1964 Chrysler NewYorker Salon

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
j-stingray=NR100!!
Posts: 3217
Joined: Wed Feb 04, 2004 4:18 pm

Post by j-stingray=NR100!! »

zo jij bent echt goed bezig herman :thumbsup:

greetzz jeff stingray
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Post by Stimpy »

Kijk dat is het betere werk, gewoon zelf headers maken. Daar heb ik me nog niet aan gewaagd. Heb je die buizen gebogen of heb je bochten gebruikt.

Die MT sportsman I die je er onder hebt, welke maat is dat? En misschien een beetje brutaal, maar in welke richting moet ik denken qua prijs.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Post by BigBlockMopar »

Ik heb een bestaande set headers, 2 sets eigenlijk, aan stukken gezaagd en ben daarmee aan de slag gegaan.

Ik heb de banden niet nieuw gekocht dus zou niet direct weten wat ze kosten. Kan je wel opzoeken bij Summit ofzo denk ik.
Dit is een "L60" band. Heb ook nog een oud setje 1 maatje bredere I-profiel banden alleen deze zitten op een velg met verkeerde offset, dus kan ik niet monteren nog.
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Post by Stimpy »

Dan heb je de 275 - 60 er onder, de volgende maat is 345 - 50, kan je die ook nog kwijt dan?
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Post by BigBlockMopar »

Op m'n 67er Newport kon ik ze nog wel kwijt, maar heb ze nog niet op de 64er geprobeerd, maar denk het haast van wel.
Die Chrysler wielkasten waren altijd wel lekker ruim bemeten in die jaren.

Image
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Post by Ed »

Dat heb ik meer gelezen...........hij staat te hoog, maar moet nog tanken :arrow: :D Na het geworstel met je headers ga je ineens lekker snel. Gaaf hoor..........en gelijk lekker in de paint.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Post by BigBlockMopar »

Dit is zoals ik 'm echt wil hebben.... 8)

Image
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Post by Ed »

Dat is een heel verschil...veel beter zo. Dit is echt DIK :thumbsup:
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Post by Stimpy »

Ga je die collectors ook zelf maken van je headers. En ga je van 4 naar 2 naar1 of van 4 naar 1.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Post by BigBlockMopar »

Voor de collectors gebruik ik de andere set verzaagde headers (zie pag1 van deze topic). Aangezien deze heel mooi met een bochtje met z'n 4-en samenkomen kwam dit perfect uit.
Ik heb de collector pijpjes opgerekt zodat de headerpijpen er strak ingeschoven kunnen worden.

Hier nog wat mock-up foto's waar ze op te zien zijn...

Image

Image

Image
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Post by Krultang72 »

knap werk je herders Herman!!!!

dr moet bij mij ook tzt een custom setje in...dus als je ff nix te doen hebt... :D:D:D:D

:thumbsup:
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Post by BigBlockMopar »

Ik ben er zelf nog niet over uit of een volgende set headers weer op deze wijze ga maken, of dat ik het met behulp van een buigmachine wil doen.
Probleem met de gangbare buigmachines is is dat deze de bochten 'in' duwen waardoor de doorsnee op die plek kleiner wordt. Zeker met de krappe bochten die in headers voorkomen kan ik daar een probleem in zien.
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Post by Krultang72 »

BigBlockMopar wrote:Ik ben er zelf nog niet over uit of een volgende set headers weer op deze wijze ga maken, of dat ik het met behulp van een buigmachine wil doen.
Probleem met de gangbare buigmachines is is dat deze de bochten 'in' duwen waardoor de doorsnee op die plek kleiner wordt. Zeker met de krappe bochten die in headers voorkomen kan ik daar een probleem in zien.
ik denk dat die keuze heel simpel is... niet doen...
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Post by BigBlockMopar »

ja maar... :D deze headers die ik nu gemaakt hebt hebben 'maar' 1-3/4" pijpen.
Volgende set moet minimaal met 2" primaries hebben... 8)
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Post by Stimpy »

Dan zou ik gewoon lasbochten gebruiken, dan kun je ook alle kanten op. Je zult alleen meer lasjes krijgen denk ik.
Post Reply