68 camaro carbon fiber

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
egbert
Posts: 49
Joined: Fri Jan 21, 2005 10:10 pm

turbo

Post by egbert »

hallo ik heb bij een in gezeten die met een dubbele turbo op een 390 ford reed en wel 2 saab turboo''s en een intercoelerenn iets widere nok er in maar het blok veder standaart het bleef heel bij 7000 toeren en ging als een beest dus als je een beetje handig bent kun je ver komen veel suxes
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing »

Sergio Z28 wrote:
Maar eh, deel eens wat foto's en specs van jouw Turbo project enne laat eens een dyno sheet zien.

P.s. Laat je niet misleiden door mijn Nick, mijn daily driver is een benzine F/I auto en heb dus al wat jaren ervaring op dit gebied.
als jij dat dan ook eens doet...
by the way ... een chassis dyno zegt niet zoveel.. en aangezien er hier niet zoveel waterremmen beschikbaar zijn..
dan zegt een time slip zelfs nog meer
Sergio Z28
Posts: 1698
Joined: Mon May 23, 2005 11:54 am

Post by Sergio Z28 »

Een knappe Chassis dyno zegt genoeg, maar voor alles valt wat te zeggen.
Zo zijn er ook 1001 pro's en con's van een 1/4 mile run te noemen en zo is er voor alles wat te zeggen.

Oh enne hier is de Dyno sheet:

Image


Niet verkeerd voor een 1781cc 8 kleppertje uit 1989 :wink:
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing »

Sergio Z28 wrote:Een knappe Chassis dyno zegt genoeg, maar voor alles valt wat te zeggen.
Zo zijn er ook 1001 pro's en con's van een 1/4 mile run te noemen en zo is er voor alles wat te zeggen.
helemaal mee eens...

marreuh.. was dat voor hok dan!?... de curve is in ieder geval wel erg netjes..

gaat er tenminste 1, 4 pitter meerijden in de streetmachine klasse!?
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Post by Peter Pontiac »

G60 8V :lol:
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing »

hmm.. zal wel niet dan.. op straat rijden ze ook nooit hard...
hot rod
Posts: 526
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:09 am

Post by hot rod »

Peter Pontiac wrote:G60 8V :lol:
idd chippie en lader rad bij hans weijs gehaald standaard 200pk ,maar nu zat die van mij in een type 1 en dan wordt het grappig als motor rijders al optrekkend zich afvragen waarom er nog steeds een oude golf naast hun rijdt om vervolgend alles uit de kast te halen en dan toch,al hoofd schuddend achter je moeten aansluiten
Sergio Z28
Posts: 1698
Joined: Mon May 23, 2005 11:54 am

Post by Sergio Z28 »

Yup, laat ze maar lachen.
Het is gewoon een krachtige combo voor weinig en zodra het pedaal naar beneden gaat heb je power.
Heerlijke setup voor in het dagelijkse verkeer trouwens.
En ja in een Mk1 is het echt lachen met zo'n 700 kg :wink:
Genoeg om zelfs een nieuwe Corvette te plagen.
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Post by Peter Pontiac »

:lol: :lol: Weet er alles van
Sergio Z28
Posts: 1698
Joined: Mon May 23, 2005 11:54 am

Post by Sergio Z28 »

Feel free to share Peter ....
hot rod
Posts: 526
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:09 am

Post by hot rod »

Sergio Z28 wrote:Yup, laat ze maar lachen.
Het is gewoon een krachtige combo voor weinig en zodra het pedaal naar beneden gaat heb je power.
Heerlijke setup voor in het dagelijkse verkeer trouwens.
En ja in een Mk1 is het echt lachen met zo'n 700 kg :wink:
Genoeg om zelfs een nieuwe Corvette te plagen.
625 kg schoon aan de haak who needs an interior 2 sparco's en een teller op de dash, wel errug warm :idea:
Sergio Z28
Posts: 1698
Joined: Mon May 23, 2005 11:54 am

Post by Sergio Z28 »

625 KG ?????? Damn !
Heb je er nog foto's van ??
robert64impala
Posts: 201
Joined: Wed Dec 01, 2004 8:40 pm

Post by robert64impala »

Sergio Z28 wrote:625 KG ?????? Damn !
Heb je er nog foto's van ??
ps; is dit niet Eriks topic ? :arrow:
hot rod
Posts: 526
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:09 am

Post by hot rod »

Sergio Z28 wrote:625 KG ?????? Damn !
Heb je er nog foto's van ??
(off topic) Yep,nog steeds in bezit alleen uit elkaar {alweer een project}
ronald ce 82
Posts: 1059
Joined: Thu Mar 03, 2005 1:19 am

Post by ronald ce 82 »

heb ik al eens met een escort 1.4 bravo gedaan.

rs 1600 turbo er in gehangen met wat meer turbodruk 1.2 bar en ook wat meer brandstof.

veel mee gelachen.standaard witte escort met grijze bumpertjes.
naast een leuke bmw gaan staan bij het stop licht,er naast blijven rijden zwaaien en gas bij geven als zij vol gas reden.

veel mee gelachen maar achterwiel aandrijving is toch wat ik wou.
ik vind het driften leuker als hard optrekken
Post Reply