68 camaro carbon fiber

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
User avatar
camaro-erik
Posts: 388
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

68 camaro carbon fiber

Post by camaro-erik » Tue Jan 03, 2006 11:48 pm

Heb dus een turbo setje gekocht met een rajay turbo en een intake manifold van martin het geheel gepolijst de turbo zelf gedaan de rest weg gebracht.

Image

Het motor blok kaal gemaakt en inkleur gespoten.

Image

Image

En toen maar begonnen met de auto uit elkaar halen

Image

Image


Nu is het wachten tot alles inkleur wordt gespoten en mijn spullen binnen zijn.
Last edited by camaro-erik on Sat Feb 19, 2011 2:41 pm, edited 17 times in total.

Madman
Posts: 653
Joined: Tue Feb 03, 2004 9:08 pm

Post by Madman » Tue Jan 03, 2006 11:51 pm

HORNY....

:thumbsup:

chevymike
Posts: 520
Joined: Wed Jan 12, 2005 8:51 pm

Post by chevymike » Wed Jan 04, 2006 1:02 am

fuck tering deam wat vet

User avatar
Minnie Muus
Posts: 1379
Joined: Mon Apr 25, 2005 10:16 am

Post by Minnie Muus » Wed Jan 04, 2006 9:06 am

fuckin horney, daar kan je vrouw jalours van worden..

Miklos
Posts: 46
Joined: Wed Jul 27, 2005 7:31 pm

Post by Miklos » Wed Jan 04, 2006 9:12 am

Goed bezig Erik heb je ff snel gedaan dat blok eruit

User avatar
chiel
Posts: 1364
Joined: Tue Jun 22, 2004 10:24 pm

Post by chiel » Wed Jan 04, 2006 9:32 am

Ga je ook nog iets aan het blok doen, behalve spuiten :?:

User avatar
camaro-erik
Posts: 388
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Post by camaro-erik » Wed Jan 04, 2006 10:28 am

blok is ongeveer 30000 km geleden aangepakt zitten geen stootranden in en je ziet de honekrassen? nog zitten ik ga nog wel de lagerschalen loshalen en controleren.

erik

User avatar
TireShredder
Posts: 1643
Joined: Tue Oct 11, 2005 8:18 am

Post by TireShredder » Wed Jan 04, 2006 11:35 am

Zo he, botertjegeil! :idea:

Keep us informed! :thumbsup:

Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing » Wed Jan 04, 2006 12:10 pm

is je compressie niet te hoog voor een turbo'tje erop??

of heb je toen je je blok aanpakte geen 10:1 compressie zuigers gemonteerd??

User avatar
camaro-erik
Posts: 388
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Post by camaro-erik » Wed Jan 04, 2006 12:45 pm

compressie komt ongeveer op 1 op 9 met 70cc koppen misschien dat ik nog naar 76cc koppen ga, zitten vlattop? zuigers in.

erik

Sergio Z28
Posts: 1698
Joined: Mon May 23, 2005 11:54 am

Post by Sergio Z28 » Wed Jan 04, 2006 8:18 pm

Wat about je nokkenas ? Heb je daarvan gekeken wat de dynamische compressie verhouding is ?

Niet om lullig te doen maar de keuze van de turbo is wat je vaak aan het einde van het project doet ahv de specs van de andere zaken die nu wellicht nog aardig onzeker zijn.
Met een nog lagere compressie (grotere verbrandingskamers) zal je nog meer boost moeten draaien om vermogen te maken, ik denk dat je dan al snel aan het eind van je zuigers en de drijfstangen komt dus gesmede internals en dus een fatsoenlijke rebuild is dan niet onverstandig.
Vaak is het zo dat als je echt wat vermogen gaat maken je dan vaak als nog op de 'koffie komt' alleen dan is het allemaal flink wat duurder.

Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing » Thu Jan 05, 2006 2:27 am

sergio.... straat auto... geen 700pk monster...
een euroflut auto met turbo heeft gemiddeld tussen 8:1 en 8.8:1 compressie verhouding...
hij zit al hoger.. als daar 10 psi bij komt weet je niet wat je meemaakt.. op euro 98

met een stock of een net-iets-meer-als-standaart nokkenas kun je prima uit te voeten...

flattop's kan heel goed.. als je naar dikkere pakkingen/grotere verbrandings kamer zak je genoeg..

User avatar
Viper
Posts: 5437
Joined: Wed Mar 02, 2005 2:16 pm

Post by Viper » Thu Jan 05, 2006 2:34 am

:baby: eg wel KICKUH

User avatar
hot rod
Posts: 526
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:09 am

Post by hot rod » Thu Jan 05, 2006 12:58 pm

Sergio Z28 wrote:Wat about je nokkenas ? Heb je daarvan gekeken wat de dynamische compressie verhouding is ?

Niet om lullig te doen maar de keuze van de turbo is wat je vaak aan het einde van het project doet ahv de specs van de andere zaken die nu wellicht nog aardig onzeker zijn.
Met een nog lagere compressie (grotere verbrandingskamers) zal je nog meer boost moeten draaien om vermogen te maken, ik denk dat je dan al snel aan het eind van je zuigers en de drijfstangen komt dus gesmede internals en dus een fatsoenlijke rebuild is dan niet onverstandig.
Vaak is het zo dat als je echt wat vermogen gaat maken je dan vaak als nog op de 'koffie komt' alleen dan is het allemaal flink wat duurder.
idd leuk project ,maar 8.5 punt comp is voor de straat plenty ,standaard nok voldoet of een special voor blowerapplicaties leest anders op het net een stukje over statisch en dynamische compressie, enne ik zou voor gesmede zuigers gaan

User avatar
Minnie Muus
Posts: 1379
Joined: Mon Apr 25, 2005 10:16 am

Post by Minnie Muus » Thu Jan 05, 2006 2:51 pm

nee man, duw er een vette nokkenas in, waarom, niet die laatse centen uitgeven, en optimaal gebruik maken van de boost, de rest moet het wel aan kunnen natuurlijk...

Post Reply