1964 Chrysler NewYorker Salon
-
- Posts: 3217
- Joined: Wed Feb 04, 2004 4:18 pm
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Ik heb een bestaande set headers, 2 sets eigenlijk, aan stukken gezaagd en ben daarmee aan de slag gegaan.
Ik heb de banden niet nieuw gekocht dus zou niet direct weten wat ze kosten. Kan je wel opzoeken bij Summit ofzo denk ik.
Dit is een "L60" band. Heb ook nog een oud setje 1 maatje bredere I-profiel banden alleen deze zitten op een velg met verkeerde offset, dus kan ik niet monteren nog.
Ik heb de banden niet nieuw gekocht dus zou niet direct weten wat ze kosten. Kan je wel opzoeken bij Summit ofzo denk ik.
Dit is een "L60" band. Heb ook nog een oud setje 1 maatje bredere I-profiel banden alleen deze zitten op een velg met verkeerde offset, dus kan ik niet monteren nog.
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Voor de collectors gebruik ik de andere set verzaagde headers (zie pag1 van deze topic). Aangezien deze heel mooi met een bochtje met z'n 4-en samenkomen kwam dit perfect uit.
Ik heb de collector pijpjes opgerekt zodat de headerpijpen er strak ingeschoven kunnen worden.
Hier nog wat mock-up foto's waar ze op te zien zijn...
Ik heb de collector pijpjes opgerekt zodat de headerpijpen er strak ingeschoven kunnen worden.
Hier nog wat mock-up foto's waar ze op te zien zijn...
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Ik ben er zelf nog niet over uit of een volgende set headers weer op deze wijze ga maken, of dat ik het met behulp van een buigmachine wil doen.
Probleem met de gangbare buigmachines is is dat deze de bochten 'in' duwen waardoor de doorsnee op die plek kleiner wordt. Zeker met de krappe bochten die in headers voorkomen kan ik daar een probleem in zien.
Probleem met de gangbare buigmachines is is dat deze de bochten 'in' duwen waardoor de doorsnee op die plek kleiner wordt. Zeker met de krappe bochten die in headers voorkomen kan ik daar een probleem in zien.
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
ik denk dat die keuze heel simpel is... niet doen...BigBlockMopar wrote:Ik ben er zelf nog niet over uit of een volgende set headers weer op deze wijze ga maken, of dat ik het met behulp van een buigmachine wil doen.
Probleem met de gangbare buigmachines is is dat deze de bochten 'in' duwen waardoor de doorsnee op die plek kleiner wordt. Zeker met de krappe bochten die in headers voorkomen kan ik daar een probleem in zien.
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm