LPG-INBOUWEISEN Nederland - RKLPG 7709-2001

Hier vind je allerlei Technische Informatie welke betrekking heeft op diverse Amerikaanse auto's.
Alleen geregistreerde Members kunnen de topics bekijken.
Locked
User avatar
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 12899
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

LPG-INBOUWEISEN Nederland - RKLPG 7709-2001

Post by BigBlockMopar » Fri Jan 28, 2005 10:58 am

LPG-INBOUWEISEN NEDERLAND VOLGENS RKLPG ‘7709-2001

- De tank mag geen metallisch contact met het frame, tankbanden of carosserie maken.
- Tussen het tankframe en de carosserie mogen zich op de montagepunten geen bekleding of coating bevinden.
- Afmetingen carosserieringen voor bevestiging tankframe minimaal 30 x 2mm.
- Bevestigingsbouten tankbevestiging volgens inbouweisen (minimaal M8.8, boven 100l. M10)
- De bodemontluchter mag zich niet in de wielbak bevinden en mag niet boven de uitlaat uitmonden
- De spanbanden dienen tot de hartlijn van de tank terug geslagen te worden en dienen aan bepaalde afmetingen te voldoen (tot 85ltr. : 29 x 1,5mm., daarboven speciale afmetingen)
- Het kruis op de tank dient op 90 graden te liggen.
- Electrische verbindingen in de appendagekast dienen vonkvrij uitgevoerd te worden.
- De massa-aansluiting van de LPG-afsluiter mag niet via de LPG-leidingen plaatsvinden.
- Bij tank in lengterichting dient tankframe een aanslag van minstens 30 mm. van de onderkant van de tank te hebben en dient deze aanslag binnen de bolling van de tank te blijven.
- Bij montage van de LPG-tank in de lengte-as van het voertuig moet tussen LPG-tank en de achterbank en achterzijde van het voertuig 10cm. ruimte overblijven (soort kreukelzone).
- Bij een onderbouw dient de tank minstens 20 cm. van het wegdek te blijven.
- Bij onderbouw dienen de appendages zonodig beschermd te worden tegen steenslag.
- De buitenvuller mag niet buiten de voertuigomtrek uitstekenen en dient zich binnen de schuine lijn achterwiel bumper te bevinden.
- Indien zich de koppeling tussen buitenvuller en vulslang in de kofferruimte bevindt, dient een gasdichte mof met ontluchting om de koppeling gemonteerd te worden.
- De vulslang tussen vuller en LPG-tank mag niet ouder zijn dan een jaar bij LPG- keuring.
- De voeding van de electronische tank-afnamekraan moet wegvallen bij een motorstop.
- Vulslang en leiding in wagenbodem beschermen met doorvoertules.
- De L.P.G.-leiding monteren op ten minste 10 cm. van de uitlaat anders dient een metalen beschermplaat aangebracht te worden.
- De L.P.G.-leiding mag niet onder het laagste voertuigpunt uit komen en let op omleggen leiding bij kriksteunen
- Monteer leidingbeugel minimaal om de 40 cm.
- Monteer de afsluiters met spoel omhoog en niet op het motorblok.
- De leiding van gasafsluiter naar verdamper dient zo kort als mogelijk te zijn
- Er dient goedgekeurde benzineslang gebruikt te worden tussen benzine-afsluiter en carburateur(s)
- De gasafsluiter dient gezekerd te worden (evt. over schakelaar)
- De LPG-drukdelen moeten voorzien zijn van R67-01….-keur.
- Bij de LPG-tank moet een (kopie van een) R67-01 goedkeurcertificaat worden overlegd.
- Stel na inbouw de koplamphoogten af.
- Stel na inbouw de CO op LPG volgens voorschriften < 1,5% (of <0,5% bij geregelde kat. U9/E2/G3 en verder)
- Type goedkeursticker monteren indien nodig. U9/E2 injectie vanaf 1 Juli 1990.
U9 carburatie vanaf 1 September 1990.
K6/S6/K9/S9 vanaf 1 januari 1991.
Grijs kenteken vanaf 1-07-1998


RDWkeur2001.doc

User avatar
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30940
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG-INBOUWEISEN Nederland - RKLPG 7709-2001

Post by sjak_brak » Mon Feb 02, 2015 5:10 pm


Locked