ATI Procharger...blown & intercooled project Indyram..

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
VIPER POWERED
Posts: 3303
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:24 pm

Post by VIPER POWERED »

Sergio Z28 wrote:Voor een goeie dyno is er maar 1 adres in NL

Verhoeven Tuning

Dit is de optie voor als je een serieuze dyno wil draaien en zo op die manier de Indy goed wilt afstellen.
Ziet er goed uit idd op de foto's bij die gasten.. Is vlakbij Ede zag ik net dus goed te doen...
Tegen de tijd dat t zover is maar eens ff belle :thumbsup:
bedankt voor de tip alvast....

Ik kan op google ook wel dynojet intype voor adressen maar ik hoor liever van jullie
waar de beste berichten over de dyno's vandaan komen :wink:
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Post by Pavement Pounder »

Hee Elwin,
Dat is een goeie supercharger keuze man 1200 cfm flow http://www.superchargersonline.com/content.asp?id=6

Wat moet je nu presies doen voor brandstof verrijking ?

Die van mij flowed 1400cfm en wordt geadviseerd niet mee op straat te rijden :D
Die intercoolerkit is ook tof, ik moet me maar een beetje behelpen met waterinjectie

Ik geloof dat Chiel met z'n Silverado SS een vortech V2-sq is en tussen de 800 en 1000 flowed
Soul
Posts: 2410
Joined: Sat May 22, 2004 1:21 pm

Post by Soul »

Image Image
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Post by MotiV8 »

66sportfury.com wrote: http://www.speedcentre.nl Speed Centre, Geldermalsen
Valt ook af :roll: :roll: Die weet ook niet waar die mee bezig is :( :(
VIPER POWERED
Posts: 3303
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:24 pm

Post by VIPER POWERED »

Pavement Pounder wrote:Hee Elwin,
Dat is een goeie supercharger keuze man 1200 cfm flow http://www.superchargersonline.com/content.asp?id=6

Wat moet je nu presies doen voor brandstof verrijking ?

Die van mij flowed 1400cfm en wordt geadviseerd niet mee op straat te rijden :D
Die intercoolerkit is ook tof, ik moet me maar een beetje behelpen met waterinjectie

Ik geloof dat Chiel met z'n Silverado SS een vortech V2-sq is en tussen de 800 en 1000 flowed
Hey Marco :thumbsup:

Ja geweldig setje toch :wink: en helemaal bolt on voor mn slopar...
Ik heb een aantal superchargers vergeleken voor ik bestelde maar kwam toen al snel terecht bij Procharger :wink:
Toen ik je sprak de laatste keer bij big daddy's was t ook net allemaal bestelt en rond gemaakt $$$$$$$$$ :idea: :cry:
Ik had zoals je weet al bij summit zo'n nieuwe holley (walbro) 255lph benzine pomp gekocht voor in mn benzine tank...
Dat was voordat ik de nieuwe procharger bestelde eigelijk en bedoelt voor de vorige Powerdyne S/C..
Deze pomp zit er nog niet in maar gaat er zowiezo in hoor maar was achteraf niet nodig..
Bij de procharger zit een nieuwe in-line fuelpump die werkt samen met de orginele benzine pomp die in mn benzine tank zit
en die gaat ervoor zorgen dat er genoeg benzine aanwezig is en blijft...
Deze komt tussen mn benzine tank en de fuelrail te zitten, en dat word tegen t chassis aan de bestuurderskant (zie foto1)
En als 2e komt er een EFMU (electronic fuel managment unit) die zorgt voor meer benzine druk op de fuelrail tijdens boost... (foto2)
Deze is geheel instelbaar en komt binnenin de auto te zitten, waar dus ook de lucht-benzine verhouding mee aangepast kan worden
en kan worden ingestelt zodat ie de beste prestaties geeft...
Ik heb dus ook zo'n nieuwe kunstof raamstyle gekocht voor 2 autometers ultra lite, boost en air-fuel ratio zodat t in de auto ook in de gaten gehouden kan worden :wink:
Ze adviseren mij zelf ook dat t beste is om toch de dyno op te gaan zodra ik alles erop heb zitten zodat ie echt helemaal perfect afgestelt kan worden en dat ga ik dus ook zeker doen als t erop zit...

Verder is t voor mij ook helemaal nieuw en was vanmorgen ff in de beschrijving aan t lezen en morge ga ik langszaam aan beginnen met opbouwen..
Het is allemaal goed te doen hoor en word heel goed omschreven allemaal en is een kick om stap voor stap op te bouwen..
Ik zit alleen nog te wachten op pakketje van summit en de rvs studs voor mn nieuwe kleppedeksels (orginele waren weer te kort :evil: )
Die kleppedeksels leggen ook nog bij de spuiter dus ook daar zit ik op te wachten :cry:

bekijk dit filmpje maar eens daar kan je de EFMU enz ook ff beter op zien en verteld ie er ook nog wat over
http://www.procharger.com/video/TrucksBroadband.wmv

Maar goed 1 april de 1e snc kom je t allemaal maar eens ff in t echt bekijken :wink:


Image

Image
Sergio Z28
Posts: 1698
Joined: Mon May 23, 2005 11:54 am

Post by Sergio Z28 »

Tip, het plaatsen van een sterkere Intank pomp !
Je moet ze de kost geven die problemen houden met inline pumps en de factory intank pomp ....
Best belangerijk want als de setup 1x faalt en je rijd onder boost dan is het waarschijnlijk afgelopen want een factory setup (neem aan dat je compressie niet is verlaagd, gesmede zuigers, gesmede drijftstangen hebt) is niet echt bestand tegen detonatie.

