5e Custom Turbo Meeting op Circuit Zandvoort 3 AUG 2014
Re: 5e Custom Turbo Meeting op Circuit Zandvoort 3 AUG 2014
Nieuwe datum al bekend? Wil graag nog een keer deze meeting meemaken, was afgelopen editie op vakantie helaas.
-
- Posts: 174
- Joined: Fri Jul 16, 2010 12:02 am
Re: 5e Custom Turbo Meeting op Circuit Zandvoort 3 AUG 2014
Hi Funk,
Nee nog geen nieuwe datum. Wij zijn druk bezig met het zoeken naar alternatieve lokaties en formules.
Maar de kans is aanwezig dat we veel eerder in het seizoen gaan zitten, zo eind april, mei.
Zodra we alles rond hebben, dan maak ik een nieuwe topic aan. Als je wilt kun je een email sturen naar info@ctsm.nl en zetten we je op de turbo lijst, dan krijg je vanzelf bericht over een volgende meeting.
Ik ben nu de laatste hand aan het leggen op de video. Toch een aantal USA cars er in
groetjes,
Jeroen
Nee nog geen nieuwe datum. Wij zijn druk bezig met het zoeken naar alternatieve lokaties en formules.
Maar de kans is aanwezig dat we veel eerder in het seizoen gaan zitten, zo eind april, mei.
Zodra we alles rond hebben, dan maak ik een nieuwe topic aan. Als je wilt kun je een email sturen naar info@ctsm.nl en zetten we je op de turbo lijst, dan krijg je vanzelf bericht over een volgende meeting.
Ik ben nu de laatste hand aan het leggen op de video. Toch een aantal USA cars er in
groetjes,
Jeroen
-
- Posts: 174
- Joined: Fri Jul 16, 2010 12:02 am
Re: 5e Custom Turbo Meeting op Circuit Zandvoort 3 AUG 2014
De video is er !
Verslag Custom Turbo en Supercharger Meeting 3 AUG 2014
Beste mensen,
Op zondag 3 AUG 2014 was de meeting na 4 jaar neergestreken op het grote paddock van CP Zandvoort.
Er was een mooie opkomst van zeer verschillende auto's wat toch altijd een prachtig gezicht blijft. De merken en budgetten verschillen, maar de passie is hetzelfde.
De Custom King winnaar 2014 is een Chevrolet 454 SS die qua inhoud door andere zuigers en krukas naar 496ci is verhoogd, met een compressie van 9.5. De GT45 turbo draait op 10 PSI een flink stuk downstream van het uitlaatspruitstuk, allemaal gekoeld met een Coolmist water injectie.
De eigenaar is nog bezig met de fijn afstelling en is net als ons nieuwsgierig naar het resultaat op de dynobank bij Ludwig Performance.
Chargertech had ook veel spullen meegenomen en uitgestald. Dftrackdays, TVS Engineering en SP Support hebben dit evenement mede mogelijk gemaakt, de organisatie wil hun via deze weg nog eens bedanken, hierdoor was de meeting voor iedereen gratis.
Het circuit was hoorbaar gedurende de hele dag wat een mooie sfeer bracht.
Genoeg moois onder de kap !
Een Nissan 350z trekts altijd veel aandacht
Deze Nissan heeft 600 PK met E85
Er waren veel hele unieke turbo projecten, een kleine greep:
De mooiste Corrado die ik ken
Opel was met een viertal prachtige auto's goed vertegenwoordigd dit jaar
Ook de VTECs mogen niet ontbreken op dit evenement
Natuurlijk heel veel Toyota Supra's
Subaru Team Zuid Holland was met meer dan 15 Subaru's aanwezig !
De minidragstrip had een Volkswagen Golf Mk3 als winnaar: 101 km/u.
