maar een soort mini Power camping.Wat de kosten daarvan zijn weet ik niet maar het zal niet het duurste zijn.

Verder is er nog de Johannisberg camping. Die ligt vlak naast het meeting terrein, en was in het verleden echt een mooie aanvulling op de meeting zelf.Erg druk met naar schatting 1000 auto's op de camping en oneindige rijen ,24 uur per dag, cruisende auto's die uit de stad via de camping weer terug reden, een feest op zich.
Ook dit is door de gemeente/politie wegens sanitaire wantoestanden en het verwoesten van een grasperk aan banden gelegd.
Die camping bestaat nog wel, maar is idioot duur en bied daarvoor eigenlijk bar weinig.Mede door het lage aantal toegestane voertuigen is de sfeer op de camping erg tam.Vorig jaar wilde ik er met een tentje heen maar er werd mij bij de poort verteld dat de camping vol was.Na inspectie scheen het mij toe dat de camping half leeg was maar het maximum aantal toegestane bezoekers was dus al gehaald.
Ook is er onbegrijpelijk veel bewaking op de camping, wat meer te maken heeft met het verleden dan met het heden maar persoonlijk houd ik daar niet zo van.
Dit komt dus waarschijnlijk nog van vroeger, aangezien als de vroegere powercamp vol was gingen de overige Raggar aanhangers naar deze camping met al hun zeden en gewoontes.
Als je wilt mag hier nog steeds een feestje gevierd worden, en de campingpoort is dag en nacht open.

Dan is er nog de camping in Halstahammar, die bied best redelijke tarieven met een goede sanitaire voorzieningen, maar heeft wel als nadeel dat de camping een stuk van Västerås af ligt.
Er staan over het algemeen wat meer families en ook wel veel nederlanders die je wat wegwijs zouden kunnen maken.
Feest vieren word hier wat minder gewaardeerd en de camping poort gaat gewoon om 22.00 dicht.

Verder is het een van de mooiste meetings ter wereld, mede door de prachtige cruise cultuur die wij helaas niet hebben en nooit zullen begrijpen.
Ook is een bezoek aan het Ikea Terrein aan de rand van de stad 's avonds aan te bevelen als je van wat wildere auto's houd en burnout perikelen.

Gewoon heengaan en genieten maar, er is zoveel te zien.
Ikzelf kan dit jaar helaas niet wegens werkzaamheden.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Power Big Meet Västerås

Post by Pavement Pounder »

Wij zijn er 2 X geweest en hebben gewoon een huisje gehuurd, veel Zweden verhuren daar huisjes.
Wij zijn ook met de ferry gegaan van Kiel (boven Hamburg) naar Gotenbourg inclusief overnachting aan boord, kost mischien wat maar het scheelt een paar X tanken en overnachting en je komt uitgerust aan in Zweden.
guido
Posts: 156
Joined: Fri Jun 26, 2009 9:23 pm

Re: Power Big Meet Västerås

Post by guido »

ben er een jaar of 4 geleden ook geweest met men Chrysler 300 en toch een 700l benzine opgereden.

Wij zaten op een camping +-40km verder. Lekker rustig , gewoon elke dag op en neer.

De hele dag cruisen , heerlijk gewoon. De meeting weide hoef je niet perse op er is genoeg te zien in de stad zelf en zeker s'avonds.

mvg Guy
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Power Big Meet Västerås

Post by Stargazer »

Wij zaten verleden jaar in een bed en breakfast, gerund door (ex) Nederlanders. Zo'n 40 km boven Vasteras, in de bossen. De ritten naar en van Vasteras waren geen straf. Prachtig cruisen daar met op elke rit tientallen Yanken onderweg.
Er waren nog een man of 15 uit Nederland in die bed en breakfast met hun auto's.
Aanrader. Wel bijtijds boeken!

Image
82SUB
Posts: 44
Joined: Thu Jul 14, 2011 9:55 am

Re: Power Big Meet Västerås

Post by 82SUB »

Ik ga ook weer eens kijken na jaren niet geweest te zijn, schijnt nu nog groter te zijn dan de 12000 auto's die er toen waren!! 8) 8)
Post Reply