56 Chevy Bel Air (update 12 aug, a very late update hum hum)

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Post by V8 Angel »

Bedankt RPG,

Niet dat ik zo'n held erin ben hoor ha ha maar ik begin eraan en zie wel waar ik eindig

in deze moet ik alle credit aan mij pa :thumbsup: geven wat betreft het plaatwerk. En je moet niet denken dat die plamuur gebruikt om eventuele ruimtes op te vullen, neee alles wordt vertint.
Zie hier zijn kunsten waar die vandaag mee bezig was .
Image
Mustang girl

Post by Mustang girl »

Goed bezig :thumbsup:
Wees maar blij met zo'n pa.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Post by V8 Angel »

Beetje gek gedaan, gedeelte chassis eronderuit gesneden, we haddne geen zin om de hele chassis eronderuit te halen dat was teveel werk en de voorzijde was al de vorige keer goed onder handen genomen echter aan de achterzijde zat er teveel roest op de bovenkant van de chassis dus hebben we hem op de meest rechte stuk doorgesneden. als die terug erop zit zie je er niks meer van.
Meteen hebben we ook de onderkant goed onder handen genomen en ontdaan van alle smerigheden door even de onderkant met een stoomreiniger en ontvetter goed schoon te maken. was wel een raar gezicht zo met de wagen zo schuin, mensen stopten gewoon op de weg om te kijken wat we aan het doen waren :D
Chassis ligt nu bij de straler.

Image
Image
Image
Image
Image
Image



vorige week al mijn chroomdelen opgehaalden wat zijn die mooi geworden zeg. Jongens van metamorfose in Reuver hebben daar goed werk geleverd voor een acceptabele prijs.( ontchroomd, gepolijst, dubbel verkoperd, gepolijst en verchroomd ( niet in polen of hongarije gebeurd.)
Image
Image
Image

vandaag heb ik mijn schijfremmenset binnengekregen en ik was zo blij als een kind. wat zag dat er goed uit ( nu natuurlijk hopen dat het ook allemaal goed past)
Image
Image

De set is erg compleet en netjes ingepakt om ladingschade tegen te gaan.
De set komt van Classis Performance Products CPP.
incl: 13" schijven, Remklauwen, hoofdremcilinder met bekrachtiger, 2" dropped Spindles, remleidingen, ombouwsteuntjes voor achteras en de nodige hardware alles splinternieuw voor een prijs van 1300,00 dollar als je bij anderen kijkt wat je daar moet betalen voor die sets dan is dit erg netjes. het is me ook te doen om de veiligheid en tja ik had alleen de voorkant kunnen doen echter ik had daarvoor ook gespaard en toen zag ik deze set voor helemaal rondom voor hetzelfde geld dus beslissing was gauw gedaan.

meerdere foto's zet ik er vanavond nog op , heb nogal wat up te loaden op photobucket
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

Ik vroeg me de prijs idd af ja, 1300dollar klinkt niet slecht.
Spul ziet er goed uit (en zal het ook zijn)

Goed bezig verder :thumbsup: :thumbsup:
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Post by V8 Angel »

Voor de geintereseerden:


http://www.classicperform.com/

Image
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Post by Tiki God »

goed bezig
SS396
Posts: 214
Joined: Tue Apr 17, 2007 8:18 pm

Post by SS396 »

geweldige job geleverd!!
petje af!
mooi project,waar zoals ik zie ook koste nnog moeite gespaard word om een mooi eindresultaat te krijgen.
ook het chroomwerk is super!
allen het stukje van:
NIET IN POLEN OF HONGARIJE GEBEURD!

dit snap ik niet,het chroomwerk wat ze daar doen is nog het ouderwetse chromen,
hetgeen HIER niet meer mag ivm gezondheidsredenen en milieunormen enzo..

heeft er iemand slechte ervaringen met pools chroomwerk,
deze vraag omdat ik er zelf aan zit te denken om het spul daar te laten chromen,omdat dit veel langen mooi blijft dan de Nederlands verchroomde delen.

in afwachting van antwoord...
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Re: 56 Chevy Bel Air (update 6 Juni met pics)

Post by V8 Angel »

Zo weer even een paar weken bezig geweest. Ik zag net dat er nog wat foto's van de vorige keer misten dus die zal ik er meteen nu bij zetten.

We hebben de chassis eronderuit gesneden en opgeknapt, tevens meteen de onderkant nog een paar plekken aangepakt.
project heeft even ivm 2 weken stilgelegen en nu weer volop aan de gang ermee.

de chassis hebben we netjes laten stralen, in de epoxy primer gezet en met 2K zwarte lak gespoten.

De onderkant body: we wilden deze eerst met bodyplast spuiten maar hebben daar muv de wielkasten vanaf gezien en deze netjes in een grijze epoxy primer gezet en daarna in de kleur van de carrosserie gezet. aardig geslaagd denk ik zelf.