Hier is de complete uitslag:
101 Volkswagen Golf mk3 VR6 Turbonetics (61-P)
99 Subaru Impreza WRX (33-L)
98 Volkswagen Corrado 20VT Syncro (SH-R)
97 Subaru Impreza WRX Sti Type R (64-K)
94 Subaru Forester (30-D)
92 Seat Ibiza 6L TDI (36-L)
91 Subaru Impreza Bugeye WRX STI (80-J)
91 Opel Kadett E 4x4 Turbo (RT-0)
90 Skoda Octavia RS met K04 Hybride Turbo (65-Z)
89 Toyota Starlet (EP91) Glanza V (25-S)
89 Volkswagen Golf (75-G)
88 Volkwagen Golf (52-L)
88 Volkswagen Golf (75-G)
81 Volkwagen Golf (42-G)
67 Chevrolet 454 SS (64-V)
Ook bedankt aan de mensen die op de dag hebben meegeholpen met sjouwen van dranghekken.
Speciaal bedankt voor het beeldmateriaal: Yvo van der Meulen, Menno Cremer, Menno Uriot, Marcoen Cabbolet en Marco Gombert.
Tot volgend jaar ! Datum, tijd of lokatie zal hopelijk in januari bekend worden gemaakt. Wil je op de hoogte blijven, stuur een PM of email.
Gebooste groetjes,
Jeroen
Verslag Custom Turbo en Supercharger Meeting 3 AUG 2014
Beste mensen,
Op zondag 3 AUG 2014 was de meeting na 4 jaar neergestreken op het grote paddock van CP Zandvoort.
Er was een mooie opkomst van zeer verschillende auto's wat toch altijd een prachtig gezicht blijft. De merken en budgetten verschillen, maar de passie is hetzelfde.
De Custom King winnaar 2014 is een Chevrolet 454 SS die qua inhoud door andere zuigers en krukas naar 496ci is verhoogd, met een compressie van 9.5. De GT45 turbo draait op 10 PSI een flink stuk downstream van het uitlaatspruitstuk, allemaal gekoeld met een Coolmist water injectie.
De eigenaar is nog bezig met de fijn afstelling en is net als ons nieuwsgierig naar het resultaat op de dynobank bij Ludwig Performance.
Chargertech had ook veel spullen meegenomen en uitgestald. Dftrackdays, TVS Engineering en SP Support hebben dit evenement mede mogelijk gemaakt, de organisatie wil hun via deze weg nog eens bedanken, hierdoor was de meeting voor iedereen gratis.
Het circuit was hoorbaar gedurende de hele dag wat een mooie sfeer bracht.
Genoeg moois onder de kap !
Een Nissan 350z trekts altijd veel aandacht
Deze Nissan heeft 600 PK met E85
Er waren veel hele unieke turbo projecten, een kleine greep:
De mooiste Corrado die ik ken
Opel was met een viertal prachtige auto's goed vertegenwoordigd dit jaar
Ook de VTECs mogen niet ontbreken op dit evenement
Natuurlijk heel veel Toyota Supra's
Subaru Team Zuid Holland was met meer dan 15 Subaru's aanwezig !
De minidragstrip had een Volkswagen Golf Mk3 als winnaar: 101 km/u.
Hier is de complete uitslag:
101 Volkswagen Golf mk3 VR6 Turbonetics (61-P)
99 Subaru Impreza WRX (33-L)
98 Volkswagen Corrado 20VT Syncro (SH-R)
97 Subaru Impreza WRX Sti Type R (64-K)
94 Subaru Forester (30-D)
92 Seat Ibiza 6L TDI (36-L)
91 Subaru Impreza Bugeye WRX STI (80-J)
91 Opel Kadett E 4x4 Turbo (RT-0)
90 Skoda Octavia RS met K04 Hybride Turbo (65-Z)
89 Toyota Starlet (EP91) Glanza V (25-S)
89 Volkswagen Golf (75-G)
88 Volkwagen Golf (52-L)
88 Volkswagen Golf (75-G)
81 Volkwagen Golf (42-G)
67 Chevrolet 454 SS (64-V)
Ook bedankt aan de mensen die op de dag hebben meegeholpen met sjouwen van dranghekken.
Speciaal bedankt voor het beeldmateriaal: Yvo van der Meulen, Menno Cremer, Menno Uriot, Marcoen Cabbolet en Marco Gombert.
Tot volgend jaar ! Datum, tijd of lokatie zal hopelijk in januari bekend worden gemaakt. Wil je op de hoogte blijven, stuur een PM of email.
