56 Chevy Bel Air (update 12 aug, a very late update hum hum)

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Post by sjak_brak »

Heb me net nog even in het echt aan deze schitterende ride staan vergapen, wat een prachtding!!
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Post by V8 Angel »

:oops: :oops: :D :D thnxs
Skip
Posts: 417
Joined: Sun Feb 06, 2005 9:21 pm

Post by Skip »

volgende keer wil ik mee gapen :lol:
RPG
Posts: 1385
Joined: Sat Feb 12, 2005 1:50 pm

Post by RPG »

Prachtige wagen. V8 Angel. Maar als je het toch in je botte hersens laten om hem te shaven, verlagen etc. Schijfremmen logisch... je eigen veiligheid. maar voor de rest :arrow:
Ik kan daar echt boos om worden. :smack: :boos:
trino
Posts: 357
Joined: Fri Feb 06, 2004 4:47 pm

Post by trino »

inderdaad heb hem dat ook alle verschillende malen verteld gewoon origineel laten dat ding.
Doe dat shaven /verlagen enzo maar met de '57 die je nog in 1000 delen hebt liggen. :D :D
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Post by V8 Angel »

huhhhh oke duidelijk de 56 blijft zoals die is en de 57 krijgt de verbouwing, shaving en shockwaves maar de top chop laat ik dan maar achterwege .

Iedereen nu blij? :D :D
RPG
Posts: 1385
Joined: Sat Feb 12, 2005 1:50 pm

Post by RPG »

V8 Angel wrote:huhhhh oke duidelijk de 56 blijft zoals die is en de 57 krijgt de verbouwing, shaving en shockwaves maar de top chop laat ik dan maar achterwege .

Iedereen nu blij? :D :D
Verstandig besluit :!:
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Post by V8 Angel »

Ik kon het toch niet laten , heb voor mijn 56' er de volgende grill besteld.
1 voordeel ik kan hem altijd dan weer terugbouwen naar orgineel maar vond dit toch wel heel erg gaaf.

klein voorbeeldje :
Image
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Post by Tiki God »

:idea:
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Post by Ed »

Zo.........jij kan eer hebben van je werk, ziet er gelikt uit. Wat een prachtige ride, de nieuwe grill lijkt me super staan. Succes er mee :thumbsup:
39 LaSalle
Posts: 2286
Joined: Sat Mar 06, 2004 7:07 pm

Post by 39 LaSalle »

Mooie wagen.
Heb ooit eens een 57 nomad gehad, heb deze moeten verkopen en heb daar nog wel eens een beetje spijt van.
Maarja het komt zoals het komt.

Voor de rest zijn dit natuurlijk perfecte wagens om te shaven, verlagen,en wat al niet meer.

Succes

Groeten Kale.
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Post by V8 Angel »

Ja een nomad is voor iedere bel air liefhebber denk ik wel een natte droom ha ha jammer dat je die weg moest doen.
Taximan
Posts: 3130
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:59 pm

Post by Taximan »

kale wrote:Heb ooit eens een 57 nomad gehad.
Misschien een beetje OT, maar welke?
Ik ben niet nieuwsgierig, maar wil graag alles weten als het op Tri-5s aankomt...:D
(Ik ken slechts 4 Nomads in Holland waarvan 2 57s)
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Post by V8 Angel »

ja idd , ik ken er ook maar bar weinig ha ha eentje welgeteld.
2 of 3 jaar geleden was er nog eentje hier in de buurt met een 56'er nomad maar die is ondertussen aan iemand in frankrijk verkocht helaas.

afgelopen donderdag mijn kennis in de US aan de lijn gehad, gril was binnen 3 dagen bij hem ha ha mooi, nu nog een weekje wachten en dan gaat die op de vlucht (kan het gelukkig met een luchtvracht combineren ) dus die heb ik over een anderhalve week hier.

na de zomer gaat de voorbumper eraf en gaat die naar de verchromer, moet alleen een nieuwe adres in de buurt zoeken aangezien het bedrijf die ik eerst op het oog had er niet meer is.

tevens nog 3 klokjes bestellen (volt, ampere en watertemp) en een mooie chroomsteuntje ervoor. leverancier van me is VDO dealer in de US dus die kan dat mooi voor me regelen. Is ook tevens dealer van Pertronix dus ook dat komt mooi uit.

dan nog een paar velgen bestellen 15x7 voor en 15x8 achter, zat eerst aan Hopsters te denken maar heb toch weer andere gezien, beetje klassieker. Disc brake conversie voor en nog een rembekrachtiger.

moet ook nog 2x Flowmaster 40 serie hebben alleen op de site geven ze 2,25" aan als kleinste pijp maat terwijl mijn uitlaatpijpen 2.0" zijn dus ook nog een opplossing zien te vinden zonder dat ik de hele systeem moet aanpassen. Ik wil namelijk de mogelijkheid blijven behouden om de oude uitlaat er weer terug op te kunnen zetten mochten de flowmasters me niet bevallen of teveel lawaai maken. deze wil ik toch nog voor de zomer erop hebben.
Plannetjes genoeg weer :D
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Post by V8 Angel »

vandaag mijn grill binnen gekregen, ik helemaal blij , pak ik het uit is het een Billet grill, bleek ik 1 nummertje verkeerd besteld te hebben ipv een tube grill :arrow: . Nu ga ik toch maar kijken of die mooi staat en zo niet heb ik een nieuwe grill in de aanbieding :D
Post Reply