Begonnen met een Belair met standaard lijn 6 en schakelbak.
maar dat beviel toch niet helemaal dus de moter en bak eruit.
op de achtergrond een vastgelopen project welke wat onderdelen moet doneren.
het 6pittertje met 3bak en electrische overdrive.
de donorwagen
belair 1957
na inspectie bleek dit blok niet bruikbaar, wel de steunen en poelies
en spruitsukken.
maar niet getreurd er lag nog ergens een rood blokje uit een politie-caprice.
deze zag er bij inspectie perfect uit, aan de ingeslagen nummers op de drijfstangen kon ik ook zien dat hij pas overhauld was, zuigers van kool ontdaan, overal nieuwe pakkingen in en klaar dacht ik toen.
het bleek een 5.4s blok van een opel diplomaat te zijn, dit is eigenlijk
een 327 met grote lagers.
intussen zit de 327 erin met hierachter een th350. stuurkolom heb ik ook overgezet van de donor. en voor de achterste baksteun een dwarsbalk laten maken en 2 u-tjes op het chassis laten lassen. auto rdw laten keuren 8 i.p.v. 6 op kenteken. verder nog 16" stalen velgen gekocht en hieren een randje van de originele velgen laten lassen zodat de originele wieldoppen er op kunnen. eps een rvs-uitlaat eronder laten zetten.
hehehehe gaat weer goed na de ARN installatie .ik kom soon maars ff langs tanken,chiel wrote:[..]
Ik heb een pand gekocht voor de auto's en denk er serieus over om hem overdwars door te zagen en hem op de gevel te schroeven.
http://img.photobucket.com/albums/v284/ ... eelstr.jpg
btw chiel zagen die chevy
Art (hamer)