'70 olds 98 coupe
-
- Posts: 388
- Joined: Fri May 20, 2005 8:02 pm
'70 olds 98 coupe
Heb hem bij Bob (R.I.P.) van Phoenix gekocht. Had al voor andere amerikanen gekeken, maar Janneke (mijn vrouw) zei: jij wilt een amerikaan, koop dan een grote. Na een paar jaar rijden ben ik begonnen omdat ik het zonde vond hem weg te laten roesten.
Ik had nooit echt een auto opgeknapt, dus met nul ervaring gestart.
Uit elkaar lukt altijd wel en als je iets voor het eerst doet kan er ook nauwelijks wat tegenzitten.
(Al getest met verbouwen van mijn huis)
Echt tegengevallen is het niet dus, maar het duurt allemaal wel lang. Alles moest buiten, dus per jaar valt de helft van de tijd af. En als je eenmaal iets er af haalt volgen de andere onderdelen vanzelf. (je ziet ook steeds meer waar wat aan gedaan moet worden)
Nou de rest moet je maar kijken op de foto’s. Tis geen kunstwerk, maar voor mij wel!
Zou het trouwens zo weer doen, volgende project: olds 98 coupe, maar dan strak!
Mijn verwarmde en volledig uitgeruste garage. Wilde hem eerst alleen maar wat verfen.
Blok wat erin zat zou een 350 zijn. Blijkt toch het originele 455 blok te wezen
Na een paar dagen schuren zei een kennis: waarom ets je het niet?
Hele auto in de zink
Ook niet hup hup, alles weer ietwat sluitend krijgen
Blok klaar. Jammer: headers pasten niet, oude maar weer opgeknapt.
Stuk waar accu zit kon ik ook beter lassen. ( ervaring rijker: lassen is lastiger dan je denkt)
Eindelijk, nu bijna klaar (dacht ik)
opschuren, en met amoniak schoongemaakt
PPG spuitplamuur, en weer schuren natuurlijk
en dan nu toch eindelijk spuiten.
Beetje spuitnevel, gewoon weer schuren natuurlijk. (nu nog niet strak, maar plamuren had ik ook nog niet onder de knie, ach ja)
Nou dat is het dan; mijn wie niet waagt nix wint project.
Ik ben er happy mee, maar de volgende keer for real. (top-shop en verlagen) Ik stel dat alleen thuis nog maar even niet voor.
grtzz
f
Ik had nooit echt een auto opgeknapt, dus met nul ervaring gestart.
Uit elkaar lukt altijd wel en als je iets voor het eerst doet kan er ook nauwelijks wat tegenzitten.
(Al getest met verbouwen van mijn huis)
Echt tegengevallen is het niet dus, maar het duurt allemaal wel lang. Alles moest buiten, dus per jaar valt de helft van de tijd af. En als je eenmaal iets er af haalt volgen de andere onderdelen vanzelf. (je ziet ook steeds meer waar wat aan gedaan moet worden)
Nou de rest moet je maar kijken op de foto’s. Tis geen kunstwerk, maar voor mij wel!
Zou het trouwens zo weer doen, volgende project: olds 98 coupe, maar dan strak!
Mijn verwarmde en volledig uitgeruste garage. Wilde hem eerst alleen maar wat verfen.
Blok wat erin zat zou een 350 zijn. Blijkt toch het originele 455 blok te wezen
Na een paar dagen schuren zei een kennis: waarom ets je het niet?
Hele auto in de zink
Ook niet hup hup, alles weer ietwat sluitend krijgen
Blok klaar. Jammer: headers pasten niet, oude maar weer opgeknapt.
Stuk waar accu zit kon ik ook beter lassen. ( ervaring rijker: lassen is lastiger dan je denkt)
Eindelijk, nu bijna klaar (dacht ik)
opschuren, en met amoniak schoongemaakt
PPG spuitplamuur, en weer schuren natuurlijk
en dan nu toch eindelijk spuiten.
Beetje spuitnevel, gewoon weer schuren natuurlijk. (nu nog niet strak, maar plamuren had ik ook nog niet onder de knie, ach ja)
Nou dat is het dan; mijn wie niet waagt nix wint project.
