'70 olds 98 coupe

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
frank van os
Posts: 388
Joined: Fri May 20, 2005 8:02 pm

'70 olds 98 coupe

Post by frank van os »

Heb hem bij Bob (R.I.P.) van Phoenix gekocht. Had al voor andere amerikanen gekeken, maar Janneke (mijn vrouw) zei: jij wilt een amerikaan, koop dan een grote. Na een paar jaar rijden ben ik begonnen omdat ik het zonde vond hem weg te laten roesten.
Ik had nooit echt een auto opgeknapt, dus met nul ervaring gestart.
Uit elkaar lukt altijd wel en als je iets voor het eerst doet kan er ook nauwelijks wat tegenzitten.:D
(Al getest met verbouwen van mijn huis)
Echt tegengevallen is het niet dus, maar het duurt allemaal wel lang. Alles moest buiten, dus per jaar valt de helft van de tijd af. En als je eenmaal iets er af haalt volgen de andere onderdelen vanzelf. (je ziet ook steeds meer waar wat aan gedaan moet worden)
Nou de rest moet je maar kijken op de foto’s. Tis geen kunstwerk, maar voor mij wel!
Zou het trouwens zo weer doen, volgende project: olds 98 coupe, maar dan strak! :P

Image

Image
Mijn verwarmde en volledig uitgeruste garage. Wilde hem eerst alleen maar wat verfen.

Image

Image
Blok wat erin zat zou een 350 zijn. Blijkt toch het originele 455 blok te wezen :)

Image

Image

Image
Na een paar dagen schuren zei een kennis: waarom ets je het niet?:cry:

Image

Image

Image
Hele auto in de zink

Image
Ook niet hup hup, alles weer ietwat sluitend krijgen

Image
Blok klaar. Jammer: headers pasten niet, oude maar weer opgeknapt.

Image

Image

Image
Stuk waar accu zit kon ik ook beter lassen. ( :!: ervaring rijker: lassen is lastiger dan je denkt)

Image
Eindelijk, nu bijna klaar (dacht ik)

Image
opschuren, en met amoniak schoongemaakt

Image
PPG spuitplamuur, en weer schuren natuurlijk:cry:

Image
:idea: en dan nu toch eindelijk spuiten.

Image
Beetje spuitnevel, gewoon weer schuren natuurlijk. (nu nog niet strak, maar plamuren had ik ook nog niet onder de knie, ach ja)

Image

Image

Image

Nou dat is het dan; mijn wie niet waagt nix wint project.
Ik ben er happy mee, maar de volgende keer for real. (top-shop en verlagen) Ik stel dat alleen thuis nog maar even niet voor.

grtzz
f
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Post by Funk »

Hoe is die lak geworden zo in de open lucht ?
frank van os
Posts: 388
Joined: Fri May 20, 2005 8:02 pm

Post by frank van os »

Nah, het zit erop zal maar zeggen. Maar dat ook met onervarenheid te maken; vergat spuit schoon te maken (harder wordt natuurlijk harder) dus die verstopte nogal eens. En het wat die dag net 25 graden. Denk dat als het door iemand gedaan was die het kon, het er behoorlijk goed uit was gaan zien. Het had daarvoor geregend, dus erg weinig stof.

Vergat trouwens nog een foto van de nieuwe wielen. Komer er van het voorjaar op. (geld voor banden zit er ff niet in)

Image
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Post by Funk »

Hij ziet er iig weer netjes uit. Ik wil 't toch ook zelf eens proberen hoor, spuiten.
CM
Posts: 3247
Joined: Mon Mar 21, 2005 7:01 pm

Post by CM »

Funk wrote:Hij ziet er iig weer netjes uit. Ik wil 't toch ook zelf eens proberen hoor, spuiten.
Kom eerst maar een keer langs :wink:

@Frank: dat ziet er zo op het eerste gezicht heel goed uit!
Angus

Post by Angus »

Lekker bezig en alles in je eigen budget.........complimenten. :thumbsup:
as je het nie doet, leer je het ook nie :!:
Rallye350
Posts: 2434
Joined: Tue Dec 13, 2005 9:57 pm

Post by Rallye350 »

Leuk hoor zo'n 98 coupe. Heb hem wel eens bij Bob zien staan.
Mijn vader heeft een 70 98 Convertible, welke ik zelf ook wel eens gebruik 8) met mooi weer. Rijdt als een beest zo'n ding.
frank van os
Posts: 388
Joined: Fri May 20, 2005 8:02 pm

Post by frank van os »

Rallye350 wrote:Rijdt als een beest zo'n ding.
idd, zeker nu op benzine trekt ie als een gek. Toch bijna 2 ton. (heb gas eruit gehaald, vond het wat rommelig staan in het vooronder) En die brandstof, het is je hobby zal maar zeggen :cry:
Was trouwens altijd wel leuk ff bij bob kijken. Heb gehoord dat Jeroen in Asperen Arizona is begonnen. Ben benieuwd.
chevyman

Post by chevyman »

8) 8) nice job !
Viper
Posts: 5437
Joined: Wed Mar 02, 2005 2:16 pm

Post by Viper »

:thumbsup: das lef hebben.
maui
Posts: 1145
Joined: Fri Oct 01, 2004 12:37 pm

Post by maui »

Het leuke van deze topic is te zien dat iedereen het op zijn / haar manier doet!


Ook al was het spuiten niet helemaal niet naar je zin, goed bezig geweest!

en leuke foto's! groet Maui :D
frank van os
Posts: 388
Joined: Fri May 20, 2005 8:02 pm

Post by frank van os »

tnx voor alle reacties!

Geldt denk ik voor iedereen hier: tis goed te horen dat je niet de enige bent die soms moet afzien als er weer eens iets tegenzit!
(En ik zie natuurlijk hoe het ook beter kan)
Kortom: enorm motiverend!!

grtzz
f
minitruck
Posts: 167
Joined: Tue Dec 06, 2005 6:23 pm

Post by minitruck »

Goed werk :thumbsup:

Lijkt wel een beetje op mijn project...
Zo alles in de buitenlucht, lekker hè!!! :cry:
Je moet alles op de dag zelf afmaken, want een regenbuitje op je kale staal of deuren zonder ramen is een ramp...

Even een paar vraagjes;
Hoe en met wat heb je 'm in de zink gezet? Gewoon met zinkspray of... ?
Met wat heb je je voorwiel ophanging behandeld? Eerst helemaal kaal gemaakt of er gewoon overheen... ?
frank van os
Posts: 388
Joined: Fri May 20, 2005 8:02 pm

Post by frank van os »

idd, met zinkspray, had nogal wat stukken kaal gemaakt, dus toen maar de hele auto gespoten.
Ook over oude laklagen. Het is iedere keer weer een dilemma hoe ver je gaat in dat opknappen.
Intentie was om hem rijdend te houden. Gewoon ook geen geld (en ervaring) genoeg om er een toprestauratie van te maken.
Daarna met 2 componenten spuitplamuur gespoten. Had trouwens geen last van opbranden of zo.

Ophanging zoveel mogelijk kaal gemaakt en vetvrij. Daarna mat wurth matzwart. Later trouwens nog met lak er overheen.

Behalve met m'n auto was ik idd ook heel veel met het weer bezig. Zeker toen ik auto moest gaan spuiten!

grtzz
f
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Post by Lennard »

Hee frank ziet er goed uit
Heb jij dat heel toevallig in houten gedaan achter bij de cmc ?
Ik heb deze auto daar regelmatig zien staan.

Groeten Lennard
Post Reply