De tank ook al onder handen genomen, deze is van min 57'er afgekomen aangezien die ik al in de primer had staan, deze ook meteen in de 2K zwarte lak gezet (moet alleen nog wat blanke lak op). De beugels moet ik nog opknappen en die worden dan ook in de carrosseriekleur gezet.

Voor de rest : pics spreken voor zich.

Chassis:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Onderkant:
Image
Image
Image
Image
Image

Beide samen:
Image
Image
Image
Image
Tank:
Image

Next step:
assemblage achteras met de schijfremmen en verlagingsblokken, aanleggen rem en tankleiding, montage nieuwe tankzender, en ombouw vooras van drum naar schrijfrem met 2" dropped spindles.
Zodat de wagen weer te ridjen is en van de brug kan , daarna deuren verwijderen, kofferbak kaal maken, dak kaal maken en dan hopelijk al naar de spuiter :D
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: 56 Chevy Bel Air (update 6 Juni met pics)

Post by Martin71RS »

Hele mooie auto en hele mooie spullen!! ik hoop dat ik m een keer in t echt zie....
Taximan
Posts: 3130
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:59 pm

Re: 56 Chevy Bel Air (update 6 Juni met pics)

Post by Taximan »

Het is een aparte manier van werken, het chassis eronder vandaan zagen.
Maar het resultaat ziet er goed uit.

Een klusje als dit moet toch geen probleem zijn voor je vader?
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Re: 56 Chevy Bel Air (update 6 Juni met pics)

Post by V8 Angel »

@ Martin71RS: Thanxs vast wel dat je hem een keer zult zien ga er zeker de nodige meetings mee af als die klaar is.

Idd taximan, een beetje rare manier maar ja mijn pa en ik zijn dan ook raar. we hadden simellweg geen zin om weer heel de front uit elkaar te schroeven , motor en bak te verwijdren en de hele voorterrein om dan de hele chassis onder handen te nemen terwijl de voorkant 2 jaar geleden al helemaal onder handen genomen is.

zo'n ombouw van 4 deurs naar 2 deurs heb ik aan gedacht maar vindt het eigenlijk zo zonde. helemaal zonde als er een of andere gek een coupe bijv. ombouwt naar convertible :holy: :thumbsup: . Maar ja tegenwoordig kan dat alleen nog maar om betaalbaar aan een 2 deurs te komen. wie weet ga ik dat toch doen met de 57'er , andere topic wil iemand een 55 ombouwen van 4 naar 2 deurs.Dus kijk ik dat maar even af.

Ik had eerst ook mijn twijfels of dit wel goed zou komen maar zoals het er nu naaruit ziet zit de chassis er beter onder als eerst. zien we natuurlijk pas als die echt op zijn wielen staat.

eergisteren en gisteren hebben we de schijfremmen geplaatst.
Erg leuk om zo wat vooruitgang te zien, zo krijg je weer wat extra energie om door te zetten.


Vandaag ook vast een wiel gepast ivm de breedte (schijfremmensets hebben de neiging de wielen wat meer naar buiten te plaatsen dan origineel. Maar het past allemaal heel netjes.
worden dus dikke wielen eronder zonder teveel aan te passen.
nu zitten er 205/15/75 onder en ik wil er dus brede white wall tires onder zetten: 235/15/75 achter en 225/15/75 voor. Geen Cokers maar Diamond Back, deze schijnen beter te zijn en ook niet al te duur.

Dit weekend kijken of we de remleidingen kunnen aanleggen en aanpassen en begin maken met monteren van de spindles en remmen en wellicht ook de Brake Booster ( ik noem hem maar even een Tommygun want zo groot is die :D ).

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Taximan
Posts: 3130
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:59 pm

Re: 56 Chevy Bel Air (update 8 Juni met nog meer pics)

Post by Taximan »

Hoe zit het eigenlijk met je stuurhuis?
Als er één ding is waar zo'n 'fiftie' echt van opknapt, dan is het om een directer servo stuurhuis te monteren.
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Re: 56 Chevy Bel Air (update 8 Juni met nog meer pics)

Post by V8 Angel »

Die laat ik voorlopig even voor wat het is, heeft altijd prima gestuurd ( af en toe zwaar maar dat is automatisch fitness).

Mocht het dadelijk te zwaar sturen ivm met de bredere wielen voor dan kijk ik nog wel even wat ik doe.
Taximan
Posts: 3130
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:59 pm

Re: 56 Chevy Bel Air (update 8 Juni met nog meer pics)

Post by Taximan »

Het gaat niet zo zeer om het zwaar sturen,
maar meer het aantal omwentelingen van stop tot stop.
HEMIRAM
Posts: 1861
Joined: Mon Nov 01, 2004 8:10 pm

Re: 56 Chevy Bel Air (update 8 Juni met nog meer pics)

Post by HEMIRAM »

netjes :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Post Reply