Gebooste groetjes,
Jeroen
Re: 5e Custom Turbo Meeting op Circuit Zandvoort 3 AUG 2014
Die snelheid valt me tegen :):) volgend jaar maar kijken of we dat beter kunnen doen :)
-
- Posts: 174
- Joined: Fri Jul 16, 2010 12:02 am
Re: 5e Custom Turbo Meeting op Circuit Zandvoort 3 AUG 2014
Van de winnaar ? Pavement pounder deed burnouts...
De drag was zo'n 80 meter accelereren en dan 50 meter stoppen, ik heb het niet echt gemeten. Iets langer als in Zevenaar.
De drag was zo'n 80 meter accelereren en dan 50 meter stoppen, ik heb het niet echt gemeten. Iets langer als in Zevenaar.
-
- Posts: 174
- Joined: Fri Jul 16, 2010 12:02 am
Re: 5e Custom Turbo Meeting op Circuit Zandvoort 3 AUG 2014
Custom King video 2014 is klaar:
Enjoy !
Enjoy !
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: 5e Custom Turbo Meeting op Circuit Zandvoort 3 AUG 2014
toch wel een beetje hoge statiese compressie , normaal voor turbomotoren is rond de 8.5 of zo
het zorgt waarschijnlijk voor een beetje meer oompf op lagere toeren maar je kan de boost niet erg ver opvoeren voor meer vermogen bovenin zonder dat de motor gaat pingelen
ik heb op turbo fora's wel mensen gezien die extra dikke koppakkingen monteerden of twee pakkingn met een shim ertussen om de statiese compressie te verlagen , je zal dan ook het inlaatspruitstuk moeten shimmen omdat de koppen bij een v motor verder van elkaar af gaan staan als je ze hoger monteerd de verdelerpad moet worden bewerkt om het tandwiel weer op de juiste plaats te krijgen en meer van dat leuks
tis waarschijnlijk wel sneller en voordeliger als andere zuigers kopen
de extra hoogte in de verbrandingskamer veranderd wel de squench area (das een krappe ruimte tussen de kop en de zuiger bij de bougie om de onsteking regelmatiger door de verbrandingskamer te laten verlopen) wat misschien ook pingelen of slechte verbranding in de hand werkt
de beste oplossing als je hogere drukken gaat gebruiken is om mettertiid de zuigers te vervangen voor die met een kom
het zorgt waarschijnlijk voor een beetje meer oompf op lagere toeren maar je kan de boost niet erg ver opvoeren voor meer vermogen bovenin zonder dat de motor gaat pingelen
ik heb op turbo fora's wel mensen gezien die extra dikke koppakkingen monteerden of twee pakkingn met een shim ertussen om de statiese compressie te verlagen , je zal dan ook het inlaatspruitstuk moeten shimmen omdat de koppen bij een v motor verder van elkaar af gaan staan als je ze hoger monteerd de verdelerpad moet worden bewerkt om het tandwiel weer op de juiste plaats te krijgen en meer van dat leuks
tis waarschijnlijk wel sneller en voordeliger als andere zuigers kopen
de extra hoogte in de verbrandingskamer veranderd wel de squench area (das een krappe ruimte tussen de kop en de zuiger bij de bougie om de onsteking regelmatiger door de verbrandingskamer te laten verlopen) wat misschien ook pingelen of slechte verbranding in de hand werkt
de beste oplossing als je hogere drukken gaat gebruiken is om mettertiid de zuigers te vervangen voor die met een kom
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: 5e Custom Turbo Meeting op Circuit Zandvoort 3 AUG 2014
8.5-1 met gietijzeren koppen.
Ik heb aluminium koppen daar mag je doorgaans 1 punt hogere compressie hebben.
Mijn rollernokkenas is 1 stap sneller dan stock (1996 8.1) en heb weinig overlap en veel vacuum.
Mijn plan vanaf het begin was om zowiezo niet boven de 15 psi druk te gaan.
Zit nu nog maar op 10 psi.
Ik heb aluminium koppen daar mag je doorgaans 1 punt hogere compressie hebben.
Mijn rollernokkenas is 1 stap sneller dan stock (1996 8.1) en heb weinig overlap en veel vacuum.
