Thanks, ook niet echt voor mij, voor $100 meer kun je er één exact op maat laten maken naar eigen specifieke wensen, komt mij beter uit. Hoewel ik ook kijk naar een fabrieksmodel van een nieuwere auto, zodat vervangen makkelijker en goedkoper is... maar nu ga ik echt off topic.
Peet
gewoon vervuilen deze topic. De gene die Mart en ik hebben besteld is een super mooi radiatortje.
Helaas niet exact op maat, wel redelijk makkelijk te vervangen, te bestellen bij de meeste leveranciers tussen de 200 en 300 euro.
Ik heb een radiator incl dual 18+16" fans van een '95 Lincoln Townscar 8 cilinder 32valve (heeft een hoop koeling nodig heb ik mij laten vertellen). Alleen is het tankje aan de rechterzijde iets te groot, ik twijfel om hiervoor het frame iets wat aan te passen. (toch alleen een hoekje uit het uiterste stukje)
De radiator zou meer dan voldoende moeten zijn, maar is wel iets wat dunner dan een originele, daarom twijfel ik ook nog.
mooi website heb het net helemaal doorgelezen .....ik ben dus niet de enige die voor tijdelijk een rolschaats met aandrijving rijd .
machtige motor ook misschien dat je ook iets aan de achterophanging moet gaan doen om te voorkomen dat het pignion zich in de bodem van de auto begraaft bij het optrekken , paar tractionbars misschien
Met de achterophanging zit t wel goed... nieuwe Hotchkis verlagingsveren, deze zijn best zwaar en houden de as wel op zn plek.
Ook heb ik een 2.73:1 tandwielverhouding dus t zal wel meevallen.
Ik heb net als Martin ook nog de 2.73 erin zitten, die ik prima vind rijden. Tuurlijk wil ik ook graag een 3.73, maar das nou net één van die klusjes die ik met mijn hobbybob gereedschap zelf niet wil en kan doen. of valt dit wel mee, luisterd best nauw
Daarnaast is het erg kostbaar om te laten doen...
Dus dit zijn van die langebaan projecten
Ja jongens...t is ook echt een mietjes overbrenging.....ik ben gewoon niet zo'n held.....
oh ja....Andre Dam, misschien voor sommige onder jullie wel bekend, reed met dit blok en een 3.07:1 (dacht ik) as in een Camaro 12 sec op de 1/4 mijl 8)
...Alain van W. met zn Camaro en 327 blok....ook een 2.73:1 as
maar ja......dat zijn natuurlijk jongens die door jullie allemaal zijn zoekgereden (Gordon uitgezonderd dan denk ik )
t koppel van mn 400sbc trekt t wel....komt goed....
das nou net één van die klusjes die ik met mijn hobbybob gereedschap zelf niet wil en kan doen. of valt dit wel mee, luisterd best nauw
het is inderdaad een lastig karwei bij een ford as kun je links rechts afstellen met een grote "moer" aan iedere kant van het differencieel en met een beetje gekleurt poeder op het grote tandwiel en een keer in de rondte draaien kun je aan de hand van de slijtage sporen goed zien offie strakker of losser moet bovendien heb je dan alleen het center op de werkbank liggen , bij GM zit het wat lastiger : de hele as op de werkbank , het diff moet worden afgesteld met stelplaatjes en je hebt een pers nodig om het huis iets op te rekken om die laatste plaatjes ertussen te krijgen .
het beste is om het te laten doen door iemand die dit meer gedaan heeft , heb je gelijk garantie ook in het geval dat ie begint te grommen
ik had er ooit eens ergens een link voor maar kan m niet meer vinden
smaken verschillen, ik zou geen 2.73 in mn achteras willen, vandaar dat er nu een 3.89 in huist, Dus dat betekent toeren op de snelweg, het is niet anders, maar dat verbetert misschien de stimulans om over te stappen van mn Toploader naar een TKO600..
ps,.. in mn racewagen komt een 4.85 en een overdrive...
Met een 2:73 achteras kun je wel lekker normaal op de snelweg rijden.
Ik had er een 1:3.08 onder zitten en nadat die kapot ging kwam er een 2,73 op.
In het begin merk je het goed maar na een poosje is het toch wel fijn ook.
Eigenlijk zouden ze variabele overbrengingen moeten maken