Page 1 of 24

68 camaro carbon fiber

Posted: Tue Jan 03, 2006 11:48 pm
by camaro-erik
Heb dus een turbo setje gekocht met een rajay turbo en een intake manifold van martin het geheel gepolijst de turbo zelf gedaan de rest weg gebracht.

Image

Het motor blok kaal gemaakt en inkleur gespoten.

Image

Image

En toen maar begonnen met de auto uit elkaar halen

Image

Image


Nu is het wachten tot alles inkleur wordt gespoten en mijn spullen binnen zijn.

Posted: Tue Jan 03, 2006 11:51 pm
by Madman
HORNY....

:thumbsup:

Posted: Wed Jan 04, 2006 1:02 am
by chevymike
fuck tering deam wat vet

Posted: Wed Jan 04, 2006 9:06 am
by Minnie Muus
fuckin horney, daar kan je vrouw jalours van worden..

Posted: Wed Jan 04, 2006 9:12 am
by Miklos
Goed bezig Erik heb je ff snel gedaan dat blok eruit

Posted: Wed Jan 04, 2006 9:32 am
by chiel
Ga je ook nog iets aan het blok doen, behalve spuiten :?:

Posted: Wed Jan 04, 2006 10:28 am
by camaro-erik
blok is ongeveer 30000 km geleden aangepakt zitten geen stootranden in en je ziet de honekrassen? nog zitten ik ga nog wel de lagerschalen loshalen en controleren.

erik

Posted: Wed Jan 04, 2006 11:35 am
by TireShredder
Zo he, botertjegeil! :idea:

Keep us informed! :thumbsup:

Posted: Wed Jan 04, 2006 12:10 pm
by Thing
is je compressie niet te hoog voor een turbo'tje erop??

of heb je toen je je blok aanpakte geen 10:1 compressie zuigers gemonteerd??

Posted: Wed Jan 04, 2006 12:45 pm
by camaro-erik
compressie komt ongeveer op 1 op 9 met 70cc koppen misschien dat ik nog naar 76cc koppen ga, zitten vlattop? zuigers in.

erik

Posted: Wed Jan 04, 2006 8:18 pm
by Sergio Z28
Wat about je nokkenas ? Heb je daarvan gekeken wat de dynamische compressie verhouding is ?

Niet om lullig te doen maar de keuze van de turbo is wat je vaak aan het einde van het project doet ahv de specs van de andere zaken die nu wellicht nog aardig onzeker zijn.
Met een nog lagere compressie (grotere verbrandingskamers) zal je nog meer boost moeten draaien om vermogen te maken, ik denk dat je dan al snel aan het eind van je zuigers en de drijfstangen komt dus gesmede internals en dus een fatsoenlijke rebuild is dan niet onverstandig.
Vaak is het zo dat als je echt wat vermogen gaat maken je dan vaak als nog op de 'koffie komt' alleen dan is het allemaal flink wat duurder.

Posted: Thu Jan 05, 2006 2:27 am
by Thing
sergio.... straat auto... geen 700pk monster...
een euroflut auto met turbo heeft gemiddeld tussen 8:1 en 8.8:1 compressie verhouding...
hij zit al hoger.. als daar 10 psi bij komt weet je niet wat je meemaakt.. op euro 98

met een stock of een net-iets-meer-als-standaart nokkenas kun je prima uit te voeten...

flattop's kan heel goed.. als je naar dikkere pakkingen/grotere verbrandings kamer zak je genoeg..

Posted: Thu Jan 05, 2006 2:34 am
by Viper
:baby: eg wel KICKUH

Posted: Thu Jan 05, 2006 12:58 pm
by hot rod
Sergio Z28 wrote:Wat about je nokkenas ? Heb je daarvan gekeken wat de dynamische compressie verhouding is ?

Niet om lullig te doen maar de keuze van de turbo is wat je vaak aan het einde van het project doet ahv de specs van de andere zaken die nu wellicht nog aardig onzeker zijn.
Met een nog lagere compressie (grotere verbrandingskamers) zal je nog meer boost moeten draaien om vermogen te maken, ik denk dat je dan al snel aan het eind van je zuigers en de drijfstangen komt dus gesmede internals en dus een fatsoenlijke rebuild is dan niet onverstandig.
Vaak is het zo dat als je echt wat vermogen gaat maken je dan vaak als nog op de 'koffie komt' alleen dan is het allemaal flink wat duurder.
idd leuk project ,maar 8.5 punt comp is voor de straat plenty ,standaard nok voldoet of een special voor blowerapplicaties leest anders op het net een stukje over statisch en dynamische compressie, enne ik zou voor gesmede zuigers gaan

Posted: Thu Jan 05, 2006 2:51 pm
by Minnie Muus
nee man, duw er een vette nokkenas in, waarom, niet die laatse centen uitgeven, en optimaal gebruik maken van de boost, de rest moet het wel aan kunnen natuurlijk...