Mijn plan vanaf het begin was om zowiezo niet boven de 15 psi druk te gaan.
Zit nu nog maar op 10 psi.
-
- Posts: 174
- Joined: Fri Jul 16, 2010 12:02 am
Re: 5e Custom Turbo Meeting op Circuit Zandvoort 3 AUG 2014
Een BMW 335i met stock twin turbo motor heeft een compressie van 10.2 (!!!) . Het is wel directe injectie (kan beter tegen pingen en geen kans op pre-detonatie). Maar toch...
Ook heeft pavement pounder water methanol injectie wat pingen heel erg goed tegengaat.
Ook heeft pavement pounder water methanol injectie wat pingen heel erg goed tegengaat.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 5e Custom Turbo Meeting op Circuit Zandvoort 3 AUG 2014
ik zal er ook eens heen gaan met de pontiac , zit een kachelblower in , moet in orde zij toch ?
alleen is deze auto helemaal van staal en ik weet niet of dat wel mag aangezien de rest van plastic is
alleen is deze auto helemaal van staal en ik weet niet of dat wel mag aangezien de rest van plastic is
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: 5e Custom Turbo Meeting op Circuit Zandvoort 3 AUG 2014
oh oh wat ben je grappig
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 5e Custom Turbo Meeting op Circuit Zandvoort 3 AUG 2014
i know , thanks
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
5e Custom Turbo Meeting op Circuit Zandvoort 3 AUG 2014
Leuk Rene,
Maar ik heb er geen plastic gezien.
Maar als je zelf niet hebt wat er nodig is voor zon evenement, waarom moet je het dan belachelijk maken voor anderen ?
Is het afgunst of wil je niet dat andere mensen wel lol hebben in een schaarse vrije tijd ?
Jammer dat kinderachtige gedrag, de zoveelste alweer.
Maar ik heb er geen plastic gezien.
Maar als je zelf niet hebt wat er nodig is voor zon evenement, waarom moet je het dan belachelijk maken voor anderen ?
Is het afgunst of wil je niet dat andere mensen wel lol hebben in een schaarse vrije tijd ?
Jammer dat kinderachtige gedrag, de zoveelste alweer.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 5e Custom Turbo Meeting op Circuit Zandvoort 3 AUG 2014
och , ik dacht dat dat gedrag hier normaal was , daarom hebben zo veel mensen ook de pest aan dit forum .
en wat dat andere betreft , als er hier mensen komen met een vraag of een auto die niet amerikaans is bv een deaaeawoe dan breekt de pleuris uit hier maar een hele rits foto`s en weet ik wat voor info hier neer flikkeren van een hele kudde van die japanse plastic bakken is ineens prima omdat er toevallig een turbo op zit? die kutzooi hoort hier niet , persoonlijk erger ik me er al heel lang aan maar ik ben denk ik e enige de rest zal wel afgehaakt zijn op dit forum
en nee , het is geen afgunst , en nee , ik vind het wel leuk dat mensen een leuke dag hebben , maar zet het neer waar het hoort
en wat dat andere betreft , als er hier mensen komen met een vraag of een auto die niet amerikaans is bv een deaaeawoe dan breekt de pleuris uit hier maar een hele rits foto`s en weet ik wat voor info hier neer flikkeren van een hele kudde van die japanse plastic bakken is ineens prima omdat er toevallig een turbo op zit? die kutzooi hoort hier niet , persoonlijk erger ik me er al heel lang aan maar ik ben denk ik e enige de rest zal wel afgehaakt zijn op dit forum
en nee , het is geen afgunst , en nee , ik vind het wel leuk dat mensen een leuke dag hebben , maar zet het neer waar het hoort
-
- Posts: 174
- Joined: Fri Jul 16, 2010 12:02 am
Re: 5e Custom Turbo Meeting op Circuit Zandvoort 3 AUG 2014
Hi Rene,
Volgens mij zijn de enige "plastic" auto's die op de meeting zijn gekomen van Amerikaanse makelij, zoals een Chevrolet Corvette. Gezien de markt lichtere auto's eist is het niet vreemd dat sommige dingen van plastic worden gemaakt, roest niet en is lichter. "Plastic of niet" heeft ook niets met de meeting te maken. Dit is de custom turbo meeting voor ALLE MERKEN. En daarom post ik graag (met toestemming altijd) op dit soort algemene forums. Het is extreem lastig om in contact te komen met mensen met custom turbo werk. Ik heb noch de tijd noch mogelijkheden om de vele shows in NL af te gaan op zoek naar dit soort auto's. Ik probeer elk jaar naar enkele shows te gaan, maar dat levert heel vaak niets op. Voor USA muscle cars doe ik overigens het hardst mijn best, gezien mijn persoonlijke smaak ook en ik weet dat het publiek deze auto's graag ziet.