Een A/F ratio meter is dan altijd te laat overigens.
VIPER POWERED
Posts: 3303
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:24 pm

Post by VIPER POWERED »

Sergio Z28 wrote:Tip, het plaatsen van een sterkere Intank pomp !
Je moet ze de kost geven die problemen houden met inline pumps en de factory intank pomp ....
Heb ik hier ook al thuis leggen zoals ik typte hoor sergio :thumbsup: (evengoed bedankt voor de tip uiteraard)
een 255lph voor in mn benzinetank en die gaat er ook zeer zeker in...
Ik kan een paar jongens uit usa die met dezelfde dodge trucks rijden
en er ook een procharger op hebben en zij hebben ook die 255lph erin zitten :wink:
Ook komt er nog een extra automaat oliekoeler tussen en zo nog wat aanpassingen :!:
Komt allemaal goed :wink: :thumbsup:

Image
Sergio Z28
Posts: 1698
Joined: Mon May 23, 2005 11:54 am

Post by Sergio Z28 »

Juist, the right stuff !!
My bad .... :oops:

Wat ga je aan boost draaien en hoe zit het met de motor ansich ? Ik neem aan dat je geen speciale internals enzo hebt ?
Heb je ook een specifieke Blowercam en gekeken naar je uiteindelijk dynamische compressie ?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Post by Pavement Pounder »

Ik ben benieuwd 8)
chevyman

Post by chevyman »

:D bad bad pick-up :thumbsup: :thumbsup:
als jij straks wegrijdt, dan is wieringen vanzelf weer een eiland :D :D
dat word vast weer extra banden bestellen zeker voor de aankomende zomer.
Gerwin
chiel
Posts: 1365
Joined: Tue Jun 22, 2004 10:24 pm

Post by chiel »

Elwin, goed bezig, voelde je de chevy-adem in je nek :arrow:
Als je een afr meter koopt neem dan een breedband, ik heb nu een narrowband en als je van disco-lampjes houdt is het ok, enkelt extreem rich of extreem lean kan je echt zien, voor de rest gaan ze alleen maar heen en weer. :?:

Voor mijn pickupje ben ik bezig om een bak te bestellen die tegen grip en pk's kan. Na de huidige voor de 3de keer stuk getrapt te hebben laat ik een "built"one overkomen met Rik zijn container. Ik heb dan zelfs nog ruimte in de bak over, voor zeg maar dat lachgassetje uit de nixsan :D
Kan ik zo'n getunede EVO revanche geven. :x
Image
Hoop dit jaar, op een strip ergens, jou en marco tegen te komen. Eten we eerst wat rijst om daarna te zien of zo'n mopartruck ook vooruit wil. :D
VIPER POWERED
Posts: 3303
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:24 pm

Post by VIPER POWERED »

heyy chiel :D

ja ik kreeg een maand of wat terug van iemand een link gestuurt (vanaf t musclecarforum) en
daar werd ik (of een mopar truck) min of meer uitgedaagd tegen de chevy's :moony: :D
whahaha nee was vorig jaar al van plan om nieuwe set te gaan kopen, maar nu ook dit jaar
t grijs kenteken voor particulieren eraf ging wilde ik toch al terug gaan naar benzine
en dan wil ik vanzelf wel 100% fun op benzine hebben ook :wink: :wink: dus meteen alles maar besteld :thumbsup:
Gekozen voor de procharger en we zien wel wat t allemaal word...
Zeer goeie reacties over gehoort van andere jongens uit usa (dodge forum) die erook mee rijden :thumbsup:
Dus we zien t straks allemaal wel......
Pakket van summit verwacht ik eigelijk ieder moment thuis.. en daar zit dus ook de afr meter in en
laat t nou net zo 1 met ledjes zijn :cry: Wist niet dat het zo irrie was joh..
Maar goed dat zie ik wel en als t erg irritant is bestel ik later wel weer een ander :thumbsup:
Zulke info komt toch altijd te laat lijkt wel :D :D :D :D

Jij succes met je automaat chiel.. De afgelope 2 jaar heb je idd maar bar weinig lol van je super sporttruck gehad :cry:
Hopelijk komt t nu allemaal in orde man....

enne LAAT DAT NOS NOG MAAR FF WACHTEN CHIEL!!! IK WIL JE EERST EENS KLEIN ZIEN WORDEN IN
DE BINNENSPIEGEL VAN MN DODGE TRUCK!!! :D :D :D :D :D :D
geintje joh.. Tis voor mij alleen voor de fun en de kick voor iedere dag op straat te doen joh....
Maar goed eerst moeten we beide maar weer eens rijden voor we met zulke praat beginnen :wink: 8)
Nog genoeg te doen in ieder geval :thumbsup:
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Post by Pavement Pounder »

Elwin,
Ik heb ook zo'n afr meter met ledjes, inderdaad tijdens cruisen dansen die ledjes op en neer, maar ik zie het niet eens meer.
Overgens zo zie je wel in 1 oogopslag dat de computer/lambda sonde hun werk een beetje doen.
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Post by Krultang72 »

chiel wrote: Ik heb dan zelfs nog ruimte in de bak over, voor zeg maar dat lachgassetje uit de nixsan :D
uit ervaring weet ik dat dat lachgas setje niet echt veel doet... :D :D

:arrow: :arrow: remember Zandvoort...??? :D :D
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Post by Pavement Pounder »

Stang72 wrote:[..]


uit ervaring weet ik dat dat lachgas setje niet echt veel doet... :D :D

:arrow: :arrow: remember Zandvoort...??? :D :D
Dog goed ingesteld op een blower motor wel :wink:
Post Reply