1964 Chrysler NewYorker Salon

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
DR Olds
Posts: 8796
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:58 pm

Post by DR Olds »

BigBlockMopar wrote:ehm, niet... ;)

Ik ga deze collector-pijpjes oprekken zodat de headerpijpen er strak ingeschoven kunnen worden. Daarna borg ik ze dat met 2 aangelaste tabs met een boutje erdoorheen ofzoa.

is no problem
als je maar met de flow meegaat.
hooker supercomp zit ook een losse pijp bij die buitenom het chassis gaat
schuif je er zo in, 100% lekdicht.
Gordon.
CM
Posts: 3247
Joined: Mon Mar 21, 2005 7:01 pm

Post by CM »

Okee geen ervaring mee,

maar als het klaar is......................FOTO'S :wink:
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Post by BigBlockMopar »

Heb gisteren nu ook maar even de zaag in de rechter-header gezet zodat ik beide collector-delen vandaag hopelijk kan oprekken.
Hierna gaat ik lekker vogelen met stukjes kromme pijp en een lasapparaat... ;)
DR Olds
Posts: 8796
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:58 pm

Post by DR Olds »

BigBlockMopar wrote:Heb gisteren nu ook maar even de zaag in de rechter-header gezet zodat ik beide collector-delen vandaag hopelijk kan oprekken.
Hierna gaat ik lekker vogelen met stukjes kromme pijp en een lasapparaat... ;)

oh , je hebt gisteren nog wel gewerkt dus? :D
Gordon.
vettevirus72
Posts: 318
Joined: Sat Sep 17, 2005 4:11 pm

Post by vettevirus72 »

BBM mooi project man :D
Zie ik het goed dat je die oude roestige schroeven bij de het stuurhuis weer gaat gebruiken :!: Nee toch?

greezz danny 8)
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Post by BigBlockMopar »

Die bouten zijn nog niet in de verf gezet door moi.
Zit vrij weinig roest aan de auto, het merendeel in de motorruimte was voornamelijk hard aangekoekte en opgedroogde bagger. Als de headers gelukt zijn dan jas ik er een staalborstel langs en gaan ze ook netjes in de verf weer.
MopariO
Posts: 5261
Joined: Wed Apr 21, 2004 9:50 am

Post by MopariO »

:thumbsup:
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing »

Herman!
hoe staat t project intussen????

ben je a.s. dagen nog in de werkplaats?????

en zet je foon aan.. anders schiet t nog niet op... :lol:
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Post by BigBlockMopar »

Met de foon uit schiet het stukken sneller op, wat denk je daar van... :moony: :D :D
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing »

niet als ik 2x naar je schuur kom.. en dat je er niet bent..
maui
Posts: 1145
Joined: Fri Oct 01, 2004 12:37 pm

Post by maui »

Mooie pics!
KingOfFools
Posts: 1911
Joined: Sat Oct 08, 2005 4:05 pm

Post by KingOfFools »

Bruut monster! :evil:
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Post by BigBlockMopar »

De headers zijn inmiddels geheel afgelast en heb ze ook al getraald en voorzien van een laag VHT FlameProof-verf.


De Headers, hanging high and dry...

Image Image Image Image
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Post by BigBlockMopar »

De Headers gemonteerd op de motor...

Image
Image
Image
Image

Project "Headers"... done... !

what's next..?
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Post by BigBlockMopar »

Next item on the list: De Achteras...


Alles demonteren...

Image



Tandwiel-speling en lager-preload opnieuw afgesteld.

Image
Image


1" Verlagingsblokken gemaakt

Image


De bladveren, achteras-huis, klok en remleidingen in de verf gezet en weer gemonteerd zodat het zakie er weer (redelijk) netjes uitziet...

Image
Image
Image



ff de 'stance' checken...

Image
Image


...nog steeds te hoog voor mijn smaak, de auto staat dan ook nog lang niet op z'n uiteindelijk rij-hoogte. Naast het feit dat deze banden ook nog eens vrij hoog zijn, ga ik eerst maar eens het interieur weer opbouwen tzt. en wat benzine in de tank mikken.

Kwam er op het laatst ook nog even achter dat m'n splinternieuwe Sensa-Trac schokbrekers te kort zijn... :cry:
Post Reply