Dus je bent ook zonder (kachel)blower welkom op de meeting. Wellicht kun je niet meedingen naar de prijzen, maar feit is dat USA (muscle) cars graag worden gezien, dus voel je welkom.
Voor mij zijn forums een platvorm voor discussies en om in contact te komen met mensen met gelijke interesses. Ik ben ook niet naief genoeg om te denken dat je een evenement kan organiseren waar je iedereen tevreden mee stemt. Als organisator is dat jammer, want er gaan al snel een paar honderd uur voorbereiding in zitten, en dan heb ik het nog niet over de kosten. Natuurlijk ben je vrij je mening te verkondigen, al vind ik dat je af en toe in herhaling valt, maar dat doe ik ook, dus dat is niet zo'n probleem.
Dit jaar wat het een prachtig amerikaans project wat in de prijzen viel, de twee jaar daarvoor waren het BMW's. Elke merk probeer ik te vertegenwoordigen. Vergeet niet: we hebben allemaal dezelfde hobby, alleen de smaak verschilt. Ik heb nooit de behoefte gehad om een gratis evenement dat met passie is gemaakt af te kraken, maar elk mens is anders...
groetjes,
Jeroen
Volgens mij zijn de enige "plastic" auto's die op de meeting zijn gekomen van Amerikaanse makelij, zoals een Chevrolet Corvette. Gezien de markt lichtere auto's eist is het niet vreemd dat sommige dingen van plastic worden gemaakt, roest niet en is lichter. "Plastic of niet" heeft ook niets met de meeting te maken. Dit is de custom turbo meeting voor ALLE MERKEN. En daarom post ik graag (met toestemming altijd) op dit soort algemene forums. Het is extreem lastig om in contact te komen met mensen met custom turbo werk. Ik heb noch de tijd noch mogelijkheden om de vele shows in NL af te gaan op zoek naar dit soort auto's. Ik probeer elk jaar naar enkele shows te gaan, maar dat levert heel vaak niets op. Voor USA muscle cars doe ik overigens het hardst mijn best, gezien mijn persoonlijke smaak ook en ik weet dat het publiek deze auto's graag ziet.
Dus je bent ook zonder (kachel)blower welkom op de meeting. Wellicht kun je niet meedingen naar de prijzen, maar feit is dat USA (muscle) cars graag worden gezien, dus voel je welkom.
Voor mij zijn forums een platvorm voor discussies en om in contact te komen met mensen met gelijke interesses. Ik ben ook niet naief genoeg om te denken dat je een evenement kan organiseren waar je iedereen tevreden mee stemt. Als organisator is dat jammer, want er gaan al snel een paar honderd uur voorbereiding in zitten, en dan heb ik het nog niet over de kosten. Natuurlijk ben je vrij je mening te verkondigen, al vind ik dat je af en toe in herhaling valt, maar dat doe ik ook, dus dat is niet zo'n probleem.
Dit jaar wat het een prachtig amerikaans project wat in de prijzen viel, de twee jaar daarvoor waren het BMW's. Elke merk probeer ik te vertegenwoordigen. Vergeet niet: we hebben allemaal dezelfde hobby, alleen de smaak verschilt. Ik heb nooit de behoefte gehad om een gratis evenement dat met passie is gemaakt af te kraken, maar elk mens is anders...
groetjes,
Jeroen
Last edited by dubversion on Mon Nov 24, 2014 10:56 am, edited 1 time in total.