Ik ben er happy mee, maar de volgende keer for real. (top-shop en verlagen) Ik stel dat alleen thuis nog maar even niet voor.
grtzz
f
-
- Posts: 388
- Joined: Fri May 20, 2005 8:02 pm
Nah, het zit erop zal maar zeggen. Maar dat ook met onervarenheid te maken; vergat spuit schoon te maken (harder wordt natuurlijk harder) dus die verstopte nogal eens. En het wat die dag net 25 graden. Denk dat als het door iemand gedaan was die het kon, het er behoorlijk goed uit was gaan zien. Het had daarvoor geregend, dus erg weinig stof.
Vergat trouwens nog een foto van de nieuwe wielen. Komer er van het voorjaar op. (geld voor banden zit er ff niet in)
Vergat trouwens nog een foto van de nieuwe wielen. Komer er van het voorjaar op. (geld voor banden zit er ff niet in)
-
- Posts: 388
- Joined: Fri May 20, 2005 8:02 pm
idd, zeker nu op benzine trekt ie als een gek. Toch bijna 2 ton. (heb gas eruit gehaald, vond het wat rommelig staan in het vooronder) En die brandstof, het is je hobby zal maar zeggenRallye350 wrote:Rijdt als een beest zo'n ding.
Was trouwens altijd wel leuk ff bij bob kijken. Heb gehoord dat Jeroen in Asperen Arizona is begonnen. Ben benieuwd.
-
- Posts: 388
- Joined: Fri May 20, 2005 8:02 pm
Goed werk
Lijkt wel een beetje op mijn project...
Zo alles in de buitenlucht, lekker hè!!!
Je moet alles op de dag zelf afmaken, want een regenbuitje op je kale staal of deuren zonder ramen is een ramp...
Even een paar vraagjes;
Hoe en met wat heb je 'm in de zink gezet? Gewoon met zinkspray of... ?
Met wat heb je je voorwiel ophanging behandeld? Eerst helemaal kaal gemaakt of er gewoon overheen... ?
Lijkt wel een beetje op mijn project...
Zo alles in de buitenlucht, lekker hè!!!
Je moet alles op de dag zelf afmaken, want een regenbuitje op je kale staal of deuren zonder ramen is een ramp...
Even een paar vraagjes;
Hoe en met wat heb je 'm in de zink gezet? Gewoon met zinkspray of... ?
Met wat heb je je voorwiel ophanging behandeld? Eerst helemaal kaal gemaakt of er gewoon overheen... ?
-
- Posts: 388
- Joined: Fri May 20, 2005 8:02 pm
idd, met zinkspray, had nogal wat stukken kaal gemaakt, dus toen maar de hele auto gespoten.
Ook over oude laklagen. Het is iedere keer weer een dilemma hoe ver je gaat in dat opknappen.
Intentie was om hem rijdend te houden. Gewoon ook geen geld (en ervaring) genoeg om er een toprestauratie van te maken.
Daarna met 2 componenten spuitplamuur gespoten. Had trouwens geen last van opbranden of zo.
Ophanging zoveel mogelijk kaal gemaakt en vetvrij. Daarna mat wurth matzwart. Later trouwens nog met lak er overheen.
Behalve met m'n auto was ik idd ook heel veel met het weer bezig. Zeker toen ik auto moest gaan spuiten!
grtzz
f
Ook over oude laklagen. Het is iedere keer weer een dilemma hoe ver je gaat in dat opknappen.
Intentie was om hem rijdend te houden. Gewoon ook geen geld (en ervaring) genoeg om er een toprestauratie van te maken.
Daarna met 2 componenten spuitplamuur gespoten. Had trouwens geen last van opbranden of zo.
Ophanging zoveel mogelijk kaal gemaakt en vetvrij. Daarna mat wurth matzwart. Later trouwens nog met lak er overheen.
Behalve met m'n auto was ik idd ook heel veel met het weer bezig. Zeker toen ik auto moest gaan spuiten!
grtzz
f